Facebook to totálne posr... jeho Explore feed odstavuje stránky - ZN.SK

Facebook to totálne posr… jeho Explore feed odstavuje stránky

Facebook dostal nápad s názvom Explore Feed (ikonka rakety) a bez varovania ho prepol do ostrej verzie. Žiaden postupný test a získavanie odozvy. Spontánne zbláznenie na strane Facebooku je nám známe, no aby tak výrazne poškodil stránky a firmy, ktorým doteraz dával priestor. Dianie na stránkach, udalosti a novinky, ktoré ste doteraz mohli pravidelne sledovať, lebo ste o to aj reálne mali záujem, sa skryli.

Explore Feed facebook a oklamanie ľudí

Zámienkou bola snaha Facebooku nás viac spojiť s priateľmi. V skutočnosti potrebovali všetku bezplatnú reklamu odsunúť a získať priestor pre reklamu svoju – platenú.

Explore Feed ako úžasná novinka, ale len pre Facebook

Pod jediné tlačidlo, poviete si, takže žiadna pohroma sa nedeje. Problém však je, že toto tlačidlo si bežne človek neklikne a nejde o žiadnu paranoju. Čítanosť príspevkov, ktorá dosahovala v priemere 5 000 oslovených ľudí dnes padá na 111 oslovených ľudí, čo je neuveriteľný pád. Komunitné stránky, stránky s počasím a dianím v múzeách boli sledované práve ľuďmi, ktorí mali záujem o tieto informácie. Každý, čo ani nepostrehol zmenu sa odteraz môže na nástenku pozerať len s príspevkami od priateľov. Vidíte len činnosť priateľov, kto čo jedol, kto čo zažil, kto bol s kým na dovolenke, kto čo pil, alebo kto je rozbitý pod obraz boží po prehýrenej noci.

Príspevky, ktoré nie každého môžu zaujímať tak, ako ho doteraz zaujímalo dianie vo svete a v jeho okruhoch záujmov. Aj to jediné stlačenie EXPLORE FEEDU s ikonkou raketky, ktorá sa objavila bez aktualizácie aj v mobilnej aplikácii (zaujímavé, že aplikácia bez aktualizácie dokáže robiť zmeny v mobile, čo tiež nie je dobrá správa), predstavuje problém. Človek súčasný je lenivý a ani to jediné kliknutie dokázateľne obťažuje. Stránky nemenovanej automobilky za posledné dva dni klesli dosahom príspevkov o viac ako 80%

Toto Facebook poriadne prepískol a dôvod? Peniaze!

Všetko, čo Facebook robí, je pre peniaze. Akákoľvek zmena spôsobí nárast cien reklamy alebo nutnosti reklamy, v konečnom dôsledku znamená rozdiel niekoľkých miliónov dolárov v zisku za mesiac. Na Facebooku sú ľudia a tak aj reklama na ňom má hodnotu. Tam kde sú ľudia, chce mať reklamu každý a aj keď neprináša vytúžený výsledok, stále je viditeľná. V prípade nových zmien vidíme len príspevky priateľov a samozrejme platenú reklamu.

Všetka reklama a naše spojenie so značkami a komunitami sa stratilo. Poškodilo to stránky, drovbné podnikanie stránok, ktoré sa snažili o poctivú originálnu prácu aj bez platenia. To prekážalo Facebooku. Jednoznačne, pretože všetky bezplatné úspešné pokusy virality, organického šírenia bez platenia, sa tak presunuli na menej viditeľné miesto. Pritom všetkom stačilo vytvoriť jedinú vec. Dať ľuďom na výber. Niečo, čo Facebook nezaujíma a ni to určite nemá v pláne.

  • Z pohľadu bežného používateľa Facebooku, ktorý ho používal na komunikáciu s priateľmi sa zas tak veľmi nič nemení. nevidí kopec diania na stránkach, ktoré doteraz sledoval, ale uvidí viac činnosti svojich priateľov.
  • Z pohľadu obchodu, fanúšikovských stránok, stránok osobností, firiem a rôznych portálov, ktorí využívali takzvanú organiku – prirodzený záujem ľudí, je nasadenie ďalšieho medzikroku na ceste k tomuto obsahu v  Explore Feed však doslova katastrofa. Zámerne sme nikdy nesilili budovanie našich Facebook stránok. Rekordne málo našich čitateľov a odberateľov tak pre nás neznamená až tak veľkú stratu.

