Pozor: Podvodná súťaž o auto na Facebooku oklamala viac ako 3 000 ľudí

Podvodná súťaž o auto na Facebooku oklamala viac ako 3 000 ľudí

Slováci si nedajú povedať a falošné súťaže na Facebooku stále ryžujú. Len nedávno sa konečne aj televízia začala zaujímať o falošné súťaže na Facebooku, keď verejnosť upozornila dokonca aj v hlavnom spravodajstve, no Slováci sú nepoučiteľní. Podvodná facebook stránka Vyhraj to, ktorá nemá žiadne pozadie, žiaden kapitál, kontakt, ani sponzora, vám za zdieľanie sľubuje auto. Nie len jedno, ale hneď dve autá v súťaži s obrázkom luxusnej Mazda 3.

Vyhraj to falosná podvodná súťaž na Facebooku

Foto: krásna Mazda 3 ako cena v súťaži a stačí jediné zdieľanie. Myslíte?

Podvodná súťaž na stránke Vyhraj to

Stránky Vyhraj to na adrese https://www.facebook.com/vyhrajemtodnes/ (neodporúčame návštevu) s užívateľským menom s v slovenčine neexistujúcim tvarom “vyhrajem” ako “@vyhrajemtodnes“, sú nebezpečné práve z dôvodu, že prezentujú falošné súťaže o hodnotné ceny. Snímky pritom získavajú na rôznych miestach, vo fórach a na stránkach v zahraničí. Tieto fotografie doplnia textom a pokúšajú sa zaujať verejnosť. Úspešne, veď len teraz existuje viac ako 3 500 ľudí, ktorí zdieľajú súťaž o dva automobily MAZDA 3.

Náš zdroj v zastúpení značky na Slovensku vyvrátil akúkoľvek spojitosť automobilky s týmito stránkami.  Chýba akákoľvek oficialita, presné podmienky, reálny štatút súťaže a zo zákona aj upozornenie o povinnosti zdanenia. Súťaž samotná tak porušuje zákony, čím je protizákonná. Nepočítajúc teda hľadisko morálky, či slušnosti, na ktorú sa už poriadne dlho na sociálnych sieťach nepozerá.

Vo všeobecnosti vždy platí nasledovné

Akákoľvek stránka, ktorá vytvára súťaže, ale reálne nevlastní cenu, ani sponzora poskytujúceho túto cenu, stránky tvorí za účelom zisku. Bezdôvodne nikto súťaž neorganizuje. Ziskom však na sociálnej sieti je aj stovka lajkov pod príspevkom a tisícka fanúšikov. Stránky majú vyššiu hodnotu, priestor na nich rovnako tak a aj ich predaj má tak lepšiu cenu. Podvodné súťaže dokážu pre fingované stránky získať tisíce lajkov v priebehu pár dní. Čím väčšia cena a čím krajšie naformulované sľuby, tým rýchlejšie a tým viac sa chytí obetí dôverujúcich tomuto príspevku, či stránke.

Vyhraj to falosná súťaž na Facebooku

Foto: iná súťaž na podvodných stránkach, tentoraz o sedačku s len 381 oklamanými

Pri podvodných súťažiach platí

  • Organizovanie súťaží na Facebooku samotný Facebook zakazuje
  • Podmieňovanie účasti v súťaži lajkovaním a zdieľaním nie je povolené práve preto, že to ovplyvňuje realitu a tá je ukazovateľom hodnoty príspevku a stránok.
  • Sľub výhry drahých áut, cien a podobne, ak nie je k dispozícií odkaz na stránky s kompletnými podmienkami a jednotlivými bodmi, ako sa zachovať pri pokusoch obchádzania pravidiel, presným definovaním účasti, zmyslu súťaže, presným uvedením organizátora a sponzora… Toto je nevyhnutné.
  • Súťaž, ktorá ponúka cenu v hodnote vyššej, ako je napríklad zájazd, spotrebič, šperky, elektronika, alebo automobil, musí informovať o výške ceny z dôvodu jej zdanenia, prípadne o postupe v rámci zdanenia. Dôležitá je informácia, kto bude platiť daň z výhry a platbu poistného do zdravotnej poisťovne, ktorá vyplýva zo zákona.
  • NO NAME stránky nemôžu byť organizátorom súťaže. Nemôžete dôverovať stránkam, ktoré vierohodne nepotvrdzujú, že nejde o 14 ročného študenta, ktorý si zarába predajom rozbehnutých stránok so slušnou fanúšikovskou základňou, alebo zarába na falošných potvrdeniach v SMS pre údajného „kuriéra“.

