Dospelí sú presvedčení, že ideálne raňajky obsahujú čerstvé ovocie a zeleninu. Ako energeticky hodnotnú alternatívu si však radi volia aj cereálie s vysokým obsahom vlákniny. Samotných juniorov láka skôr čokoláda a tomuto trendu prispôsobujú obaly aj výrobcovia.
Prieskum českého rodinného výrobcu cereálií EMCO zmapoval raňajkové návyky a postoje detí vo veku šesť až desať rokov. Na základe modelových rozhovorov, domácej prípravy a segmentácie produktov sa ukázalo, že deti obľubujú to, čo je populárne. Ranný zhon či chute juniorov od 6 do 9 rokov odkláňajú rodičov od ideálnej predstavy zdravých raňajok, a tí sa snažia dohliadať aspoň na množstvo konzervantov v potravinách.
Hravé raňajky od foodblogerky Celiaxmoni
Deti rozlišujú potraviny podľa prítomnosti čokolády alebo ovocia
Majú jasno v tom, že ovocie a zelenina sú zdravé. Zdravé stravovanie je podľa šiestich detí z ôsmich dôležité a zaujímajú sa oň. Napriek tomu prakticky všetky priznávajú, že často nezdravo maškrtia. Najsilnejším indikátorom nezdravej pochúťky je podľa malých respondentov čokoláda. Zmätok u nich nastáva v momente, keď sa ovocie a čokoláda objavia na obale naraz.
Raňajky majú radi sladké
V rámci kvalitatívneho výskumu sa ukázala jasná preferencia sladkých potravín. Medzi deťmi sú najviac obľúbené čokoládové raňajkové cereálie. Tradičný rodinný výrobca EMCO má podobnú skúsenosť a medzi ich najpredávanejší výrobok patrí Mysli čokoláda a orechy. Nedávno dokonca vylepšil receptúru a Mysli teraz obsahujú omnoho viac kakaa a čokolády. „V portfóliu máme aj sypané Mysli bez pridaného cukru, spotrebitelia si môžu vybrať, ale u detí jasne vedú chrumkavé Mysli, buď čokoládové alebo s kúskami jahôd. O tie je špeciálne v našej rodine veľký boj,“ potvrdzuje šéf vývoja a marketingu EMCO a otec štyroch detí Martin Jahoda.
Víkend verzus pracovný týždeň
Dospelí sú presvedčení, že ideálne raňajky zahŕňajú najmä ovocie a zeleninu a často sa na jedálenských stoloch vyskytujú aj cereálie s mliekom či jogurtom. Zloženie prvého jedla dňa počas školského týždňa sa mierne odlišuje od víkendu, predovšetkým kvôli nedostatku času. Matky si so zhonom ľahko poradia a nimi pripravené pokrmy sú deťmi najobľúbenejšie. Samostatnej príprave jedla sa venujú deti od ôsmich-deviatich rokov. Aj to iba občas.
Veselá ovsená miska od foodblogerky Svatany Coolinárky
Obal na zjedenie
Deti evidujú značky a obaly už od útleho veku. Produkt s ovocím na obale vnímajú ako zdravý, ale zároveň menej atraktívny. Ak grafické spracovanie zahŕňa čokoládu, vnímajú deti obsah ako nezdravý, no o to zaujímavejší. Tomuto trendu prispôsobujú obaly aj samotní výrobcovia.
Dizajnéri rodinnej firmy EMCO sa však rozhodli deti správne nasmerovať a motivovať aj k zdravým produktom. Podľa toho navrhli napríklad veselý obal ovsených sušienok Biskiti, ktoré majú vysoký podiel vlákniny, neobsahujú palmový tuk, ani umelé farbivá a konzervačné látky.
Malí konzumenti pojem zdravé jedlo síce evidujú, ale potrvá ešte nejaký čas, kým budú vedieť usmerniť svoje chute. Dovtedy musia raňajkové stravovacie návyky držať pevne v rukách rodičia.
0 komentárov