ZN.SK
Nakrúcanie filmu, filmové miesta a filmová klapka

Dave Bautista a Samuel L. Jackson nakrúcajú Afterburn. Zatiaľ stačí!

Na Slovensku sa nakrúca nový hollywoodsky sci-fi film Afterburn. Bulvárni papparrazziovia už sliedia v okolí filmových miest a narúšajú…

Hollywood a známe herecké mená opäť raz zavítali na Slovensko. Bulvárni novinári a hlavne niektoré nemenované magazíny sa vrhajú do pátrania, kam všade filmári vyrazia a kde bude možné vidieť veľké hviezdy. Vďaka nim vieme o mieste v Seredi a v Holíči, kde sa bude nový postapokalyptický film Afterburn odohrávať. Akékoľvek nakrúcanie zo zahraničia, ktoré si vyberie práve Slovensko a slovenských ľudí od filmu pre nakrúcanie, je veľkou príležitosťou.

Nakrúcanie filmu, filmové miesta a filmová klapka

Nie len investíciou do samotnej filmovej výroby, ale aj do ubytovania, logistiky, stravovania, prácu dostávajú kostýmoví výtvarníci, krajčíri, materiálové znalectvo, mnohé odvetvia techniky, aj choreografie. Záujem o Slovensko je výbornou správou. Tou horšou je, že sa novinári a paparaziovia príliš drzo vrhajú do zháňania nových informácií a naháňania čítanosti článkov.

Prílišný záujem a sliedenie sa môže vypomstiť

Známe je to hlavné. Dave Bautista a Samuel L. Jackson u nás nakrúcajú film Afterburn. A to ako informácia zatiaľ celkom stačí. Nebude príležitosť ich vidieť, nebude tlačová konferencia, ani nepôjde o mestské lokácie, kde by boli vystavení fotografovaniu a selfiečkam nás bežných ľudí. Filmári na Slovensko zavítali, pretože tu nájdu priaznivé prostredie, finančne dostupné a zaujímavé lokácie, pokoj a azda všetko to, čo budú potrebovať. To, čo prácu filmárov môže výrazne skomplikovať, zdržať, predražiť, alebo dokonca prerušiť, bude sliedenie novinárov, paparazziov, nevítaných a neplánovaných hostí v záberoch, v areáloch, či infiltrovaných pri štábe.

Rovnako ako vyzrádzanie scén a vzhľadu kostýmov, alebo situácií deja. Snaha novinárov zistiť niečo viac od komparzistov dostáva do rizika všetkých, ktorí sa akokoľvek do filmu dostali. Konkrétne médiá kašlú na prostredie, ktoré filmári potrebujú a ani to nepotrebujú. Ich cieľom je získať materiál pre čísla prečítaní a lajky. Horšie je, že to môže mať svoje následky. Fotografi na voľnej nohe sú celkom iným levelom hrozby pre nakrúcanie filmu. Tí vyrážajú a nepoznajú zábrany. Ich fotografie následne predávajú vo fotobankách a médiám, čiže ide o priamy zisk do ich vrecka. Ten závisí aj od miery odvahy a drzosti.

Filmári z Afterburn nestoja o prezrádzanie, kým práce prebiehajú

Novinárom a nevítaným hosťom môže ísť o aktuálnu tému a aktuálne výstupy. Za lajky, či pár eur. Reálne však môžu značne poškodiť filmovú výrobu už tým, že sa bude pre ich prítomnosť v okolí čakať s nakrúcaním, alebo budú vynakladať prostriedky a úsilie na to, aby zamedzili priechodu novinárov až k miestu nakrúcania. je dobré si uvedomiť, že hodina zdržania môže stáť tisíce eur a deň zdržania sa pri niektorých projektoch dokonca počíta aj v miliónoch,“ povedal k takýmto situáciám Tomáš Galierik, autor kníh o filme a filmových miestach na Slovensku.

Filmári stoja o medializáciu ich práce, tajomstiev výroby, ako aj o herecké zloženie občas až podľa vlastného plánovania. Obsadenie, niečo z deja a podobne vyzradené bulvárom nemusí robiť tú správnu atmosféru a počiatočnú pôdu pre ďalší filmový marketing. Sliediť a prikrádať sa na miesto filmovania môže dostať do problémov samotných ľudí od filmu. Na Slovensku sa očakáva, že za drobné do vačku je vyššia ochota rozprávať.

Slovensko má novú príležitosť. Už ju len nepokaziť

Nakrúcanie filmu Afterburn na Slovensku je dôležitou príležitosťou pre Slovensko ukázať, aké má možnosti a ako vie zabezpečiť filmovanie veľkých projektov. Počínanie našich novinárov pre lacný článok, alebo zábery z diaľky, môžu fatálne narušiť dôveryhodnosť a spôsobiť aj oveľa vážnejšie škody. „Nezdá sa to, ale pažravosť médií získať fotografiu, preniknúť na miesto nakrúcania a dostať pre porušenie mlčanlivosti, aká je absolútne bežná pri každom filme, do problémov iných ľudí, sa dá očakávať. Dokonca ju vidíme už z prvých mediálnych „reportáží“. Toto nie je to prostredie, ktoré filmový štáb čakal, alebo ktoré potrebuje. Ak si to nabudúce rozmyslia a vyberú si pre nejaké veľké projekty znova Bulharsko, či Rumunsko, vôbec sa tomu nebudem čudovať,“ dodáva autor Filmových miest.

Mohlo by zaujímať tiež:

Roman

Roman
Autor článku s tematikou zábavy, televízie, alebo niektorých spoločenských problémov. Pochádza zo stredného Slovenska a na striedačku žije v Rakúsku.



Inzercia

Inzercia

Sleduj nás na sieťach

Nájdete nás na Facebooku aj Youtube

Zatvoriť reklamu
Zatvoriť reklamu