Recenzia filmu Krycie meno U.N.C.L.E. od Guya Ritchieho

Film sa odohráva v prvej polovici šesťdesiatych rokov minulého storočia. V čase vrcholiacej studenej vojny agenti CIA Solo (Cavill) a agent KGB Kuryakin (Hammer) musia zahodiť dlhodobú nenávisť voči sebe a začať spolupracovať na spoločnej úlohe – prekaziť plány tajomnej medzinárodnej zločineckej organizácii, ktorá chce šírením jadrových zbraní a technológií destabilizovať krehkú rovnováhu síl vo svete. Dvojica agentov má k dispozícii jediné vodidlo – dcéru zmiznutého nemeckého vedca, ktorá je kľúčom k preniknutiu do zločineckej organizácie. Musia pretekať s časom, aby našli vedca a zabránili celosvetovej katastrofe… (csfd.cz)
Povojnové roky, štenice, problém so zvládaním vlastnej agresivity, jadrové zbrane, CIA vs. KGB (alebo Studená vojna – ako chcete). Tento film sľubuje naozaj veľkolepú show.

The Man from UNCLE

Výborná akčná naháňačka a dôkaz, že aj Amerika a Rusko dokážu spolupracovať. Keď chcú. Chcú? Nie. Musia :-) Nemohla by v tom však byť žena aby všetko nakoniec nebolo úplne inak ako sa počas celého filmu zdalo.
Typické „guyritchiovské“ prvky sú viditeľné skoro v každej scéne a preto si jeho milovníci prídu na svoje. Akcia, troška napätia, skoro snáď i romantiky popretkávané jemným, dobre situovaným humorom a pôsobivým hudobným podmazom. Cavill sa aspoň na chvíľu zbavil nálepky Superhrdinu a nejedno ženské oko pri pohľade na neho zaplesalo. Jeho flegmatizmus je úžasne nákazlivý. A vtipný. To isté samozrejme platí aj o Hammerovi. Áno, som žena ale tento film naozaj lichotil aj oku :-) Verím však, že aj páni si prídu na svoje. Aliciu Vikander si môžete pamätať z Exmachina, kde bola síce polopriesvitná a prekáblikovaná ale v U.N.C.L.E si ju môžete vychutnať kompletnú. Ďalšou výraznou (a keď píšem výraznou, myslím tým naozaj výraznou) postavou je Elizabeth Debicki, ktorá sa mihla vo Veľkom Gatsbym. Táto dlhonohá, dvojmetrová blondína síce pôsobí krehko ale je to správna beštia (ostatne ako sme u Ritchieho zvyknutí). Áno, vo filme sa v pár štekoch objaví aj Hugh Grant ale zámerne ho nespomínam. Jeho hviezda už, zdá sa, vyhasína…

Dobrodružná filmová výprava vás zavedie z Berlína do Talianska šesťdesiatych rokov a až tu sa dozviete ako a prečo vznikli Španielske schody v Ríme. Pôsobivé. Úprimne musím povedať, že som Guy Ritchie pozitív ale z U.N.C.L.E.- ho som nadšená. Ak aj film má nedostatky, nevidím ich :-) Odporúčam však všetkými desiatimi.

Jablko ruka
Život v starovekom Grécku: Keď muž hodil jablko žene, chcel ju

klimatizácia a autobusy MHD