Vývoj karosérie či faceliftu automobilky na ceste maskujú. Ako KIA

Vývoj karosérie či faceliftu automobilky na ceste maskujú. Ako KIA

Občas na cestách stretávame autá, ktoré majú podivnú nadstavbu, či úpravu karosérie. Hoci niečo podobné je častejšie v Nemecku, či v USA, nemáme o tieto situácie úplnú núdzu ani na Slovensku. Objaviť auto, ktoré má celú karosériu pokrytú trojuholníkmi, z ktorých je ťažké na snímkach odhadnúť konkrétne krivky, alebo pokryté podivnou nadstavbou, sa dá aj u nás. Podmienkou na to je, aby aj u nás bolo vývojové stredisko, respektíve oddelenie zaoberajúce sa vývojom a testovaním nových vozidiel.

KIA maska faceliftu

Výskum prináša oveľa viac ako len výroba samotná, zvyšuje význam konkrétnej prevádzky a v neposlednom rade aj krajiny. Ak teda máme možnosť vidieť testovanie nových prvkov, faceliftu a vzhľadu na našich cestách, môžeme byť len radi, ak vo vývoji hrá Slovensko svoju úlohu. Predstava o tom, že novinky sú zavádzané od stola, môže byť mylná. Mnohým zo zavedených technológií a upgradov predchádzajú týždne, aj mesiace testovania. Aj o tom je totiž výskum. Nájsť takéto auto na ceste je však stále ako pre zlatokopa zrniečko zlata v riečnom štrku. Nepremávajú sa nijako okázalo a najmä ani nechcú pútať pozornosť.

Vývoj dizajn, embargo, aj prekvapenia

Dôvodom, pre ktorý sa automobilky rozhodnú pri testovaní prototypov, alebo nových vylepšení používať vozidlá na cestách maskované, je viacero. Vývoj si žiada využívať skutočné cesty. Dôvodom sú napríklad novinári, ktorých snímky by mohli nové úpravy na dizajne odhaliť skôr, než sa tak stane na autosalónoch a na prestížnych podujatiach. Nové úpravy, nové typy a karosérie by nemala verejnosť vidieť skôr, než je projekt definitívny. Žiadna automobilka by sa nepotešila, ak by napríklad neúspešný model mal už svoju medializáciu skôr, ako dôjde k jeho nenasadeniu do sériovej výroby. Prípadne model, do ktorého vkladajú nádeje, je novinármi rozobratý skôr, než sa k nemu vyjadria výrobcovia samotní.

Informačné embargo, čiže obdobie, počas ktorého je nežiaduce vydávať akékoľvek informácie a vyhlásenia, keďže sa pripravuje uvedenie a oficiálne materiály, má tiež svoju dôležitosť. Iná vec je samozrejme záujem prekvapiť verejnosť, alebo akcionárov a trh s cennými papiermi podľa vlastnej stratégie. Rôzne nadstavby, ktoré môžeme vidieť na vozidlách, ak neprekrývajú celé vozidlo, môžu znamenať nové úpravy svetiel, úpravy dizajnu, aerodynamiky, alebo dokonca nového loga a tvarovania. Na snímke je použitý nález z raji 2022, na ktorom je nová KIA. “Stajňu” prezrádza značka na charakteristických kolesách, ale v podstate aj samotná EVČ.


Roman Autor článku s tematikou zábavy, televízie, alebo niektorých spoločenských problémov. Pochádza zo stredného Slovenska a na striedačku žije v Rakúsku.