Jednoduchý email nemusí byť až tak jednoduchý. Na internete existuje nemalý počet úradov, organizácií, obchodov aj kontaktných formulárov na menej dôležitých stránkach. Nahlasovanie čiernej skládky, žiadosť o kontrolu tlačiva, objednávka tovaru. Množstvo príležitostí nám umožňuje kontaktovať nejaké oddelenie, alebo predajcu a žiadať ho o informácie. Občas dokonca vo vážnych záležitostiach, kedy skrátka potrebujete mať istotu a získať reakciu.
Sme však na Slovensku a aj v roku 2022 sa stretávame s vážnymi problémami pre nepozornosť ľudí, ktorí nezadávajú adresu správne. Na informatike sa dlhé roky neučila informatika poriadne s dôrazom na reálne problémy a v prípade seniorov sa zanedbala takmer úplne.
Zadaním nesprávnej emailovej adresy je takmer vždy vec riešená a zodpovedaná práve na nesprávnu emailovú adresu. Čakáte na reakciu, a hoci obchod či úrad aj splnili svoju úlohu, máte pocit, že vás odignorovali. Nie je nič neobvyklé napísať ako svoj email wwwjanahoráková@džímejl.sk a rozčuľovať sa potom na Facebooku eshopu so spodnou bielizňou, že obchod kašle na zákazníka. Nesprávny email spôsobuje ťažkosti pri online nakupovaní najmä pri objednávkach bez registrácie. Vtedy neprebieha overenie emailovej adresy a obchod posiela informáciu s údajmi o platbe, alebo informáciu o expedovaní objednávky zo skladu na email. V takom prípade na nesprávny email.
Pomýlený používateľ, ktorý si neskontroluje správnosť, alebo existenciu vlastnej emailovej schránky, potom dostáva informácie z obchodu práve na toto neexistujúce miesto. Na Slovensku máme stovky eshopov, ktoré pri odosielaní informácií o expedovaní zásielok v jednej dávke dostáva po odoslaní späť chybové hlásenia o neexistujúcich emailových adresách. A zákazník potom čaká a čaká, eshop považuje za nespoľahlivý, na zákaznícku linku telefonuje rozhorčený a ak obchod používa email ako hlavný rozlišovací prvok, tak konkrétnu objednávku ani nemusí nájsť. Aj toto sú tie situácie, kde práve eshop bude „ten hlupák“ a „zákazník má vždy pravdu“.
Najhorší prípad, ktorý na Slovensku stále prežíva, sú ľudia bez emailovej adresy. Dôchodcovia a ľudia bezohľadní voči ostatným. Vždy však takí, ktorý zadávajú ako emailovú adresu svoje meno, alebo meno niekoho iného a triafajú cudziu emailovú adresu neuvedomujúc si následky a zámenu ľudí. Obchody neraz práve preto po posielaní správ na adresu s menom a priezviskom dostávajú vystrašenú reakciu od skutočného majiteľa schránky, že nič platiť nebude a nevie o čo ide.
Až telefonický kontakt odhalí, že „pani zadala nejaký email, ktorý jej systém prinútil zadať (upozornenia na chýbajúci zavináč, správnosť domény a pod naozaj môžu docieliť zadanie aspoň akéhokoľvek emailu) napriek tomu, že vlastný email nemá. Podobných ľudí je viac. Sú obchody, ktoré až pomocou telefonického kontaktu dokážu zistiť, že dôvodom problému je neochota si zriadiť vlastný email. Ba dokonca občas nezáujem uviesť svoj email z d vodu spamu (snaha o zachovanie utajenej adresy dokonca aj pred tým, na čo má adresa slúžiť).
Článok vychádza z analýzy skúseností viac ako 10 eshopov prevažne hobby / Dom a záhrada segmentu, a segmentu umenie, niekoľkých firiem a z praxe.
0 komentárov