Za obzvlášť nebezpečné reklamy môžeme hodnotiť také, ktoré na vás číhajú na veľmi dôverne známom mieste. Reklamám preto dôverujete. Najmä ak ste ráno vstali bez dobrého spánku, lebo otec pílil v noci na celý byt kubíky dreva. Váš boj s chrápaním niekoho v okolí, či chrápaním vlastným, sa vo chvíli zazretia riešenia zdá byť takmer vyhratý. Zákazníka zaujme úžasný popis problému a možných riešení pomocou úžasnej metódy a medikamentu, ktorý vás zbaví týchto ťažkostí dokonca bez rôznych násadok a operácií.
foto: opakovaný nález banneru na známom portáli, odkazuje na podozrivé stránky
Priam ako zázrak. No má to jeden háčik, či lepšie povedané toľko ostrých háčikov, že aj dikobraz sa číslami môže schovať. Podvodné falošné bannery umiestnené na dôverných stránkach vás lákajú do pasce.
Falošné stránky klamú a zavádzajú
Stránky veľmi podobné na veľké množstvo iných podvodných stránok sa snažia tentoraz oklamať Slovákov príbehmi vymyslených ľudí s vymyslenými menami, ale ukradnutými fotografiami z iných stránok. Vymyslení lekári, vymyslené kapacity a nafingovaný všetok obsah sa len snaží umelo vytvoriť dôveru, že to celé je pravda a výrobok má naozaj bohatú históriu a zástup spokojných zákazníkov. S tým, čo nakoniec výrobok prezentuje je ťažko hovoriť o legálnosti, férovosti, slušnosti a vôbec logike.
Tak napríklad:
- Po kliknutí na vyššie uvedené bannery sa dostanete často na stránky: latestfromtheworld.com/421/herbasnorex/kr/, kde nájdete veľký titulok „Laryngológovia sú šokovaní rýchlosťou pôsobenia novej formuly na boj s chrápaním“. Zase sa objavuje slovné spojenie o tom, že nejakí odborníci sú šokovaní. Zase sa objavuje debilné slovo „nová formula“. Skutočnosť je taká, že ak by ste našli 54 laryngológov a spýtali sa ich, či vôbec niekedy počuli niečo o tejto zázračnej formuly, našiel by sa možno jediný a to len preto, že si klikol na banner a nestačil sa čudovať.
- Stránky uvádzajú hneď pri prvom pánovi informáciu, že ide o Slováka s menom Matej Kundráček, ktorý po 1 týždni používania prestal chrápať. Absurdný drzý podvodný web bez štipky logiky stiahol fotografiu otca speváka Chrisa Martina z Coldplay a šľahol ju do článku o spokojnom slovenskom zákazníkovi.
- Stránky obsahujú šialené neforemné samochvalné, až šokujúce texty v brutálnej slovenčine
- Komentáre pod článkom si posúvajú dátum vydania vždy na deň, kedy tam prídete. Váš komentár sa nedá pridať. Tieto sú v kóde napevno nasadené a nejde o skutočný systém komentárov. Všetko je fingované.
- Výsledky údajne potvrdila Univerzita v USA v meste Lansing. Takto uviesť Michiganskú univerzitu môže naozaj len niekto, kto nechce presne určiť, kto účinky potvrdil. Pri overovaní, či v Lansingu univerzita je, bežnému človeku stačí, že naozaj nejakú našiel. My sme napísali priamo do školy a ak akúkoľvek spojitosť s látkou škola potvrdí, tento článok upravíme a ospravedlníme sa. Všetky ostatné podvodné prvky však nie je možné vyvrátiť.
- Sociálne siete a všetky prvky sú narafičené.
Všetky cesty vedú do nákupného webu / podvodného webu
Nech klikáte kdekoľvek, aj tak sa dostanete na možnosť nákupu celého prípravku HerbaSnorex. Stránky tasia ešte šialenejší kaliber toho, čo je na ľudí a ich psychológiu pripravené. Bez akéhokoľvek varovania a možnosti vyhnúť sa podvodníkom, je na vás vybalená sprcha informácií o úžasnom potvrdenom účinku.
