Cukor, rafinovaný jed

Recenzia knihy Cukor, rafinovaný jed so smrtkou na obálke

Knižná novinka Cukor, rafinový jed je veľmi zaujímavou publikáciou, ktorá v sebe zahŕňa na pomerne rozsiahlych 192 stranách informácie, aké len o cukre nenájdete zrejme nikde.

Knižná novinka Cukor, rafinový jed je veľmi zaujímavou publikáciou, ktorá v sebe zahŕňa na pomerne rozsiahlych 192 stranách informácie, aké len o cukre nenájdete zrejme nikde. Kniha v sebe dokázala skĺbiť teóriu, zaujímavé vychytávky, fakty a viacero štúdií. Predstavuje cukor ako potrebnú látku v tele človeka, ale aj v tele iných živých tvorov. Jasne definuje, čo sú sacharidy, škroby, ich pôvod a význam. Hlavne však prináša pohľad na dôležitosť povedomia a fakty o negatívnych vlastnostiach cukru.

Cukor, rafinovaný jed

Venuje sa podrobnému prehľadu súčasných a najnovších poznatkov o pôsobení cukru na ľudský organizmus, čo dokáže ovplyvniť a do akých ochorení a problémov dokáže vyústiť nekontrolované prijímanie cukru. Trefne sa zaoberá úspechom potravinárskych firiem a obchodníkov prezentovať sladké výrobky najmä deťom, čo je ideálna cieľová skupina. To však je stále len časť z tejto knihy.

Zdravie

Výraznú časť knihy obsahujú zdravotné komplikácie. Dá sa tak považovať aj za akéhosi pomocníka pre poradcov výživy, ľudí zaoberajúcich sa naozaj zdravým stravovaním, lekárom, alebo len pre každého, koho zaujímajú miestami až prekvapivé skutočnosti o svete, o ktorom akoby sme si mysleli, že vieme dosť. Spomína sa pojem HbA1c, ochorenia a poruchy ako ADD, ADHD, adipozita, artérioskleróza, problémy s tlakom, funkciou čriev, depresie, cukrovky, neurodegeneratívne ochorenia, chronické bolesti, no tiež často opomínané zuby. Dokáže tak ovplyvniť ďaleko viac.

Cukor, rafinovaný jed

Pomocník a niekoľko receptov

Farebne odlíšené časti kníh sa každá venuje niečomu inému. Tá oranžová má za úlohu pomôcť si naplánovať zmenu, ak napríklad cítite, že cukru máte priveľa. Mimo tabuľku prináša kniha aj prehľad rôznych alternatív a spôsobov, ako sa cukru pomaly zbavovať a znižovať jeho spotrebu. Aj tu platí, že nič nefunguje samo a chce to veci čítať a chápať. Nuž a čo by to bola kniha venovaná zdravej výžive a varovaní pred negatívnymi zložkami potravy, keby sme nemali niekoľko receptov. Knižka obsahuje viac ako 60 inšpirácií a receptov od rôznych druhov pečiva, krémov, džemov, polievok, ale tiež hlavných chodov a rôznych špecialít. V každom recepte čitateľ nájde popis ingrediencí, postup prípravy a neraz aj zaujímavé pripomienky k vlastnostiam, ktoré pomôžu vo vašej kuchyni urobiť poriadok, či prinesú viac pochopenia napríklad k vlastnostiam niektorých potravín. Nie všetko je len o cukre. Úplný záver knihy poteší najmä lovcov zaujímavých faktov a ak niečo nie je jasné, určite pomôže slovník odborných výrazov, názvov a pojmov na stranách 186-7.

Štvorica autorov, ktorá knihu pripravila, obsahuje zaujímavé mená. MUDr. Kurt mosetter je lekárom, neurológom vysokokvalifikovaným aj vďaka svojej dlhoročnej praxe hneď v niekoľkých oboroch. ThorstenProbost je šéfkuchárom a napríklad tiež prezidentom rakúskeho kuchárskeho zväzu. Dr. Wolfgang A. Simon zasvätil dlhé roky biochémii, vyštudoval ju a je autorom viacerých prác a výskumov najmä v oblasti metabolizmu. Štvrtou autorkou je Anna Caveliusová, ktorá spolupracovala pri vývoji a vydaní viacerých publikácií venovaných zdravej výžive, medicíne, knihy o životnom štýle a kulinárstve. Ako je už v nadpise naznačené, kniha má obálku s vyobrazením lebky. Tá je vytvorená graficky a pomocou špeciálne vytvorenej plochy vytvára dojem cukru. Pri hladení knihy tak máte pocit, že naozaj siahate po vrstve cukru.

Kniha v ponuke na BUX.sk