Posledný lovec čarodejníc

Recenzia filmu Posledný lovec čarodejníc a Vin Diesel

Premiéra filmu Posledný lovec čarodejníc priniesla známeho herca Vina Diesla do netradičnej úlohy, stredovekého bojovníka, ktorý prežíva až do súčasnosti.

Svet čarodejníc a kúziel je všade okolo nás, iba sa úspešne ukrýva, aby neporušil pravidlá a neporušil rovnováhu, ktorú chráni Kaulder. Zabudnite na čarodejnícke paličky, metlobal, či šialené svetelné prúdy s ohlučujúcim rámusom vysávajúce energiu z druhých. Tak ako bola od pradávna vyznávaná hlavne mágia dotyku, objavuje sa aj vo filmovej novinke mágia, ktorá poteší určite primárne všetkých nadšencov pre čarodejnícku tému, ktorí dostatočne vyrástli na to, aby si mohli pozrieť aj jej odvrátenú stránku.Posledný lovec čarodejníc si na divákov pripravil možno nie zástupy čarodejníc a zla, no aj tých pár nakoniec celkom postačí na vyplnenie jeho príbehu a takmer splnenie jeho druhej životnej misie. Tú prvú totiž hlavný hrdina v podaní Vina Diesela splnil pred zhruba 800 rokmi, keď porazil kráľovnú čarodejníc. So skupinkou dedinčanov sa tak chcel pomstiť za vypustenie moru, ktorý zabil ich ženy a deti. Stihla ho však „potrestať“ nesmrteľnosťou. Po všetkých stáročiach prežívania dejinami a sledovaním zmien okolo seba mu ani na um neprišlo, že táto nesmrteľnosť mu v skutočnosti bola len požičaná.

Posledný lovec čarodejníc

Filmový príbeh začína udalosťami pred porážkou kráľovnej čarodejníc, no pokračuje v súčasnosti v čase, kedy je množstvo zlých čarodejníc uväznených na stráženom mieste pod známym kostolom. Svet sa zdá byť bezpečnejší, avšak len do chvíle, než zomrie 36. Dolan. Na jeho miesto musí rýchlo nastúpiť jeho nástupca. Kaulder vie, že sa potrebuje dostať do spomienok, do minulosti, aby našiel odpoveď na niečo, čo mu uniklo. Kráľovná čarodejníc totiž stále žije a pripravuje svoj návrat. A niekde tu začína príbeh gradovať.

Efekty
Vo filme si užijete výborné masky, prácu efektov, ohňa aj činnosti kúziel. Film neoplýva všetkými tými svetelnými šou a trblietkami, ktoré vyletúvajú z čarodejníkov, keď kúzlia v iných filmoch. Napriek tomu je dostatok priestoru na vytvorenie postáv, ich masiek a atmosféry. Poteší pohľad na bar výhradne pre čarodejníkov, ktorý síce nevydrží dlhú prevádzku, ale ponúkne čo to pre oči. Asi najlepšou maskou však bude Kráľovná samotná, vyvolávajúca odpor. Po efektnej stránke sa tu nachádza niekoľko bojových scén. Tak trochu ide o prímes krimi, aj keď bez akejkoľvek polície. Zbrane dostávajú svoj priestor na začiatku, aj v závere. Film neoplýva neustálou akciou, bojovými scénami a chaosom, čiže aj preto možno bude dávať viacero vecí prekvapivo logiku a nie je namáhavý na chápanie.

Tváre a herectvo
Vin Diesel veľmi svoje emócie neukazuje. Ak by len pred pár dňami na nemenovanej súkromnej televízií neodvysielali opakovane niekoľko dielov Rýchlo a zbesilo, možno by sa jeho postava aj iným v kine toľko nemiešala so závanom spálených gúm a oleja. Napriek tomu sa však podarí oddeliť tieto úlohy pomerne hravo len, čo sa začnú diať všetky nadprirodzené veci, kúzla a on ako strážca poriadku predvedie svoju profesiu a spoluprácu s Dolanmi, kňazmi, ktorých úloha sa presúva na nového vždy až po smrti predošlého Dolana. Michael Cane je výborný herec, ktorému sedia úlohy múdrych a skúsených starých dobrákov. Aj preto mu úloha 36. Dolana sadla ako uliata. Po jeho zdanlivej smrti nastupuje na jeho miesto 37. Dolan v podaní herca Elijaha Wooda. Dokonale dotvára výraz neskúseného, no odvážneho mladého kňaza, ktorý so všetkými ambíciami chce pomôcť, hoci ešte dostane priestor na poriadne prekvapenie. Mladú červenovlasú čarodejnicu Chloe, ktorá v sebe ukrýva viac, než dáva okoliu vedieť, určite spoznajú milovníci seriálu Games of Thrones. Britská herečka Rose Leslie príde síce o veľa, no niečo získa. Medzi hercami však nájdete aj meno príťažlivej a mladej francúzskej herečky Julie Engelbrecht, ktorú ale spozná asi len málokto. Vďaka výborným maskám sa z nej podarilo spraviť zvráskavenú znetvorenú príšeru o ktorej atraktivite by už ktokoľvek rád zapochyboval.

Filmový zážitok
Posledný lovec čarodejníc je filmom pre fanúšika fantasy žánru a čarodejníctva, ktorých je prekvapivo veľa. Už predpremiéra v Bratislave priniesla absolútne plnú kinosálu, kde tí, čo prišli poslední, mali čo robiť, aby našli miesto vedľa seba. Hlavným ťahákom je nepochybne Vin Diesel, tak často spájaný hlavne s úlohou Riddicka, alebo Dominica Toretta. Čarodejniciam sa momentálne veľa filmov nevenuje, čiže tematika môže byť lákavá pre všetkých tých, ktorým chýbala. Film potešil aj priamo vyznávačku kúziel sediacu blízko nás, keďže ako uviedla „čarodejníc“ a čarodejníc je plno a tento film to s nimi nepreháňal. Rozprávka pre dospelých však prináša pohľad v dobe, kedy hlavný hrdina už pochytal za celé stáročia viacero čarodejníc a tak vám ich zostane o niečo menej. Možno trochu prekvapí záver a ľahkosť, akou bude zlo porazené dobrom. Avšak ak ste si do záveru príbeh vychutnávali a príliš hlavu nenamáhali, dobre sledujte dôvody konania hlavných hrdinov. Sú dôvodom, prečo sa s najväčšou pravdepodobnosťou chystá pokračovanie.