ZN.SK
James Franco, neviditeľné múzeum

Múzeum neviditeľného umenia predalo čerstvý vzduch za 10 000 dolárov

Hollywoodsky herec James Franco v roku 2011 na podpornom projekte Kickstarter predstavil projekt svojho múzea MONA, ktoré je skratkou pre Museum of Non-Visible Art.

Hollywoodsky herec James Franco v roku 2011 na podpornom projekte Kickstarter predstavil projekt svojho múzea MONA, ktoré je skratkou pre Museum of Non-Visible Art. To v preklade znamená Múzeum neviditeľného umenia. Nech sa zdá táto myšlienka akokoľvek pritiahnutá za vlasy, video-prezentácia vytvorená z podivne vysaturovanej grafiky zachycuje zábery, ako James Franco, jeden z troch uvádzačov, predstavuje obsah svojho múzea. Stojí tak pred svojimi exponátmi, hoci nikto nevidí nič iné, len jasnú bielu farbu.

James Franco, neviditeľné múzeum

Umenie na predaj… alebo nič, doslova nič

Verejnosť napriek tomu, že vlastne nič nevidia, oslovili. Hoci v múzeu neexistuje v skutočnosti vôbec žiadne umelecké dielo a ide len o novodobú formu humoru, či vtipu, našlo sa niekoľko záujemcov. Rôzni záujemcovia si mohli kúpiť rôzne balíčky zoradené podľa ceny. Ten najdrahší mal hodnotu 10 000 dolárov a obsahoval ironický popis o tom, že dielo je prístupné kdekoľvek. Šlo totiž len o čerstvý vzduch „Fresh Air“, ale za zaplatenú sumu získal jeho majiteľ aj ocenenie v podobe nazvania jedného z krídel múzea po prispievateľovi. Súčasťou bola aj pozvánka na afterparty do New Yorku. Pri balíčku znelo aj upozornenie „Important! You are not buying a visible piece of art; you are buying the title and description card for the imagined artwork.“ V preklade „Dôležité: Nekupujete si viditeľný kúsok umenia, kupujete si len názov a popis na kartičke k predstavenému dielu.“

Predávané balíčky Múzea neviditeľného umenia na Kickstarteri

Ostatné balíčky s vysokými sumami šli na dračku už menej. Napríklad balíček za 500 dolárov, za ktorý mohli svoje „nič“  získať ďalší záujemcovia, sa predal 2x, rovnako ako balíček za 250 dolárov. Celý absurdný predaj a aj absurdné umenie nezaujali počtom nakupujúcich, ale skôr odvahou ženy z kanadského Montrealu. Tá si zakúpila ten najdrahší balíček a reálne nedostala nič. Na iných médiách sa vyjadrila, že sa rozhodla podporiť tento druh umenia, pretože sa s ním stotožňuje. Keďže sama je producentkou a pohybuje sa v sociálnych sieťach, vnímala to ako obchodno-marketingovú príležitosť.

Mohlo by zaujímať tiež:

Tomáš

Tomáš
Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.



Inzercia

Inzercia

Online kníhkupectvo BUX.sk

Sleduj nás na sieťach

Nájdete nás na Facebooku aj Youtube

Zatvoriť reklamu
Zatvoriť reklamu