- Ak kliknete na nákup, dostanete sa na stránky: webmoneysaver.com/421/herbasnorex/, ktoré tvoria tiež pomerne veľké nebezpečenstvo. Dôchodcovia a dôverčiví ľudia sú najideálnejšou obeťou neznámeho podvodníka, ktorý stojí za stránkami umelo narafičeným s falošným obsahom od úvodu po posledný riadok kódu.
- V hornej časti stránok je uvedená fotografia lekára a odborníka menom Stanislav Petrovský. Vraj má vlastnú ordináciu v Bratislave, no nie len že o ňom nikdy nikde nepočuli, nemá žiadnu registráciu, zmienku v žiadnej komore a tento pán s akoukoľvek podobnou špecializáciou skrátka neexistuje, nemá s Bratislavou spoločné nič.
- Možno aj preto, že je to v skutočnosti zneužitá fotografia z fotobanky a autorom je štúdio DoublePHOTO. Originál nájdete veľmi rýchlo sami na Shutterstocku.
- Falošné klamstvá pokračujú. Na stránkach veľmi rýchlo nájdete pána s opálenou pokožkou. Podpísaný je ako Peter Volánsky a údajne prestal chrápať za 7 dní. Podvod. Chlapík má vymyslené meno a fotografia je zneužitá z fotobanky 123rf.com, kde si ju môže kúpiť ktokoľvek.
- Dezider Borovský a vraj prestal chrápať za 5 dní? Hlúposť. Vymyslená nafingovaná identita vymysleného človeka. Celá fotografia pokračuje do interiéru, to ale nevidíte, kým si nepozriete miesto, odkiaľ si ju podvodníci kúpili, či stiahli a upravili. Originál nájdete presne tu: http://es.123rf.com/
- Dole v rohu sa zobrazujú informácie o Jozefe z Brezna, Ane zo Žiliny a iné fingované mená (dokonca vyskloňované, čo je z pohľadu programátora strašná okatá blbosť), ktoré údajne nakúpili práve teraz. Má to evokovať záujem tiež objednať. Nerobte to. Všetky tieto údaje nie sú pravda. Je to generované priebežne a po pár minútach sa to opakuje. Všetko je uložené v kóde stránok.
- Nechýbajú falošné informácie o tom, že akcia na výhodný nákup končí dnes. Svietili tam mimochodom už minulý týždeň a aj včera.
- Všetci páni na stránke pochádzajú z fotobanky a iných stránok. Nikto z tých pánov v skutočnosti neexistuje. Smutné.
- Obchodné podmienky sú zlý vtip. Kde je adresa predajcu a skutočné platné podmienky vrátenia tovaru? Čokoľvek nájdete, Slováci už dávno otestovali iné výrobky a s vrátením mali nemalé problémy.
Podvodníkom sa darí, neustále rastú
Stránky, ktoré predávajú rôzne pochybné výrobky a využívajú neustále príbehy ľudí a superlatívy, doteraz lákali na chudnutie, zázračné jazykové kurzy, stavbu svalovej hmoty, hyper-návnadu pre rybárov a množstvo ďalšieho. Nič z toho však reálne nefunguje a zúfalí ľudia výrobky predávajú v inzerátoch. Sami pritom ani len netušia, že sami šírením falošných podvodných informácií o výrobkoch konajú protizákonne. Podvodníci rastú, čoraz viac stránky investujú do reklamy a prenikajú aj na eTarget a Google. Rastú aj preto, že celá mašinéria prináša obrovský zisk na podvedených ľuďoch. Tí často krát ani netušia, že si kupujú výrobky, s ktorými majú v susednej republike problémy aj na úradnej pôde. Bežný Slovák žiaľ nepreveruje a veľmi rýchlo objednáva.
Pripravil Dávid, Viktor a Tomáš