Postavičku Michelin pozná asi každý z nás. Vďaka nemu vzniklo aj prirovnanie „Vyzeráš ako Michelin“. Je to hrdina francúzskej spoločnosti, ktorý vyrába pneumatiky už od roku 1889, ba aj skôr. O tom a o ďalších zaujímavostiach značky si povieme v nasledujúcich riadkoch.
Postavička, ako ju dnes poznáme, v priebehu rokov postupne zmenila svoj imidž. No stále je to ten istý Michelin Man, inak zvaný aj Bibendum. Stal sa akousi historickou ikonou, ktorú poznajú všade na svete. Ako ale vznikla? Za vznikom postavičky stoja zakladatelia spoločnosti, bratia André a Eduard Michelinovci. Raz si totiž všimli hromadu pneumatík, ktorá pripomínala ľudskú postavu. A tak im napadlo nakresliť to na papier a pridať tomu ruky a úsmev.
Postavička sa prvýkrát objavila na plagátoch v roku 1898. Autorom tohto plagátu bol umelec Marius Rossillon. Táto postavička z pneumatík stála pri stole s pohárom v ruke. Ten pohár bol plný črepov a ostrých predmetov. Na samotnom plagáte stálo „Nunc est Bibendum“, čo v preklade znamená „čas na pitie“. Bol to ich prvý reklamný slogan, nakoľko ním chceli zdôrazniť, že pneumatiky Michelin jednoducho prehĺtajú všetky prekážky.
Zdroj: wikimedia.org/O´Galop
Vedeli ste, že postavička, ktorá tvorila logo francúzskej značky pneumatík, získala titul najlepšieho loga všetkých čias? V roku 2000 ho za najlepšie logo vyhlásil veľmi obľúbený anglický denník, Financial Times.
Postavička Michelin Man sa objavila napríklad v známom komixe Asterix a Obelix, Asterix around the world. Bol to súbor komixov z roku 1970 a postavička sa objavila práve vo francúzskom komixe Astérix chez les Helvètes, ktorý o pár rokov neskôr preložili aj do anglického jazyka.
Ak vás zaujíma, ako sa vyvíjala spoločnosť Michelin, najlepšie je navštíviť múzeum L’Aventure, v ktorom uvidíte, akým smerom sa uberala ich tvorba. Mimo iného zistíte aj to, že tvorili nielen automobilové a motocyklové pneumatiky. A koniec koncov tam nájdete aj ich maskota, ktorý sa po celé tie desaťročia postupne menil.
Samozrejme, toto sú len niektoré zaujímavosti, ktoré sme spomenuli. Slávna spoločnosť toho ale dokázala omnoho viac. Od tých čias je aj na Slovensku vnímaná ako významná značka a výrobca pneumatík, značka spojená s motoristickým športom. Vo svete gastronómie je zase značka znakom kvality a je najvýznamnejším ocenením, ktoré sa aj v marketingu v gastronómii cení najviac zo všetkých, ktoré laická verejnosť vôbec môže poznať.
Inzercia: na obchod s pneumatikami
0 komentárov