ZN.SK
Balíček a doručenie, pošta a kuriér

Slovenský prepravca 123Kuriér aktuálne pozastavuje svoju činnosť

Kuriérska spoločnosť z Oravy s názvom 123Kuriér pozastavuje svoje fungovanie už aj na Slovensku. Zásadne tento fakt môže zmeniť situáciu…

V najnáročnejšom období roka pre kuriérske spoločnosti, za ktoré možno považovať predvianočný čas a obdobie tzv. Black Friday výpredajov, je práve teraz. Správa o dočasnom pozastavení fungovania príjmu a roznášky zásielok jedného z kľúčových dopravcov na Slovensku, je tak prekvapením. Kuriérska spoločnosť z Oravy s názvom 123Kuriér totiž pozastavuje svoje fungovanie už aj na Slovensku. Zásadne tento fakt môže zmeniť situáciu nie len u samotného 123Kuriér, ale aj u ďalších. K nim totiž aktuálne musia veľmi rýchlo prejsť mnohí predajcovia, drobné eshopy aj veľké spoločnosti. Integrácia nového systému je tak záležitosťou interných systémov, ich možností a kompatibility.

Balíček a doručenie, pošta a kuriér

Pozastavenie fungovania 123Kuriér a oficiálne info

Pred niekoľkými dňami boli medializované informácie o problémoch v českej spoločnosti 123Kurýr, k čomu sa pripájala opakovaná nespokojnosť verejnosti. Na Slovensku umožňuje hodnotiť túto značku len málo miest, medzi ktorými je napríklad Azet. Sami sme využívali služby prepravcu opakovane, bez väčších ťažkostí (pohľad zákazníka).

kurier vyjadrenie

K aktuálnej situácii sa vyjadrujú predstavitelia spoločnosti aj priamo na oficiálnych stránkach prepravcu. Informuje pritom bez spresnenia konkrétnych dôvodov, ktoré však podľa znenia správy sú predstaviteľom spoločnosti identifikovateľné a púšťajú sa do ich riešenia. Spomínajú tak načasované napríklad výpovede zamestnancov a priblíženie situácie končí práve snahou odčlenenia zrna od pliev.

Vážení klienti, obchodní partneri a široká verejnosť, považujeme za nevyhnutné Vás touto cestou informovať o  podstatných skutočnostiach, ktoré majú bohužiaľ momentálny (veríme, že dočasný) negatívny dosah na podnikateľskú činnosť našej spoločnosti.

Ako je Vám možno známe z medializovaných informácií, naša bývalá dcérska spoločnosť v ČR (s pôvodným obchodným menom 123Kurýř, s.r.o.), nedávno ukončila svoju činnosť a v dôsledku úpadku je aktuálne v „insolvenčním řízení“ podľa českého práva. Táto skutočnosť však nie je zavinená našou spoločnosťou a to ani našou organizačnou zložkou v ČR. Napriek tomu sme zaznamenali snahy našu spoločnosť s tým v negatívnom zmysle spájať, čo vyvolalo istý stupeň nedôvery u našich zmluvných partnerov tak v ČR, ako aj v SR, s následným poklesom dopytu po našich službách a logickým poklesom tržieb našej spoločnosti. Tento stav však nie je v podnikaní ničím výnimočným, vždy sme boli a aj sme pripravení sa s takýmto výpadkom účinne vysporiadať aj uvedením informácií na pravú mieru.

S čím sa vysporiadávame ťažšie je doslova „podraz“, ktorý nastal vnútri našej spoločnosti a to  pokus o nepriateľské prevzatie základnej činnosti  našej spoločnosti zo strany konkurencie, bohužiaľ zrejme za aktívnej účasti časti nášho manažmentu. Podstatná väčšina našich vedúcich zamestnancov vykonávajúcich pre nás prácu na kľúčových pracovných pozíciách ukončila svoje pracovné pomery a to bez akéhokoľvek upovedomenia ktoréhokoľvek z konateľov či majiteľov našej spoločnosti. Títo sa o plynutí výpovedných dôb (z dôvodu zatajenia ich doručenia spoločnosti prostredníctvom zlomyseľného manažmentu) dozvedeli až v čase, keď sa zásadným negatívnym následkom takéhoto konania už nedalo úplne zabrániť.  Takéto konanie považujeme nielen za hrubo neetické ale hlavne absolútne protiprávne, pričom naše dôvodné podozrenia necháme dôkladne prešetriť aj orgánom činným v trestnom konaní. Pričom verejne deklarujeme, že vynaložíme maximálne úsilie a prostriedky s cieľom vyvodiť voči všetkým zodpovedným subjektom tak civilnoprávne, pracovnoprávne, príp. trestnoprávne dôsledky a uplatníme si voči nim každú spôsobenú škodu.