Zvýšenie cien a teda zisku Facebooku je nepochybné

Istý je však ešte jeden fakt – zvýšenie cien reklamy, keďže táto situácia prinúti mnohých reagovať práve zaplatením reklamy. S tým Facebook počítal, mnohí sa budú teraz tlačiť do pozornosti, keďže prišli o čitateľov, aj zákazníkov. Samozrejme, priestor je obmedzený a záujemcov pribudne. Zmena spôsobila veľký rozruch medzi špecializovanými agentúrami, aj jednotlivými správcami stránok.

Znáša sa teraz na Facebook vlna kritiky, čo ale samotný Facebook nezaujíma. Ani v minulosti nereagovali na žiadosti ľudí. Nedostatky a problémy, napríklad pri nahlasovaní reálnych nebezpečných a podvodných stránok Facebook nezaujíma rovnako tak. Pre neschopnosť sociálnej siete reagovať na nahlásenia podvodníkov veľkým množstvom ľudí je otázne, či vôbec funkcie nahlasovania problémov na sociálnej sieti fungujú a vôbec majú zmysel.

Facebook to totálne posr… jeho Explore feed odstavuje stránky
Ohodnoť tento článok
Tomáš Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.

Pokračovaním návštevy webstránky súhlasíte s používaním Cookies podrobnosti

ZN.SK používa Cookies

Magazín ZN.SK k svojmu fungovaniu využíva reklamné plochy, ktoré môžu pracovať so súbormi cookies. Súbory cookies v konečnom dôsledku používa, pretože nemá na výber. Dnes takmer všetky stránky používajú Cookies. Cookies sú súbory, v ktorých sa nachádzajú údaje o vašich záujmoch, orientácii na určité konkrétne oblasti záujmov, vekovú kategóriu a tiež umožňujú reklamným plochám zaistiť relevantnú reklamu aj k pohlaviu. Tieto stránky neuchovávajú osobné údaje o Vašej osobe, žiadne citlivé údaje súvisiace s adresou, heslami, alebo ďalšími prístupovými údajmi do stránok, zabezpečených prostredí a podobne. Zberom cookies nedochádza k zachytávaniu hesiel, ani osobnej komunikácie. Využívať ich môže Facebook, Google, alebo mnoho iných systémov.
Toto hlásenie a upozornenie vyplýva z povinnosti európskych zákonov upozorňovať na zber a čítanie Cookies. Internetom nazvaný zákon ako absurdný, ukladá povinnosť portálom upozorňovať na zber cookies, ktorý je pritom bežnou súčasťou online práce s počítačmi viac rokov.
Používanie cookies najlepšie definuje prehlásenie samotného Google:

Ako používa spoločnosť Google súbory cookie


Cookie je krátky textový súbor, ktorý do prehliadača odosielajú navštívené webové stránky. Webovým stránkam umožňuje zapamätať si informácie o vašej návšteve, napríklad preferovaný jazyk a ďalšie nastavenia. Ďalšia návšteva stránok tak môže prebehnúť ľahšie a môže byť produktívnejšia. Súbory cookie sú dôležité. Bez nich by bolo prehliadanie webu oveľa zložitejšie.

Súbory cookie používame na množstvo cieľov. Používame ich napríklad na ukladanie vašich predvolieb bezpečného vyhľadávania, na výber relevantných reklám, na sledovanie počtu návštevníkov na stránke, na zjednodušenie registrácie do nových služieb a na ochranu vašich údajov. Pozrite si zoznam typov súborov cookie, ktoré Google používa, a prečítajte si o tom, ako spoločnosť Google a jej partneri tieto súbory cookie používajú v inzercii. Naše pravidlá ochrany osobných údajov vysvetľujú, ako chránime pri používaní súborov cookie vaše osobné údaje a iné informácie.

Zdroj a kompletné vysvetlenie na: https://www.google.com/policies/technologies/cookies/

Zatvoriť

Viac:
Kúpalisko Čadca
Očakávané kysucké kúpalisko v Čadci už otvorené… a vyhrievané

Pokus o romantiku
Keď dôkaz lásky vypáli inak, alebo zábavné pokusy o romantiku

All inclusive náramky v hoteloch
All inclusive náramky: keď si vás hotel okrúžkuje farebným pásikom

Zavrieť