Vesmír a jeho záhady, kniha Albatros 2021

Vyšla úchvatná encyklopédia pre deti: Vesmír a jeho záhady

Vesmír a jeho záhady je novinkou v ponuke kníhkupectiev z portfólia vydavateľstva Albatros. Pôvodne kniha vyšla pod DK (Dorling Kindersley)..

Vesmír a jeho záhady je novinkou v ponuke kníhkupectiev z portfólia vydavateľstva Albatros. Pôvodne kniha vyšla pod DK (Dorling Kindersley) a v slovenskom preklade stíha tohtoročné Vianoce. Určená čitateľom od 10 rokov nadchne aj oveľa starších čitateľov. Že je krásnym kúskom, ktorý by sa nehanbil označeniu „luxusný“, je jasné už na prvý pohľad. Kniha vyniká po vizuálnej aj materiálovej stránke. Po jej otvorení nastupuje celkom iný zážitok, než z podobných kníh môže čitateľ mať.

Kniha má totiž originálny spôsob podávania informácií. Will Gater pripravil bohato ilustrovanú knihu, ktorá zrozumiteľnou, hoci nie typicky encyklopedickou formou, približuje vesmír. Ten okolo nás, aj vesmír oveľa vzdialenejší.

Vesmír a jeho záhady… naozaj

Kniha Vesmír a jeho záhady je jednou z tých, ktorým budete hľadať v knižnici čestné miesto. Ani u nás tomu nebolo inak. Pevná väzba má veľmi peknú obálku matnej sivej farby s drobnou štruktúrou, ktorú vylepšujú farebné časti vyobrazených planét. Písmo na obálke prednej a zadnej strany je takmer výlučne zlatej farby. Listy sú z kvalitného tvrdého papiera, ktorý sa dobre listuje a vynikajú na ňom všetky farby. Zaujímavá je zlatá oriezka. Na novej neporušenej knihe pôsobí naozaj luxusne, s kovovým, svetlo odrážajúcim leskom.

Kniha venovaná vesmíru prechádza planétami, ale taktiež mnohými vesmírnymi telesami, mesiacmi iných planét, javmi, slnkom a inými javmi. Priestor tu však naozaj výrazný majú mesiace v našej slnečnej sústave, o ktorých nebýva často toľko informácií v iných knihách. Autor prináša každú tému zrozumiteľne. Prirovnáva niektoré javy, alebo vlastnosti planét k niečomu, čo môžu deti poznať, alebo pochopiť. Inokedy približuje vlastnosti telies k niečomu, čo môžeme poznať na zemi. Vesmír sa tak stáva jasnejší a pochopiteľnejší. Čítanie knihy je pútavé a fascinovať môže pokojne aj dospelého rodiča.

Cieľovka tejto knihy sú mladí čitatelia, avšak…

Z použitého fontu je poznať, že je cieľovou kategóriou čitateľ mladej generácie. Aj podanie informácií autor rieši absenciou prehnaných moderných výrazov a spoliehaním sa na odbornosť čitateľa. Kniha je tak zrozumiteľná komukoľvek. Zaujímavým je čítanie ktorejkoľvek, hoci len náhodne otvorenej strany. Kniha nezachádza príliš hlboko a dopodrobna. Jednotlivé planéty, javy, telesá, alebo témy, rozoberá s ilustráciami. Planéty rozoberá v obrázkoch po jadro, prináša fotografie, aj ilustrácie. K pochopeniu vesmíru a javov prináša potrebný základ, v daných témach nenudí a neustále oživuje záujem o vesmír.

Ideálnym čitateľom je tak mladý vedátor. Na druhej strane je však atraktívna pre kohokoľvek so záujmom o zaujímavosti a všeobecný rozhľad. Kniha zachádza aj k témam ako sú súhvezdia, hmloviny a vzdialený vesmír. Najmä v závere knihy dostávajú priestor témy od Zeme najvzdialenejšie, nemenej dôležité pre pochopenie vesmíru.

Čo si určite musíte všimnúť?

Kniha Vesmír a jeho záhady z vydavateľstva Albatros je jednou z najkrajších kníh o vesmíre, za posledné roky. Vyniká svojou úpravou, látkovou záložkou, ktorou si ľahko označíte stranu rozčítaného textu. Fascinujúca je zlatá oriezka, ktorá jednoducho zapôsobí, hoci kniha po vložení do police túto vlastnosť neodhaľuje. Ide o krásny kúsok, ktorý sa venuje všeobecne vesmíru a jeho javom. Náš malý testovací čitateľ zostal fascinovaný tým, že mimo planéty existujú ďalšie výrazné a veľké telesá tvoriace súčasť našej slnečnej sústavy. 224 stranová kniha Willa Gatera je typická pre jeho tvorbu. Astronóm a popularizátor vesmíru aj v tejto knihe predstavuje témy pútavo a zaujímavo.

• Názov: Vesmír a jeho záhady
  • Autor: Will Grates
  • Vydavateľ: Albatros