ZN.SK
Porovnávače cien

Porovnávače cien na Slovensku: Kde nájsť najlacnejší tovar?

Pri nakupovaní na internete je celkom samozrejmé, že chceme a využívame v plnej miere všetky výhody. Používane porovnávače cien, niektoré veľké, aj pár menších…

Porovnávače cien sú pomerne mladým pojmom, aj keď majú neustále viac a viac stálejších používateľov. Pri nakupovaní na internete je celkom samozrejmé, že chceme a využívame v plnej miere všetky výhody. Máme čas a možnosti si rozmyslieť kde nakúpiť a najmä za koľko. Nákupný košík v elektronickom obchode je skrátka obdobou klasického košíka, ba dokonca plné ich môžete mat aj v desiatich obchodoch naraz, no rozhodnúť sa môžete len pre jeden.

Porovnávače cien

Pre bežného Slováka je rozhodujúca cena a preto občas nehľadí na kvalitu, servis, referencie a ani dokonca na cenu dopravy. Podnikatelia vedia o potrebách Slovákov a preto vytvorili porovnávače cien.

Porovnanie cien ako biznis

Biznis model v ktorom konkrétne stránky zobrazujú sortiment viacerých obchodov a stavajú tieto ponuky proti sebe, má niekoľko efektov. Nútia konkurenciu sledovať vlastné ceny a upravovať ich, ak stoja o zákazníkov z porovnávača. Výrobky sa spájajú do jedného pre porovnanie podľa modelového názvu, série, pri knihách podľa ISBN a niekde podľa EAN. Veľa vecí je možné celkom zautomatizovať.
Zarobia všetci. Firmy si platia za to, aby tam boli. Získajú aj obchody, pretože získajú zákazníka, ktorý by k nim možno ani neprišiel. Nuž a nakoniec získa aj zákazník, lebo ušetrí. Má totiž predstavu, ako sa pohybujú ceny a kto ponúkne najnižšiu, toho navštívi. Firmy môžu platiť za lepšiu propagáciu napríklad vtedy, ak vôbec neponúkajú výhodnú cenu, no miera propagácie na značku upúta pozornosť.

Ktoré porovnávače cien na Slovensku poznáme?

Prípadne menšie:

Nevýhody porovnávačov

Z pohľadu obchodu a veľkoobchodu sú nevýhodou podnikatelia s vlastným dovozom, ktorí fungujú na základe podnikania ponuky zámerne nízkej ceny. Podkopávanie trhu je žiaľ častým javom menej slušných podnikateľov, ktorí veľakrát obhajujú svoj krok ako „snahu o prežitie“. Tá sa dá chápať naozaj rôzne. Nevýhodou pre klienta môže byť fakt spojený so spomenutým prípadom. Podkopávanie cien môže byť znakom pokrivkávania v ďalších službách, v doprave, komunikácií, či v ďalšom spracovaní objednávky.
Ďalšiu nevýhodou sú špekulanti medzi drobnými obchodmi, ktoré získavajú dobré umiestnenie pomocou fingovaných cien, alebo sľubujú extrémne nízke poštovné poplatky, nie však k vašej objednávke.

Mohlo by zaujímať tiež:

Tomáš

Tomáš
Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.



Inzercia

Inzercia

Online kníhkupectvo BUX.sk

Sleduj nás na sieťach

Nájdete nás na Facebooku aj Youtube

Zatvoriť reklamu
Zatvoriť reklamu