Čo by ste povedali na svet, kde čas plynie len vtedy, keď sa pohybujete vy? Myseľ funguje, no až váš pohyb štartuje pohyb ostatných. Máte čas premýšľať a rozhodovať. Zdá sa vám, že potom budú vaše kroky vždy lepšie a dobre premyslené? Superhot je neobvyklou hrou, ktorá chytí lahôdkárov, tých najnáročnejších a pokojne aj nenáročných zvedavých hráčov. Zvláštna prapodivná hra totiž neláka na žiadnu svetabornú grafiku, ani vás nebude chcieť dostať na šialene prepracovaný engine, efekty a hrateľnosť… vlastne áno. Hrateľnosť tu je neobvyklá. V prvom momente si poviete všeličo, možno aj negatívne, no keď dáte hre pár minút, odrazu sa svet mení. A vy ste ovplyvnený svetom so zastaveným časom.
Prvé dojmy z hry
Prvé dojmy boli zvláštne. Hra totiž v rámci betatestu ponúka rozhranie, ktoré zrejme zachová aj do finálnej hry. Menu podobajúce sa na staré DOS rozhranie je jednoduché, odkázané na klávesnicu. Keď sa vám podarí hru spustiť, nemáte celkom jasno v tom, či hra už beží, alebo sa len niečo nastavuje. Nakoniec to všetko má svoj čas aj logiku. Ocitáte sa vo svetlom vymodelovanom nevyfarbenom svete, kde nesú farby len nepriatelia a predmety, ktoré je možné použiť. Je to neobvyklé, že vlastne váš pohyb štartuje čas a tak ako rýchlo sa pohybujete, tak rýchlo sa aj uvoľňuje bežné trvanie času. To vám ako hráčovi prináša výnimočnú príležitosť si všetko premyslieť, no tiež musíte počítať s tým, čo sa deje na okolí. Aj za vami sa môže objaviť nepriateľ a otočenie hlavy tiež dá do pohybu tých ostatných. Môžete vyrážať zbrane z rúk, vaše strelné zbrane majú obmedzené nápoje, vidíte letiace projektily, máte možnosť sa im uhnúť, no aj tu je nutné vypočítanie si, ako a kam. Najmú ak sa k vám blíži iný nepriateľ, ktorý práve hodlá nabíjať. Keď si chvíľku nehybne postojíte, rozmýšľate, aký asi bude jeho ďalší pohyb, možno stihnete schmatnúť biliardovú guľu a hodiť ho po čašníkovi s brokovnicou, lenže tá strieľa niekoľko striel naraz….
Hoci možno hre dávať šancu nebudete chcieť, pretože grafika nie je nijako extrémne ohurujúca, zrejme ani vývojárom samotným o ňu nešlo, pretože v konečnom dôsledku o ňu v hre naozaj nejde. Kašlite na obrázky. Ten zážitok, ktorý hra ponúka je totiž v tom, že musíte počítať s časom, predvídať, a to celé v zábavnej forme, neustále v akcii, alebo v zamrazenom stave niekde za stĺpom s časovo zastavenými projektilmi okolo vás. Hra dokonca dokáže tak ovplyvniť hráča, že po hodinke hrania má aj v bežnom živote pocit, že si musí dať pozor za seba a zhodnotiť pohyby, aby ich nebolo priveľa.
Grafika a zvuk
V hre prekvapivo nie je hudba. Chýba vám? Hra je naozaj na rozmýšľanie, nazvime jej žáner ako akčná logická first person shooting (FPS). Logická určite, pretože primárnemu logickému mysleniu tu hráč dáva oveľa viac, ako v iných hrách. K tomu, aby hra mala zmysel pri zastavovaní času a premýšľaní, nie je nutná žiadna hudba. Hudobný sprievod by totiž tvoril rušivý prvok a tiež by muselo nepretržite prebiehať iné tempo tónov. To nie. Absencia hudby sa dá odpustiť a dá sa aj plne chápať. Po grafickej stránke ide na dnešnú dobu o jednoduchú hru. Jej kúzlo je vlastne v tom, že vôbec nejde o grafiku. Napriek tomu je badať, že efektné rozbíjanie nepriateľov má niečo do seba a aj svetelná žiara v mieste, kde sa rodí nová postava je efekt, s ktorým môžete neskôr aj počítať v rámci hrania samotného.
Treba si to skúsiť
Hra je v niekoľkých bodoch výnimočná, napriek jednoduchosti vie byť náročná. Zlyhaní si užijete, rovnako ako aj veľa výhier. Vtipná je súčasť, kam sa dá dostať pri skúmaní tohto menu. Nachádza sa v nej niekoľko veľmi primitívnych hier, ktoré pripomínajú tie staré desaťročia. Hru na Slovensku distribuuje Comgad.cz. Hra sa v predaji objaví od 4. marca 2016 aj na gameexpres.sk