Suzuki Swift a jemu veľkostne podobné modely ako SX4 a podobne sa v zásade nemusia líšiť od systému výmeny svetiel od iných značiek a modelov. Swift je obľúbeným a rozšíreným modelom japonskej automobilky a pri celej filozofii výmeny svetlometu vpredu ho v tomto prípade použijeme ako príklad. Svetlomet – predné svetlo, je tvorené jednou silnou žiarovkou. Poznáme ju pod označením H4, alebo autožiarovky H4.
Sila žiarovky je násobená zrkadlami lámajúcimi svetlo po celej ploche svetlometu. Ak patríte medzi tých, ktorým sa po čase vypáli žiarovka a nechcú čakať na pomoc autoservisu, či autorizovaného pracoviska, vyskúšajte to sami. Celkový čas, ak viete čo kde je, zaberie 1 – 2 minúty. Potrebujete k tomu 0 kusov náradia a toľko nových žiaroviek, koľko potrebujete vymeniť.
Ako vymeniť žiarovku predného svetla – svetlometu
Predné svetlá bývajú konštruované tak, aby boli prístupné pre svojpomocnú výmenu a nemajú pritom vyžadovať montovanie a hodinové státie na parkovisku. Vymeniť ich tak môže žena, muž, kuchár, mechanik, aj tínedžer. Moderné autá vám umožňujú pristupovať k svetlu po zdvihnutí kapoty, pričom zväčša je prvou prekážkou tesnenie. To, ak neukrýva svorky, či nejaké iné uchytenie zväčša postačí len stiahnuť a pripojenie elektriny k žiarovke odňať. S ohľadom na fakt, že svetlo chcete ešte používať, pozor na kabeláž. Samotná žiarovka býva vo svetlomete uchytená buď skrutkovacím systémom, alebo drôtenými svorkami, aké poznáme napríklad na bodových svetlách v interiéri. Vymeniť ich za nové môže byť hračka.
Výmena predného svetla na Suzuki Swift
Ako vymeniť svetlo na konkrétnom modeli? Konkrétne môžeme postupovať pomocou nasledovných krokov:
- Otvorte kapotu, hneď za svetlometom nahmatajte kruhové gumové tesnenie. Odnímte ho – postupne okolo, nech sa uvoľní a tým istotne odopnete aj káblovú prípojku na žiarovke.
- žiarovka je tak poodhalená. V konštrukcii svetlometu ju však drží jej vlastná konštrukcia a drôtená úchytová spona. Skúste nahmatať, ako je tvarovaná. Jej vystupujúca časť je vlastne rúčka, alebo drobná páčka, ktorú možno do jednej strany voľne potlačiť a ak je uchopená, môžete ňou aj potiahnuť smerom dozadu (smerom k autu, respektíve od seba). Ak sa vám nepodarilo nájsť správny smer po zatlačení, spona nepôjde potiahnuť. Systém je však veľmi jednoduchý a ak poznáte princíp z bodových svetiel na strope v interiéri, nič vás neprekvapí.
- uvoľnená žiarovka sa len vymení za novú a spona, ktorá je vyklopená, sa vráti naspäť. Práve tým, že cvakne na svoje pôvodné miesto, upevní aj žiarovku na svojom mieste.
- nezabudnite vrátiť gumové tesnenie naspäť. Tesnenie má kruhový výrez a žiarovka má tvar obdĺžnika. Áno, je to prekvapenie a každého to po prvýkrát zmätie, ale nečudujte sa. Tesnenie pokojne trochu natiahnite, nech máte dostatočný prístup konektorov na žiarovke k zástrčke s pripojením, ktorá čaká na zapojenie.
- až po zapojení tohto svetla a uistení, že sú káble v poriadku, odstúpte, naštartujte a svetlá otestujte skôr, ako vyrazíte na cestu.
Jednoduchý úkon, ktorý mnohí riešia návštevou autoservisu z obavy pred zásahom, poškodením, skratom, či vlastným znečistením, trvá neskôr necelú minútu a stojí 0 eur. Nové žiarovky do auta stoja len pár eur a mať ich v zásobe sa oplatí vždy a kúpite ich pokojne aj online.