Ja nič ja muzikant

Recenzia: Ja nič, ja muzikant – kniha pre deti od Braňa Jobusa

Ja nič, ja muzikant – kniha Braňa Jobusa: Chrumo je červotoč, ktorý žije so svojím bratom a rodičmi striedavo na rôznych miestach.  Má totiž..

Ja nič, ja muzikant – kniha Braňa Jobusa: Chrumo je červotoč, ktorý žije so svojím bratom a rodičmi striedavo na rôznych miestach.  Má totiž špecifickú vlastnosť, pri predieraní sa drevom vydáva veľmi hlasný zvuk a svoju rodinu tak často dostáva do problémov – musia sa sťahovať. Popri svojom bratovi, chcenom krásnom a silnom Megatronovi, bol len slabším neočakávaným dvojčaťom. Červotočia rodinka si  vyberie nový domov, ktorým je vzácne violončelo. A narobia v ňom riadnu neplechu. Barón Vlhčil pozisťuje, že jediný spôsob, ako sa ich zbaviť je hudobný nástroj zmraziť. A tak sa ocitnú na severnom póle. A to na celých 172 rokov.

Po roztopení ľadovca je nástroj spolu s červotočmi opäť objavený. A je naozaj riadnym prekvapením a stane sa súčasťou výskumu. No nebol by to Chrumo, keby sa neudialo niečo neočakávané – jednoducho zmizne. Čaká ho dobrodružná cesta na rôzne miesta sveta, kde sa ocitá náhodne. Vyskúša si život vo fujare, basgitare, klarinete a bude súčasťou vojenskej dychovky, symfonického orchestra, ale i známej rockovej kapely. S veľkou chuťou si pochrúme na rôznych hudobných nástrojoch, dokonca vie každý z nich aj napodobniť. Jeho láska k hudbe rastie, jedného dňa zatúži po tom, aby bol aj z neho muzikant. Podarí sa mu to?

Vtipné príbehy

Príbehy červotočej rodinky Braňa Jobusa priam sršia humorom. Ten je uvoľnený, chytľavý, v knihe všadeprítomný. Osloví hneď od prvej strany mladších, starších a nepochybne aj dospelých. Je skrátka neodolateľný. Knihu robí sviežou, originálnou, zaujímavou. Na príbehoch s Chrumom sa čitateľ schuti zasmeje, občas naozaj až do popuku.

Nápadité texty

Texty v knihe Ja nič, ja muzikant  sú nielen vtipné, ale aj veľmi nápadité. Sú zvučné, majú atmosféru, jazyk je rozmanitý. Ponúkajú kvalitnú slovenskú detskú literatúru, ktorá poteší, rozosmeje, občas i poučí. Kniha sa číta rýchlo, vtiahne vás do svojho príbehu a nechá vás v ňom unášať až do poslednej strany.

Hudba

Hlavnou témou v knihe je hudba. Tá sa nesie každou stranou. Chrumo si k hudbe vybuduje vzťah, keď sa s rodinou nasťahujú do starého violončela. Jeho cesta životom mu však hudbu zakaždým prináša v inej podobe a nakoniec sa stane jeho neoddeliteľnou súčasťou. Hudu vie precítiť, hudobné nástroje napodobniť. Hudba mu ponúka útočište a nachádza tam lásku a pochopenie, ktoré mnohokrát vo svojej rodine necítil. Kniha otvára čitateľom dvere do sveta hudobníka, deti sa tu zoznámia s hudobnými nástrojmi, rôznymi typmi kapiel, hudobným festivalom, nahrávacím štúdiom, koncertami. S Chrumom si zažijú štúdium, predstavenia, komponovanie…A to všetko s ním bude jedna veľká zábava!

Kniha Ja nič, ja muzikant je určená pre čitateľov nad 7 rokov. Poteší milým zábavným príbehom. Život s Chrumom určite nebude pre detského čitateľa nuda, dokonca bude občas aj napínavý. Dej má rýchly spád, do príbehu sa čitateľ ponorí a bude naozaj ťažké sa od knihy odtrhnúť.

Informácie o knihe Ja nič, ja muzikant:

• Autor: Braňo Jobus
  • Vydavateľstvo: Slovart