Maroško vo Vtáčikove

Kniha Maroško vo Vtáčikove vychádza v novom vydaní v Tatrane

Znovu vychádzajúca kniha spred niekoľkých desiatok rokov, Maroško vo Vtáčikove, upúta hneď viacerými atribútmi – obalom, použitým papierom…

Znovu vychádzajúca kniha spred niekoľkých desiatok rokov, Maroško vo Vtáčikove, upúta hneď viacerými atribútmi – obalom, použitým papierom, ilustráciami, textom, čím si zaslúži pozornosť. Tým sa výrazne odlišuje od iných kníh, ktoré v súčasnosti vychádzajú. Knižka predstavuje pokračovanie spolupráce dvoch autorov, M. A. Jerského A J.Hálu, torí už vydali knihu s rovnakým hrdinom Maroško a Medko. Maroško je v tejto knihe starší, stal sa pastierom oviec, svoje chvíle trávi v krásnej tatranskej prírode, ktorú kniha oslavuje v každom ročnom období. Z knihy srší pokoj, príjemná atmosféra a nevinný detský príbeh, ktorý pohladí dušu.

Maroško vo Vtáčikove

Texty veršovanej rozprávky  predstavujú detké básne s tematikou detsva, prírody a zážitkov malého Maroška. Maroško sa raz počas sna dostáva do kúzelnej krajiny Vtáčikova, kde ho pozve orol.

Maroškove príbehy

Počas príbehu Maroška a jeho vtáčích kamarátov sa zoznamujeme s našimi najznámejšími spevavcami, kniha ponúka aj bohatú informačnú a náučnú stránku, deti sa zaujímavou a zábavnou formou zoznamujú s vtáčou ríšou. Malí čitatelia sa v Maroškovom príbehu učia názvy a charakteristiky vtáčikov a aj to, že k vtáčikom sa treba správať pekne, nestrieľať do nich prakom, neničiť im hniezda, ale vychutnávať si ich spev. V knihe sa stretáme s vtákmi ako sú pinky, škorce, hlucháne, lastovičky, kukučka. Maroško je pre deti vzorom a príkladným hrdinom ako sa správať k prírode a ako si pestovať a budovať lásu k nej.

Ilustrácie potešia nielen detské oči, sú jednoduché, ladené do rovnakých farieb, vzbudzujú príjemný pocit, nie sú prekombinované ako mnohé ilustrácie v dnešných knihách. Ilustrácie veľmi vhodne dopĺňajú text, kedy malí čitatelia vidia vtáčiky, o ktorých čítajú aj nakreslených na papieri, čo pridáva náučnej hodnote a tomu, že malí ornitológovia spoznajú vtáčiky aj vo voľnej prírode.

Kniha sa teší veľkej popularite a bola preložená do viacerých jazykov.

Informácie o knihe Maroško vo Vtáčikove:

• Autor: M. A. Jerský