ZN.SK
michelin postavička

Ako vznikla postavička Michelin? 13 zaujímavostí o francúzskej značke pneumatík

Postavičku Michelin pozná asi každý z nás. Vďaka nemu vzniklo aj prirovnanie „Vyzeráš ako Michelin“. Je to hrdina francúzskej spoločnosti, ktorý vyrába pneumatiky už od roku 1889…

Postavičku Michelin pozná asi každý z nás. Vďaka nemu vzniklo aj prirovnanie „Vyzeráš ako Michelin“. Je to hrdina francúzskej spoločnosti, ktorý vyrába pneumatiky už od roku 1889, ba aj skôr. O tom a o ďalších zaujímavostiach značky si povieme v nasledujúcich riadkoch.

Ako vznikla postavička Michelin?

Postavička, ako ju dnes poznáme, v priebehu rokov postupne zmenila svoj imidž. No stále je to ten istý Michelin Man, inak zvaný aj Bibendum. Stal sa akousi historickou ikonou, ktorú poznajú všade na svete. Ako ale vznikla? Za vznikom postavičky stoja zakladatelia spoločnosti, bratia André a Eduard Michelinovci. Raz si totiž všimli hromadu pneumatík, ktorá pripomínala ľudskú postavu. A tak im napadlo nakresliť to na papier a pridať tomu ruky a úsmev.

Michelin Man a jeho prvý plagát

Postavička sa prvýkrát objavila na plagátoch v roku 1898. Autorom tohto plagátu bol umelec Marius Rossillon. Táto postavička z pneumatík stála pri stole s pohárom v ruke. Ten pohár bol plný črepov a ostrých predmetov. Na samotnom plagáte stálo „Nunc est Bibendum“, čo v preklade znamená „čas na pitie“. Bol to ich prvý reklamný slogan, nakoľko ním chceli zdôrazniť, že pneumatiky Michelin jednoducho prehĺtajú všetky prekážky.

michelin postavička

Zdroj: wikimedia.org/O´Galop

Michelin Man ako najlepšie logo všetkých čias

Vedeli ste, že postavička, ktorá tvorila logo francúzskej značky pneumatík, získala titul najlepšieho loga všetkých čias? V roku 2000 ho za najlepšie logo vyhlásil veľmi obľúbený anglický denník, Financial Times.

Postavičku ste mohli vidieť aj v komixoch

Postavička Michelin Man sa objavila napríklad v známom komixe Asterix a Obelix, Asterix around the world. Bol to súbor komixov z roku 1970 a postavička sa objavila práve vo francúzskom komixe Astérix chez les Helvètes, ktorý o pár rokov neskôr preložili aj do anglického jazyka.

História značky na jednom mieste

Ak vás zaujíma, ako sa vyvíjala spoločnosť Michelin, najlepšie je navštíviť múzeum L’Aventure, v ktorom uvidíte, akým smerom sa uberala ich tvorba. Mimo iného zistíte aj to, že tvorili nielen automobilové a motocyklové pneumatiky. A koniec koncov tam nájdete aj ich maskota, ktorý sa po celé tie desaťročia postupne menil.

Zaujímavé prelomy v histórií spoločnosti Michelin

  • Firmu Michelin založili bratia André a Eduard Michelinovci, a to v roku 1889.
  • Už o dva roky neskôr registrovala spoločnosť svoje prvé patenty na vymeniteľné a opraviteľné pneumatiky.
  • V roku 1898 vznikla známa postavička Michelin Man, ktorá sa stala maskotom spoločnosti.
  • Prvý sprievodca bol publikovaný v roku 1900. O desať rokov neskôr publikovali aj prvú Michelin mapu.
  • V roku 1946 si nechali patentovať vynález radiálnej pneumatiky pre automobily. Prvé radiálne pneumatiky pre lietadla vytvorili až o 35 rokov neskôr.
  • V roku 1998 rozhodlo vedenie spoločnosti o tom, že usporiadajú podujatie, kde sa ich pneumatiky predvedú v reálnych podmienkach. Podujatie nazvali Michelin Challenge Bibendum.
  • Miesto, kde sa koná podujatie Michelin Challenge Bibendum, sa každoročne mení. Napríklad prvý raz sa konalo vo Francúzsku, v roku 2005 v Japonsku, v roku 2010 v Brazílii a minulý rok, teda v roku 2017, sa konalo v Kanade.
  • Ako sme už spomínali, v roku 2000 bol Bibendum zvolený za najlepšie logo všetkých čias.
  • 5 rokov predtým, ako bol Michelin Man zvolený za najlepšie logo všetkých čias, sa pneumatiky značky dostali do vesmíru. Mal ich totiž kozmický raketoplán, ktorý vyslali na obežnú dráhu.

Samozrejme, toto sú len niektoré zaujímavosti, ktoré sme spomenuli. Slávna spoločnosť toho ale dokázala omnoho viac. Od tých čias je aj na Slovensku vnímaná ako významná značka a výrobca pneumatík, značka spojená s motoristickým športom. Vo svete gastronómie je zase značka znakom kvality a je najvýznamnejším ocenením, ktoré sa aj v marketingu v gastronómii cení najviac zo všetkých, ktoré laická verejnosť vôbec môže poznať.

Inzercia: na obchod s pneumatikami

Mohlo by zaujímať tiež:

Tlačové správy

Tlačové správy a články našich partnerov, partnerských portálov a organizácií. Nahliadnite do noviniek rôznych služieb, príprav podujatí a noviniek v komerčnej sfére. Aj Vaša zaujímavosť, činnosť, alebo výrobok, môže byť v článku. Napíšte nám.



Inzercia

Inzercia

Online kníhkupectvo BUX.sk

Sleduj nás na sieťach

Nájdete nás na Facebooku aj Youtube

Zatvoriť reklamu
Zatvoriť reklamu