Porovnávače cien sú pomerne mladým pojmom, aj keď majú neustále viac a viac stálejších používateľov. Pri nakupovaní na internete je celkom samozrejmé, že chceme a využívame v plnej miere všetky výhody. Máme čas a možnosti si rozmyslieť kde nakúpiť a najmä za koľko. Nákupný košík v elektronickom obchode je skrátka obdobou klasického košíka, ba dokonca plné ich môžete mat aj v desiatich obchodoch naraz, no rozhodnúť sa môžete len pre jeden.
Pre bežného Slováka je rozhodujúca cena a preto občas nehľadí na kvalitu, servis, referencie a ani dokonca na cenu dopravy. Podnikatelia vedia o potrebách Slovákov a preto vytvorili porovnávače cien.
Biznis model v ktorom konkrétne stránky zobrazujú sortiment viacerých obchodov a stavajú tieto ponuky proti sebe, má niekoľko efektov. Nútia konkurenciu sledovať vlastné ceny a upravovať ich, ak stoja o zákazníkov z porovnávača. Výrobky sa spájajú do jedného pre porovnanie podľa modelového názvu, série, pri knihách podľa ISBN a niekde podľa EAN. Veľa vecí je možné celkom zautomatizovať.
Zarobia všetci. Firmy si platia za to, aby tam boli. Získajú aj obchody, pretože získajú zákazníka, ktorý by k nim možno ani neprišiel. Nuž a nakoniec získa aj zákazník, lebo ušetrí. Má totiž predstavu, ako sa pohybujú ceny a kto ponúkne najnižšiu, toho navštívi. Firmy môžu platiť za lepšiu propagáciu napríklad vtedy, ak vôbec neponúkajú výhodnú cenu, no miera propagácie na značku upúta pozornosť.
Prípadne menšie:
Z pohľadu obchodu a veľkoobchodu sú nevýhodou podnikatelia s vlastným dovozom, ktorí fungujú na základe podnikania ponuky zámerne nízkej ceny. Podkopávanie trhu je žiaľ častým javom menej slušných podnikateľov, ktorí veľakrát obhajujú svoj krok ako „snahu o prežitie“. Tá sa dá chápať naozaj rôzne. Nevýhodou pre klienta môže byť fakt spojený so spomenutým prípadom. Podkopávanie cien môže byť znakom pokrivkávania v ďalších službách, v doprave, komunikácií, či v ďalšom spracovaní objednávky.
Ďalšiu nevýhodou sú špekulanti medzi drobnými obchodmi, ktoré získavajú dobré umiestnenie pomocou fingovaných cien, alebo sľubujú extrémne nízke poštovné poplatky, nie však k vašej objednávke.
0 komentárov