Nový trend v zarábaní: falošné magazíny a skryté reklamy

Nový trend v zarábaní: falošné magazíny a skryté reklamy

Sledujeme nový trend, ktorý sa v USA rozmáha posledné tri roky, no dnes dosahuje extrémne rozmery. Zrejme ste si to ani nevšimli, no obeťou je mnoho návštevníkov zahraničných portálov najmä cez hľadanie konkrétnych slov a fotografii cez Google. Dobre umiestnené vo výsledkoch magazíny informujú o rôznych šokujúcich zaujímavostiach a napríklad sériách fotografii. 10 hercov o ktorých ste netušili, že sú gayovia a vás zaujíma, či ste to naozaj o konkrétnej osobe vedeli a nečaká vás prekvapenie. V článku sa však nachádza jediná jedná fotografia a meno. Pod ňou šípka na pozretie ďalšej fotografie. Prečo to nedajú do jediného článku, ale musíte prechádzať cez viacero ďalších? Odpoveďou je intuitívna reklama, ktorá zobrazuje šípky a vy si myslíte, že cez túto šípku sa dostanete k druhej fotografii. Nie, kliknete tak na reklamu a ani o tom neviete. Špeciálne magazíny síce nalákajú na TOP 10 fotografií, no uvedú zámerne len jednu, a odkaz na reklamu s grafikou šípky, ktorá návštevníka oblbne, pretože očakáva pokračovanie článku.

Falošné magazíny

Záplava falošných odkazov na články
Oveľa viac zarážajúce na týchto magazínoch je nechutné množstvo reklám, ktoré sa nachádzajú pod článkom. Pozorné oko si na mnohých zábavných portáloch v angličtine všimne veľké množstvo odkazov na ďalšie šokujúce články, ktoré vás však presmerujú na celkom inú doménu. Neprehľadný obsah, množstvo reklamy a mnoho podvodných reklám.

Nebezpečné odkazy na nebezpečné stránky
Ak sa dobre pozriete na priložený obrázok, ide o magazín na adrese celebrityrevolt.com, alebo lifegooroo.com , ale pokojne môže ísť aj o ten na adrese quotespaper.com. Pod článkom obsahujú odkazy na iné články, tiež lákavé a zaujímavé. Je však medzi nimi ukrytá vždy nejaká špinavá reklama. Prečo špinavá? Smeruje totiž na množstvo pochybných stránok, ktoré spomína HOAX.SK ako nebezpečné a podvodné s jasnými dôkazmi a argumentmi. Mnoho reklám smeruje na akési zárobkové systémy vďaka ktorým cez internet bez veľkej námahy zarobíte veľké peniaze a môžete si splniť všetky svoje sny, drahú jachtu, kúpiť športové auto a kadečo. Lenže tieto služby vám nepovedia, že údajní spokojní zákazníci neexistujú, sú vymyslení, ich fotografie kradnuté a identity ľudí vymyslené. Tieto stránky vám nepovedia, že prípravky na rast vlasov a na chudnutie nezaberajú, že ide o sódu bikarbónu vo fľaštičke a nič viac.

Dosť zarážajúce je, že sa sem dostanete veľmi rýchlo cez http://www.dailymail.co.uk a sponzorované odkazy siete Taboola alebo Ayboll pod mnohými článkami. Pred rokmi, pokračujúc do dnes, boli najčastejšími reklamami mladé Ruskyne, ktoré hľadajú ženícha, práve teba. Alebo si stránky generovali mesto podľa vašich údajov z IP adresy a lokality a z nich vytvárali podvodné informácie o tom, že práve v Trenčíne mladé dievčatá hľadajú práve teba a podobne. Samozrejme, ide vždy o podvodné reklamy na pochybné zoznamky.

Zopár čísiel a faktov
Podobné magazíny sledujeme už viac ako tri roky. Približne 60 percent magazínov lákajúcich na neuveriteľné zaujímavosti a fotografie známych osobností, obsahuje sponzorované odkazy, ktoré smerujú ďalšie na podvodné stránky. Umiestnenie sponzorovaných odkazov, medzi ktorými sa miesia skutočné magazíny a hlavne ďalšie a ďalšie nechutné reklamy, prináša taký zisk, že dokáže za jediný mesiac pokryť 100% ročných nákladov na portál. Na niektorých magazínoch sa nachádza 100% reklama na zoznámenie s mladými Ruskyňami, stále však narazíte na hlavné stránky pochybnej zoznamky, pričom ste klikli na krásnu fotografiu krásnej ženy. Pri hľadaní pôvodu fotografie nájdete holandskú modelku. Čiže naozaj krásna “Ruskyňa”, fakt! V priebehu jedinej hodiny sme našli 50 falošných magazínov, ktorým nechceme dávať priestor. Záleží od vás, aby ste dokázali rozpoznať falošný magazín a pochybné praktiky na základe znakov, ktoré si spomenieme v závere. Bežný magazín ako by ponúkne ďalšie články pod svojim článkom stále na svojom webe. Mnoho zahraničných však ľudí odkáže inam zámerne, pretože im to tvorí zisk. Môže ísť o 9, či dokonca 12 odkazov mimo, pričom mnoho z nich môže mať rovnaké znenie, len iný obrázok. Už tu by mal človek spozornieť. Podobné služby, ktoré toto ponúkajú, nás oslovili na pôvodnom magazíne už v roku 2011 a opakovane v roku 2013. Izraelská agentúra, ktorá pracuje pre zrejme poľského, či amerického neznámeho podnikateľa, nakupovala priestor. Taktiež nám ponúkala túto možnosť zárobku a nie malého. Museli by sme však propagovať násadku na vybočenú kosť na nohe, Man Solution Pro, Acai bobule a prípravky zo zelenej kávy, množstvo výrobkov podporujúcich chudnutie len podľa sloganov, no nie v realite,alebo zázračné jazykové kurzy, ktoré vás naučia cudzí jazyk za pár dní. Podvodné reklamy, voči ktorým len málokedy úrady zakročia však prosperujú aj vďaka tomu, že niekoho zlákajú peniaze. Poctivých magazínov akosi ubúda, či v pomere s tými nepoctivými ich je stále menej a menej.

Ako spoznať nepoctivý magazín:

  • obsahuje často neprehľadné prvky a tlačidlá ďalej, ktoré vás presmerujú na celkom iné stránky.
  • pre množstvo a miesta s reklamou nemáte jasno v tom, čo je čo.
  • článok propaguje veľké množstvo ďalších článkov, ktoré však informujú o neuveriteľných veciach a často v spojení, ktoré nedáva logiku. Používajú mestá, ktoré vyčítajú z vašej polohy.
  • nebezpečné sú magazíny, ktoré prezentujú výrobky a objednávku s pochybným obsahom, rôznymi zárobkovými systémami, prípravkami a liečivami. Také niečo naozaj nemá čo hľadať medzi článkami, kde s takým niečím ani nepočítate.
  • nenájdete poriadny kontakt a reálne podpísaného človeka aspoň cez meno autora článku.
Nový trend v zarábaní: falošné magazíny a skryté reklamy
Ohodnoť tento článok
Tomáš Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.
Viac:
Ethereum
Ethereum, silná alternatíva bitCoinu, v decembri posilňuje

MHD obrazovka páchateľ
Bratislavská MHD hľadá výtržníka na videozázname priamo v MHD

MHD, fajčenie v električke
Fajčenie v mestskej hromadnej doprave? Cestujúci aj vodiči!

Zavrieť