Cesta za láskou, Keanu Reeves

Recenzia: filmová novinka Cesta za Láskou, s Keanom a Winonou

Pri klasickom romantickom filme počítame, že o romantiku v ňom jednoducho nebude núdza. V prípade filmovej novinky s Keanu Reevsom a Winonou Ryder…

Pri klasickom romantickom filme počítame, že o romantiku v ňom jednoducho nebude núdza. V prípade filmovej novinky s Keanu Reevsom a Winonou Ryder ale s romantikou akoby ani divák počítať nemal. Dvaja ľudia, ktorí o seba nemajú záujem sa jednoducho spoznajú, pretože ani nemôžu inak. Pár náhod ich spojí, ba dokonca ubytuje hneď vedľa seba. Vyhnúť sa teda sami sebe nemôžu, podobne ako spoločným rozhovorom.

Cesta za láskou, Keanu Reeves

Obaja bez vzájomného záujmu o lásku nachádzajú spoločnú tému v kritike svadby, na ktorú sú obaja pozvaní. Hoci hercov je tu viac, pre celý film by si vystačili pokojne aj dve hlavné postavy. Tie, ktoré sú hlavným ťahákom filmu a kvôli ktorým má vôbec úspech, ktorý má.

Dvaja, ktorí nechceli byť dvaja

Romantika, aj keď si ju vlastne musíme pri sledovaní filmu domyslieť, tam predsa len je. Medzi oboma postavami je niečo, čo vás prinúti premýšľať nad možnosťou, že sa dajú dohromady. Ani pri Reevsovi a ani Ryderovej by sme asi pred filmom neprisúdili žiadnu úlohu veľkých romantikov, alebo aspoň tých, ktorí sa majú zamilovať. Postava ako šitá na Reevsa, keď ani nemá byť typickým Donom Juanom, čo mu ide výborne. Nepochybne si svoju rolu užíval, keďže bola flegmatická, odmeraná, aj drzá. Vo filme je to však aj o rozhovoroch. Najmä tých ústrednej dvojice. V oboch postavách sa pritom nepochybne nájdu slobodní tridsiatnici a štyridsiatnici. Tí čo možno rezignovali, alebo partnera ani nehľadajú.

Dej neprináša zimomriavky, závratné stavy, ani vás pri ňom nehodí o zem. Je pre tých, ktorí siahnu po mierne komediálnom žánri, po filmoch s dobrým obsadením aj myšlienkou. Dokonca sa dá povedať, že každý slobodný, ale pokojne aj zadaný človek v produktívnom veku v ňom nájde niečo iné. Nemožno v ňom teda čakať dej, striedanie miest a deja, ktorý by ozvláštnil nečakaný zvrat. Film jednoducho stojí na tom, čo sa deje v hlavách dvoch ľudí. Ľudí, ktorí sa nenávidia, avšak… a kto má rád tieto dve tváre, počúva, alebo dobre sleduje, bude sa baviť.

Spolu nie po prvý krát

Keanu Reeves (nezabudnuteľný John Wick, Constantine, alebo Neo) aj Winona Ryder (v hollywoodskom bulvári preslávená v minulosti najmä ako najznámejšia kleptomanka) sa už v minulosti stretli v romantikou olepených postavách v Draculovi z roku 1992. Tentoraz ich do filmu spojili opäť, do celkom iného žánru.

O tom, že film ľudí zaujal v našom prípade svedčí aj mimoriadny ohlas a návštevnosť prvého článku venovanému tejto novinke. Film momentálne premietajú po celom Slovensku. Do kín ho uviedla spoločnosť Bontonfilm, a.s.