Recenzia filmu Jack Reacher: Nevracaj sa, prináša dávku akčnosti - ZN.SK

Recenzia filmu Jack Reacher: Nevracaj sa, prináša dávku akčnosti

Po celkom úspešnom akčnom filme Jack Reacher: Posledný výstrel, ktorý uzrel svetlo sveta v roku 2012, prichádza do kín aj ďalší film. Nakrútený podľa knižnej predlohy a je jedným zo série bestsellerov spisovateľa Lee Childa. Je ním práve Jack Reacher: Nevracaj sa, tentokrát pod vedením režiséra Edwarda Zwicka.

Jack Reacher, nevracaj sa

Jack Reacher, nevracaj sa

Dej prekvapí…

Bývalý major Reacher sa vracia, aby mohol znova zachraňovať svet. Najprv, ale Jack sedí po bitke v putách za barovým pultom. V prvých minútach filmu zaznie veta: „V ďalších 90 sekundách sa stanú dve veci.“ Tam sa celá situácia otočí a ďalšia cesta hlavného hrdinu vedie do Washingtonu, aby navštívil svoju kolegyňu, s ktorou už dlho spolupracuje, ale pozná ju iba cez telefón. Tam, ale zisťuje, že Susan Turner skončila vo väzení obvinená zo špionáže a rozhodne sa jej pomôcť. Do toho všetkého sa pripletie dievča, ktoré je podľa všetkého jeho dcérou. Aby toho nebolo málo je Jack obvinený z vraždy a spolu so Susan, ktorú samozrejme vyslobodí z armádneho väzenia na úteku pred policajtmi a najatými zabijakmi budú musieť odhaliť sprisahanie, kde je v hre veľa peňazí. Naviac sa do deja dostáva vrah, ktorý chce za každú cenu Reachera zabiť a berie to ako osobnú záležitosť.

Humor a akcia

Akčné scény, bitky a krv samozrejme vo filme nemôžu chýbať. Žiadne prehnané piruety, len lámanie rúk a streľba. Ak divák nezapojí logiku, tak sa bude skvele baviť. Film je poňatý trošku hlúpo, vtipne, jednoducho, ale celé to spolu funguje. Ženy si tiež prídu na svoje. V hlavnej úlohe fešák Tom Cruise, ktorý je asi rád hrdinom bondovského typu. Tvári sa neústupčivo v každej situácii. Holými rukami dokáže zbiť všetkých svojich protivníkov naraz. Jeho hereckou kolegyňou je Cobie Smulders, známa aj z filmov Avengers. Táto dvojica je dokonale zladená vo všetkých akčných súbojoch a bitkách.
Režisér má po celý film všetko pod kontrolou. Jeho scény sú dostatočne drsné, divák sa neunudí ani vo chvíli, keď hrdinovia sedia v aute alebo v hotelovej izbe.

Ak ste fanúšikom akčných filmov alebo práve Toma Cruisa, určite sa oplatí navštíviť kino, minimálne kvôli zábave a milovníci akčných scén si prídu na svoje.

Som študentkou marketingovej komunikácie, písanie ma bavilo už od mala. Rada cestujem, čítam knihy, milujem zábavu a dobré jedlo.