Nebezpečný internet v knihe (Ne)bezpečný internet

Recenzia: Kniha (Ne)bezpečný internet o nástrahach na internete

Autorom knihy (Ne)bezpčený internet je Tomáš Šalmon, ktorý si na nej dal skutočne záležať. Knižka vyšla v elektronickej a tlačenej podobe, v predaji je dostupná od začiatku tohto roka a je úzko spätá aj s internetovým portálom hoax.sk.

V posledných mesiacoch sa na trh dostala kniha, ktorá bola poctivo vytváraná a písaná niekoľko rokov. Hovorí o veľmi aktuálnej téme – o nástrahách a hrozbách na internete. O tom, aký je internet dobrý sluha, ale zlý pán. Autorom knihy (Ne)bezpečný internet je Tomáš Šalmon, ktorý si na nej dal skutočne záležať. Knižka vyšla v elektronickej a tlačenej podobe, v predaji je dostupná od začiatku tohto roka a je úzko spätá aj s internetovým portálom hoax.sk.

Pre všetky vekové kategórie

V začiatkoch knihy autor detailne popisuje a vysvetľuje, komu je knižka určená. Sú v nej jednotlivé kapitoly a podkapitoly, pri ktorých je poznámka, akej skupine sú presne venované, či deťom, dospelým, rodičom, seniorom a podobne. Každú kapitolu by si mal prečítať samozrejme každý, aj ten, čo do príslušnej skupiny „nezapadá.“
Zaručujem, že sa dozviete ďalšie informácie, o ktorých ste ani netušili.

Kyberšika, podvodníci, hackeri, pedofily…

To, že je internet nebezpečný teoreticky vieme..Áno hovorí sa to…Ale to, že to je obrovský fakt si uvedomuje málokto. Na našich sociálnych sieťach máme uložené fotky a videá. Kontakty blízkych a naše osobné údaje, ktoré môže ktokoľvek, kto sa vyzná, ľahko zneužiť. To platí aj pri četovaní s neznámymi ľuďmi. Najmä u slabých žien a dievčat je veľká pravdepodobnosť, že nevinné písanie sa môže veľakrát obrátiť na horor, zastrašovanie a kyberšikanovanie. V knihe je taktiež téma venovaná antivírusom a ich potrebe, nakoľko denne vykonávame rôzne platby a naša platobná karta ostáva veľakrát uložená. Laicky vysvetlená je aj kapitola týkajúca sa sociálnych sietí a jednotlivých podvodných súťaží. Hocikto si dnes jednoducho dokáže vytvoriť falošný profil a vyhlási súťaž, ktorá vlastne nie je reálna. Mnohokrát dochádza k zneužitiu značiek iných spoločností. Autor upozorňuje a zdôrazňuje, na čo všetko by si mal užívateľ internetu dávať pozor, čomu by mal a nemal ľahko veriť a ako by mal seba, svoje deti či rodinu pred podvodníkmi a zlodejmi chrániť.

Aktuálne témy, ktoré v knižke (Ne)bezpečný internet každý čitateľ nájde:

• internetové stránky a diskusie
  • sociálne siete a zoznamky
  • kyberšikana, email a spam
  • osobná bezpečnosť

Téma koronavírusu a hoaxy s ním spojené

Okrem všeobecných tém, ktoré sme už vyššie spomínali, sa autor venuje aj téme hoax, konšpirácie a fake news, ktoré sú aktuálne spojené najmä s pandémiou koronavírusu. Na internete sa nájde mnoho samozvaných expertov a odborníkov, ktorí vyvracajú vedecky dokázané fakty a snažia sa na internete vyvolať medzi ostatnými užívateľmi paniku, strach a dezinformácie. Bohužiaľ sa to týka aj verejne známych ľudí, ktorí majú na nás veľakrát obrovský vplyv. Skvelo popisuje a vysvetľuje, ako tieto hoaxy rozoznávať a brániť sa im.

Knižku (Ne)bezečený internet odporúčam prečítať všetkým tým, ktorý internet využívajú, či už ako zdroj informácii, priestor na nakupovanie, prácu alebo komunikáciu s priateľmi a známymi. Komplexne spracovaná, plná faktov a osobných skúseností. Písaná laicky, aby ju pochopil skutočne každý, kto s internetom začína alebo sa na ňom pohybuje už niekoľko rokov.  Je ideálnym štartom pre pochopenie odvrátenej stránky internetu a pre poučenie pred nebezpečenstvami, ktoré sa stávajú vyhľadávané až v momente, keď sa obeť snaží dostať z pasce von. Nájdete ju v každom dobrom kníhkupectve alebo jej ebook podobu na webe.