Každoročné propagovanie zadlžovania sa koná opäť. Obdobie žatvy pre pôžičkové spoločnosti je to predvianočné, kedy v snahe vyriešiť nedostupnosť finančných prostriedkov v domácnosti mnohí siahnu po pôžičke.
Len nech je pod vianočným stromčekom viac a na štedrovečernom stole ešte viac. V skutočnosti však verejnosť len podlieha vplyvu okolia, kedy Vianoce naštartovali trend väčšieho nakupovania a rovnako tak pôsobí aj dojem hojnosti, ktorý však môže byť len nálepkou. To najhoršie a najnerozumnejšie, čo môžete spraviť pred Vianocami je podľahnúť názoru, že Vianoce sú krásne, keď si veľa doprajete. Problémom je, že pri pôžičkách si nevychutnávate svoje Vianoce, ale Vianoce niekoho iného. Nejde pritom o dobrého priateľa, ale o pomerne prísneho priateľa len do chvíle, než dôjde k termínu prvej splátky.
Ideálne je riešiť Vianoce skromne a nerobiť chybu s požičiavaním si peňazí. Sú to najmä sociálne slabšie rodiny, ktoré riešia snahu o pokrytie všetkých očakávaní a potrieb pôžičkou. Problémové rodiny s neistou finančnou situáciou pritom bežne pôžičku nedostanú. Práve preto nie je problém pre určitú časť poskytovateľov pôžičiek poskytovať pôžičky aj práve takým ľuďom, ktorí pravdepodobne splácanie nezvládnu. Pochopiteľne, že požičiavajú s veľkou radosťou, keďže nakoniec môžu získať po niekoľkých ťahaniciach oveľa viac cez exekútora, alebo celý váš dom. Pri požičiavaní sa pritom aj dnes veľa krát stane, že nakoniec splácate niečo celkom iné. Špekulatívne spoločnosti pritom dokážu človeka pripraviť o strechu nad hlavou už pre pár desiatok eur.
Pri zmienke o spoločnostiach, ktoré pôžičky poskytujú, sa mnohým vybavia len pochybné firmy. Problémom však sú hlavne tie, ktoré oslavujú a propagujú zadlžovanie. Zámerne vytvárajú dojem, že je celkom bežné požičať si. Tie, ktoré tvrdia, že život na splátky je jednoduchý a celkom samozrejmý. Marketingová kampaň nemenovanej spoločnosti, ktorá vytvorila „Splátkový festival“ – šťastné oslavovanie zadĺženia sa a nakupovania bezhlavo všetkého, aj toho, čo vôbec nepotrebujete, je len jedna z mnohých kampaní rôznych firiem. Tie vyvolávajú dojem, že aj pre pokazenom starom televízore postačí peniaze si požičať.
Skúste sa vyhnúť tomu, že neočakávaná udalosť, ktorá je tak často skloňovaná ako dôvod požičať si, nebude dôvodom na doslovnú katastrofu. To, že sa vám náhle pokazí práčka a vytečie, môže byť pohroma. Riešením ale nie je pôžička. Dojem síce poskytovatelia pôžičiek vyvolávajú úspešne, no len pre fakt, že ste to práve vy, kto musí vrátiť viac, alebo dokonca všetko, čo máte.
Na nebezpečenstvo pôžičiek upozorňujeme niekoľko rokov v rámci rôznych projektov.
0 komentárov