púštna hviezda Michael Connelly

Recenzia: Michael Connelly a detektívka Púštna hviezda

Michael Connelly, majster detektívok, autor desiatky kníh prichádza so svojou knižnou novinkou s názvom Púštna hviezda, vychádza v Slovarte

Michael Connelly, majster detektívok, autor desiatky kníh prichádza so svojou knižnou novinkou s názvom Púštna hviezda, ktorá vychádza vo vydavateľstve Slovart.

Detektív Bosch

V knihe sa detektív Bosch objavuje na sklonku svojej kariéry, ako 70-tnik, keď dostáva ponuku do nedávno obnovenej kancelárie nevyriešených prípadov. Práve tam sa vracia k svojej „bielej veľrybe“, prípadu, ktorý túžil roky vyriešiť. Ide o prípad vraždy mladej štvorčlennej rodiny, ktorého vyšetrovanie otvorí nečakané dvere do iných prípadov. Je zaujímavé, že Connelly v knihe dokázal, že niektoré postavy jednoducho nestarnú, ale pretrvávajú. A že svojim fanúšikom stále dokazuje, že nestarne ani on ako autor.

Sekundárna postava

Bosch je v knihe už tak trochu sekundárnou postavou, napriek tomu je jeho podiel na vyšetrovaní dominantnejší. I vo vyššom veku prekypuje odhodlanosťou nájsť vraha. Jeho rokmi získané skúsenosti a prax, ako aj vnútorné odhodlanie mu stále dávajú nálepku top detektív. S LAPD detektívkou Renée Ballaradovou sú ako kolegovia úzko prepojení, ich spolupráca je základom vyšetrovania. Vo vyšetrovaní majú svoje malé tajomstvá a párkrát s prípadmi spoja aj drobné porušovanie kancelárskych pravidiel.

Púštna hviezda

Názov Connellyho knihy súvisí práve s protagonistom Boschom. Ten sa rozhodne, že prípad vyrieši ako „púštna hviezda“, kvet, ktorý rastie na hrobe zavraždenej rodiny pochovanej v Mohavskej púšti. Kvet, ktorý vytrvalo rastie aj navzdory mrazu, horúčave a suchu.

Prepletenie prípadov

Príbeh okorení kostra príbehu, dejová línia vyšetrovania sa spojí s inými prípadmi, čo robí detektívku trochu inou. Pri vyšetrovaní nastáva neočakávaná situácia, odhalenie DNA, ktoré je prítomné v dvoch prípadoch – vraždy 4-člennej rodiny a vraždy sestry mestského politika – radného, ktoré boli vykonané v rôznych rokoch. Nakoniec sa ukáže, že prípadov, ktoré spája spoločná niť je o čosi viac. Vyšetrovanie si vyžaduje veľké úsilie, vracanie sa do minulosti, no vyšetrovací tím je zohraný a odvádza výbornú prácu.

Súčasť série

Kniha patrí do série o detektívovi Boschovi, ktorých je už 24. Ak ju však budete čítať jednotlivo, žiadne informácie vám chýbať nebudú. Od autora sa všetko potrebné dozviete hneď na začiatku. Samozrejme, ak siahnete po sérii, váš čitateľský zážitok bude hlbší a úplnejší.

Pisateľský štýl knihy

Knihu tvoria krátke kapitoly, vďaka ktorým má dej spád, detektívka plynie svižne a rýchlo. Dej sa však odvíja pomaly a postupne, ako sme u Connellyho zvyknutí. Autor akoby v knihe písal len to podstatné, nie sú tu zbytočné opisy a odbočenia, ani tzv. „vata“ či hluché miesta. Kapitoly tak pôsobia sviežo a autenticky.  Čo iste ocení každý čitateľ, a najmä ten, ktorý obľubuje detektívky, je, že dej plynie nepredvídateľne, vždy nás prekvapí nová stopa, dôkaz, odhalenie, zistenie, indícia. Connellyho majstrovský štýl je plný napätia a zvratov. Kniha ponúka príjemné čítanie. Ako kvalitná detektívka núti čitateľa zamyslieť sa. Ak ste milovník detektívok, rozhodne by táto kniha nemala chýbať vo vašej knižnici.

Informácie o knihe Púštna hviezda: