recenzia našej doby john green

Recenzia: Nápadité eseje J. Greena v knihe Recenzia našej doby

Recenzia našej doby: John Green, americký spisovateľ, vlogger a tvorca online výučbových videí, prichádza opäť s novou knihou…

Recenzia našej doby: John Green, americký spisovateľ, vlogger a tvorca online výučbových videí, prichádza opäť s novou knihou, v ktorej svoje pisateľské zručnosti upriamil znovu na inú špecifickú oblasť. Vo vydavateľstve Ikar mu vychádza zbierka krátkych esejí – recenzií na rôzne predmety, javy a aspekty „našej“ doby.

recenzia našej doby john green

Eseje

Vo svojej knihe ponúka John Green 44 „nápaditých a vtipných esejí“ na veci, ktoré ho vo svete udivujú alebo k nim má špeciálny vzťah. Na veci, ktoré menia a formujú svet, v ktorom žijeme. Green vo svojich esejách ponúka čitateľom cez svoje slová svoj láskavý pohľad, názor, postoj, skúsenosť. A to všetko subjektívne hodnotí pomocou 5-hviezdičkovej stupnice.

Forma esejí

Autor pri kľúčových veciach jeho recenzií vystihuje svoj osobný vzťah k nim, ako i svoju osobnú skúsenosť, a to skromne, pokorne, niekedy aj s jemným, nenúteným a veľmi sympatickým humorom. Následne ich zvláštnosť vyzdvihne aj konkrétnymi odbornými informáciami a faktami, ktoré sú podložené na niekoľkých overených odborných štúdiách. Tie uvádza aj v závere knihy, kde si ich čitateľ môže ešte rozšíriť.

Témy esejí

Témy esejí sú adaptáciou a rozšírením kritikmi uznávaného Greenovho podcastu s názvom The Antrophocene Reviewed. Vo svojich esejách si Green za kľúčové zvolil predmety a javy, ktoré nás ako ľudstvo obklopujú alebo s nimi prichádzame do kontaktu. Témy sú naozaj rozmanité a autor odkrýva mnoho oblastí. Do svojich esejí zahŕňa prírodu (Hallyeho kométa, velociraptory, kanadské husi, platany…), choroby (staphylococus, svalové kŕče zápästia, vírusová meningitída), prírodné javy (západ slnka, soľné pláne …), svoje obľúbené veci (voňavé samolepky, Diet Dr pepper…), technické výdobytky (internet, QWERTY klávesnicu, aplikáciu Notes…) a mnoho ďalších.

Green a jeho pisateľský štýl

Kniha ponúka príjemné a pohodové čítanie. Recenzie sú krátke, a tak sa dajú dávkovať na každý deň, pričom čítanie nezaberie veľa času, ale každá jedna recenzia čitateľa prinúti aspoň trochu zamyslieť sa. Autorov štýl je bystrý a trefný, zaujme, poteší, vyvolá vo vás pocit, koľko úžasných a udivujúcich vecí je na svete a že napriek všetkému zlému a ťažkému sa v ňom oplatí žiť.

Informácie o knihe Recenzia našej doby:

• Autori: John Green
  • Vydavateľstvo: Ikar