Táto naša ambícia však  nezmení fakt, že v dôsledku uvedeného neoznámeného hromadného ukončenia činnosti prakticky celým riadiacim a kontrolným manažmentom spoločnosti, celé bremeno nimi pôvodne vykonávaného  objemu činností doľahlo bez akejkoľvek prípravy doslova zo dňa na deň na plecia dvoch konateľov a niekoľkých zodpovedných a verných zamestnancov, či spolupracujúcich subjektov, ktorí sú logicky aktuálne enorme preťažení.  Nám neostáva iné, než vyložiť si tento stav ako úmysel konkurenčného subjektu poškodiť naše doposiaľ dobré obchodné meno a nepriateľsky „nízkonákladovo“ prebrať našich skúsených a zorientovaných zamestnancov, dostať nás nekalými praktikami do ekonomických problémov a napokon nás nahradiť na relevantom trhu… celé znenie správy nájdete na:  https://www.123kurier.sk/

Veľkosť a význam spoločnosti na trhu je nepopierateľný aj pre vysoký počet eshopov a ľudí, ktorí sa na spoločnosť spoliehali a ešte stále uvádzajú prepravcu ako možnosť doručenia.

Čo znamená pozastavenie fungovania kuriéra 123Kuriér pre trh

Eshopy a rôzne organizácie, ktoré sa spoliehali na služby kuriéra, sú aktuálne nútené urýchlene riešiť technické úpravy eshopov. Distribuované hotové systémy zväčša majú predprípravu na ďalšie rozhrania a prepravcov. Iné je potom mať aktívnu podpísanú zmluvu. Samotní prepravcovia sú však pritom pred Vianocami na maxime svojich možností, počtu áut, kapacít aj počtu zamestnancov. Sami sme v aktuálnom týždni čakali niekoľko zásielok prostredníctvom tohto kuriéra. Kým niektorí predajcovia boli schopní rýchlo prejsť na klasickú poštu, alebo objednať zvoz u alternatívnych prepravcov, iní nás rovno informovali o niekoľkodňovom meškaní, počas ktorého riešia technické možnosti a manuálne zadávanie prepravcov.

Balíček a doručenie, pošta a kuriér

Horšie sú na tom eshopy, ktoré sú na mieru, nemajú predprípravu pre rozširovanie a nemôž si dovoliť časovú investíciu do systému pred Vianocami. Vhodnou alternatívou je tak pre tých pripravenejších Zásielkovňa, ktorá má mimo klasické výdajné miesta po odkúpení iného prepravcu v minulosti možnosti zásielok aj priamo na adresu. Možnosti zachraňuje aj Slovenská pošta.

Ak aktuálne vaše zásielky meškajú, je dôležité zachovať pokoj a trpezlivo očakávať vyjadrenia predajcu. My sami aktuálne komunikujeme s niekoľkými o alternatívnych možnostiach balíčkov, ktoré boli plánované, alebo mali byť odoslané už tento týždeň. Eshopy sú pritom už pre predvianočné obdobie ponorené v značnom nápore práce aj bez týchto zásadných zmien. Ohľaduplnosť niektorých zákazníkov sa však i tak často riadi pocitom „moja zásielka je tá najdôležitejšia a má prioritu“.

Mohlo by zaujímať tiež:

Roman

Roman
Autor článku s tematikou zábavy, televízie, alebo niektorých spoločenských problémov. Pochádza zo stredného Slovenska a na striedačku žije v Rakúsku.

Inzercia




Inzercia

Sleduj nás na sieťach

Nájdete nás na Facebooku aj Youtube

Zatvoriť reklamu
Zatvoriť reklamu