Deti udávajú raňajkové trendy, rodičia sa prispôsobujú - ZN.SK

Deti udávajú raňajkové trendy, rodičia sa prispôsobujú

Dospelí sú presvedčení, že ideálne raňajky obsahujú čerstvé ovocie a zeleninu. Ako energeticky hodnotnú alternatívu si však radi volia aj cereálie s vysokým obsahom vlákniny. Samotných juniorov láka skôr čokoláda a tomuto trendu prispôsobujú obaly aj výrobcovia.

Prieskum českého rodinného výrobcu cereálií EMCO zmapoval raňajkové návyky a postoje detí vo veku šesť až desať rokov. Na základe modelových rozhovorov, domácej prípravy a segmentácie produktov sa ukázalo, že deti obľubujú to, čo je populárne. Ranný zhon či chute juniorov od 6 do 9 rokov odkláňajú rodičov od ideálnej predstavy zdravých raňajok, a tí sa snažia dohliadať aspoň na množstvo konzervantov v potravinách.

Raňajkové trendy ovocie a vločky

Hravé raňajky od foodblogerky Celiaxmoni

Deti rozlišujú potraviny podľa prítomnosti čokolády alebo ovocia

Majú jasno v tom, že ovocie a zelenina sú zdravé. Zdravé stravovanie je podľa šiestich detí z ôsmich  dôležité a zaujímajú sa oň. Napriek tomu prakticky všetky priznávajú, že často nezdravo maškrtia. Najsilnejším indikátorom nezdravej pochúťky je podľa malých respondentov čokoláda. Zmätok u nich nastáva v momente, keď sa ovocie a čokoláda objavia na obale naraz.

Raňajky majú radi sladké

V rámci kvalitatívneho výskumu sa ukázala jasná preferencia sladkých potravín. Medzi deťmi sú najviac obľúbené čokoládové raňajkové cereálie. Tradičný rodinný výrobca EMCO má podobnú skúsenosť a medzi ich najpredávanejší výrobok patrí Mysli čokoláda a orechy. Nedávno dokonca vylepšil receptúru a Mysli teraz obsahujú omnoho viac kakaa a čokolády. „V portfóliu máme aj sypané Mysli bez pridaného cukru, spotrebitelia si môžu vybrať, ale u detí jasne vedú chrumkavé Mysli, buď čokoládové alebo s kúskami jahôd. O tie je špeciálne v našej rodine veľký boj,“ potvrdzuje šéf vývoja a marketingu EMCO a otec štyroch detí Martin Jahoda.

Víkend verzus pracovný týždeň

Dospelí sú presvedčení, že ideálne raňajky zahŕňajú najmä ovocie a zeleninu a často sa na jedálenských stoloch vyskytujú aj cereálie s mliekom či jogurtom. Zloženie prvého jedla dňa počas školského týždňa sa mierne odlišuje od víkendu, predovšetkým kvôli nedostatku času. Matky si so zhonom ľahko poradia a nimi pripravené pokrmy sú deťmi najobľúbenejšie. Samostatnej príprave jedla sa venujú deti od ôsmich-deviatich rokov. Aj to iba občas.

Raňajkové trendy ovocie a vločky

Veselá ovsená miska od foodblogerky Svatany Coolinárky

Obal na zjedenie

Biskiti Deti evidujú značky a obaly už od útleho veku. Produkt s ovocím na obale vnímajú ako zdravý, ale zároveň menej atraktívny. Ak grafické spracovanie zahŕňa čokoládu, vnímajú deti obsah ako nezdravý, no o to zaujímavejší. Tomuto trendu prispôsobujú obaly aj samotní výrobcovia.

Dizajnéri rodinnej firmy EMCO sa však rozhodli deti správne nasmerovať a motivovať aj k zdravým produktom. Podľa toho navrhli napríklad veselý obal ovsených sušienok Biskiti, ktoré majú vysoký podiel vlákniny, neobsahujú palmový tuk, ani umelé farbivá a konzervačné látky.

Malí konzumenti pojem zdravé jedlo síce evidujú, ale potrvá ešte nejaký čas, kým budú vedieť usmerniť svoje chute. Dovtedy musia raňajkové stravovacie návyky držať pevne v rukách rodičia.

Deti udávajú raňajkové trendy, rodičia sa prispôsobujú
Ohodnoť tento článok
Pod autorom ZN.SK vychádzajú články externých redaktorov a články viacerých autorov súčasne. Neraz vám tak prinášame rozsiahlu tému, alebo článok neobvyklý voči ostatnej našej tvorbe.

Pokračovaním návštevy webstránky súhlasíte s používaním Cookies podrobnosti

ZN.SK používa Cookies

Magazín ZN.SK k svojmu fungovaniu využíva reklamné plochy, ktoré môžu pracovať so súbormi cookies. Súbory cookies v konečnom dôsledku používa, pretože nemá na výber. Dnes takmer všetky stránky používajú Cookies. Cookies sú súbory, v ktorých sa nachádzajú údaje o vašich záujmoch, orientácii na určité konkrétne oblasti záujmov, vekovú kategóriu a tiež umožňujú reklamným plochám zaistiť relevantnú reklamu aj k pohlaviu. Tieto stránky neuchovávajú osobné údaje o Vašej osobe, žiadne citlivé údaje súvisiace s adresou, heslami, alebo ďalšími prístupovými údajmi do stránok, zabezpečených prostredí a podobne. Zberom cookies nedochádza k zachytávaniu hesiel, ani osobnej komunikácie. Využívať ich môže Facebook, Google, alebo mnoho iných systémov.
Toto hlásenie a upozornenie vyplýva z povinnosti európskych zákonov upozorňovať na zber a čítanie Cookies. Internetom nazvaný zákon ako absurdný, ukladá povinnosť portálom upozorňovať na zber cookies, ktorý je pritom bežnou súčasťou online práce s počítačmi viac rokov.
Používanie cookies najlepšie definuje prehlásenie samotného Google:

Ako používa spoločnosť Google súbory cookie


Cookie je krátky textový súbor, ktorý do prehliadača odosielajú navštívené webové stránky. Webovým stránkam umožňuje zapamätať si informácie o vašej návšteve, napríklad preferovaný jazyk a ďalšie nastavenia. Ďalšia návšteva stránok tak môže prebehnúť ľahšie a môže byť produktívnejšia. Súbory cookie sú dôležité. Bez nich by bolo prehliadanie webu oveľa zložitejšie.

Súbory cookie používame na množstvo cieľov. Používame ich napríklad na ukladanie vašich predvolieb bezpečného vyhľadávania, na výber relevantných reklám, na sledovanie počtu návštevníkov na stránke, na zjednodušenie registrácie do nových služieb a na ochranu vašich údajov. Pozrite si zoznam typov súborov cookie, ktoré Google používa, a prečítajte si o tom, ako spoločnosť Google a jej partneri tieto súbory cookie používajú v inzercii. Naše pravidlá ochrany osobných údajov vysvetľujú, ako chránime pri používaní súborov cookie vaše osobné údaje a iné informácie.

Zdroj a kompletné vysvetlenie na: https://www.google.com/policies/technologies/cookies/

Zatvoriť

Viac:
značka dior
Zaujímavosti značky Dior: čarovné spojenie luxusnej módy s kozmetikou

Hinduizmus
Náboženstvá sveta: Hinduizmus, ako jedno z najstarších

Star Wars Battlefront
Star Wars: Battlefront bude aj vo verzii s Playstation 4

Zavrieť