Na prípad najskôr upozorňuje HOAX.SK

Podvodná súťaž o auto na Facebooku oklamala viac ako 3 000 ľudí
Ohodnoť tento článok
Tomáš Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.

Pokračovaním návštevy webstránky súhlasíte s používaním Cookies podrobnosti

ZN.SK používa Cookies

Magazín ZN.SK k svojmu fungovaniu využíva reklamné plochy, ktoré môžu pracovať so súbormi cookies. Súbory cookies v konečnom dôsledku používa, pretože nemá na výber. Dnes takmer všetky stránky používajú Cookies. Cookies sú súbory, v ktorých sa nachádzajú údaje o vašich záujmoch, orientácii na určité konkrétne oblasti záujmov, vekovú kategóriu a tiež umožňujú reklamným plochám zaistiť relevantnú reklamu aj k pohlaviu. Tieto stránky neuchovávajú osobné údaje o Vašej osobe, žiadne citlivé údaje súvisiace s adresou, heslami, alebo ďalšími prístupovými údajmi do stránok, zabezpečených prostredí a podobne. Zberom cookies nedochádza k zachytávaniu hesiel, ani osobnej komunikácie. Využívať ich môže Facebook, Google, alebo mnoho iných systémov.
Toto hlásenie a upozornenie vyplýva z povinnosti európskych zákonov upozorňovať na zber a čítanie Cookies. Internetom nazvaný zákon ako absurdný, ukladá povinnosť portálom upozorňovať na zber cookies, ktorý je pritom bežnou súčasťou online práce s počítačmi viac rokov.
Používanie cookies najlepšie definuje prehlásenie samotného Google:

Ako používa spoločnosť Google súbory cookie


Cookie je krátky textový súbor, ktorý do prehliadača odosielajú navštívené webové stránky. Webovým stránkam umožňuje zapamätať si informácie o vašej návšteve, napríklad preferovaný jazyk a ďalšie nastavenia. Ďalšia návšteva stránok tak môže prebehnúť ľahšie a môže byť produktívnejšia. Súbory cookie sú dôležité. Bez nich by bolo prehliadanie webu oveľa zložitejšie.

Súbory cookie používame na množstvo cieľov. Používame ich napríklad na ukladanie vašich predvolieb bezpečného vyhľadávania, na výber relevantných reklám, na sledovanie počtu návštevníkov na stránke, na zjednodušenie registrácie do nových služieb a na ochranu vašich údajov. Pozrite si zoznam typov súborov cookie, ktoré Google používa, a prečítajte si o tom, ako spoločnosť Google a jej partneri tieto súbory cookie používajú v inzercii. Naše pravidlá ochrany osobných údajov vysvetľujú, ako chránime pri používaní súborov cookie vaše osobné údaje a iné informácie.

Zdroj a kompletné vysvetlenie na: https://www.google.com/policies/technologies/cookies/

Zatvoriť

Viac:
Kokaín
Kokaín poznajú aj ako cukor, či sneh: drogy a návykové látky

Vojna o lanétu opíc, premiéra filmu
Premiéra filmu Vojna o planétu opíc v kinách už 13. júla

Československá Superstar 8. 11. a filmový finálový večer

Zavrieť