Viete, že tie najobávanejšie zážitky sú zároveň plné neopakovateľných emócií? Nikto vám však nezaručí, že zahrňujú len príjemné pocity, inak by sme k nim nepristupovali s rešpektom. Strach je dobrým učiteľom, najmä keď sa ocitáme v neprirodzených a menej komfortných situáciách. Let patrí k jedným z nich, presnejšie letieť na mieste skutočného profíka alebo tandemovo zoskočiť si už vyžaduje úplne iný prístup.
Ide o komplexný proces, ktorý v prvom kroku musíte spracovať v sebe. Lietanie vás môže fascinovať už od malička, no odhodlať sa na pilotovanie lietadla ovplyvňujú viaceré faktory. Tou najdôležitejšou je prestať snívať, resp. lietať hlavou v oblakoch a zapojiť sa do vzdelávania.
Pozor! Zakaždým ide len o tzv. rýchlokurzy, kde vás na základnej pozemnej príprave vzdelávajú cca 30 min. Inštruktori sa sústreďujú na chápanie aerodynamiky a ovládanie letu, taktiež aj na samotné fungovanie lietadla. Vysvetľujú špecifické situácie, akými sú podmienky riadenia pri vzlete, počas letu a pred pristátím. Aj pilot na skúšku dodržiava letecké predpisy a riadi sa podľa podnebných podmienok. V letovej časti nestačí len pilotovať, ale vhodne komunikovať s riadiacou vežou a vykonávať niekoľko cvičných pristátí.
Každý letecký zážitok pozostáva aj z teoretickej a bezpečnostnej fázy, no rozdiel je medzi prechodom od poznámok k zážitkom. Vhupnúť k nim z niekoľkých tisíc metrov nad zemou umožňuje tandemový zoskok. Tu ide pilotovanie „bokom“, v centre vášho záujmu zostávajú základné parašutistické pozície.
Vedeli ste, že ide o voľný pád, pri ktorom dosahujete rýchlosť až viac ako 250 km/h?
Všeobecné podmienky pilotovania na skúšku vymedzujú len vek nad 18 rokov, u neplnoletých súhlas zákonného zástupcu a dobrý zdravotný stav. Síce let v reálnych podmienkach prebieha pod dohľadom skúseného inštruktora, zvážte aj svoju psychickú vyspelosť. Ide o poriadnu dávku adrenalínu, kde nemožno garantovať len pokojné a plynulé fázy.
Zdroj obrázku: Germanskydiver / Shutterstock
0 komentárov