Volanie krvi michala ries

Recenzia: Miška Ries a jej mysteriózny triler Volanie krvi

Michala Ries prichádza so svojou knižnou novinkou Volanie krvi, ktorá je, netypicky pre túto autorku ženských románov, žánrovo zaradená medzi mysteriózny triler…

,, Nedá sa zachrániť všetkých “

Michala Ries prichádza so svojou knižnou novinkou Volanie krvi, ktorá je, netypicky pre túto autorku ženských románov, žánrovo zaradená medzi mysteriózny triler. Príbeh prináša ťažkú situáciu 16-ročnej Emy, ktorá je psychiatrickou pacientkou. Má halucinácie, bludy a zlé sny o dievčati, ktoré zomiera. Kvôli tomu trpí fyzicky aj psychicky. Každému tvrdí, že nie je blázon a to dievča je skutočné. Nová situácia mení chod celej rodiny. Najviac dôvery Ema vkladá do svojej mamy, ktorú zúfalo žiada o pomoc. Čo všetko je jedna obyčajná matka ochotná obetovať za záchranu svojho dieťaťa? A ako ho má vlastne zachrániť?

Volanie krvi michala ries

Silná ženská protagonistka

U Mišky Ries sú čitatelia zvyknutí na silné ženské protagonistky a na svoje si v tomto aspekte prídu aj v knihe Volanie krvi. Daniela je matka 3 detí, ktorá sa musí vyrovnať s krutou novou súčasťou jej rodiny – Emine hrôzostrašné nočné mory postupne prerastú aj v denné halucinácie. Okrem toho, že trpí jej psychika, prejavuje sa to aj na jej fyzickom zdraví. Okolnosti sa nedajú ustáť a u Emy spôsobujú žalostné riešenia. Navyše, nikto jej neverí, že to všetko je naozaj a ona nemá psychiatrickú diagnózu, ktorú jej stanovili. Daniela vidí svoje dieťa trpieť, so žiaľom sleduje, že žiadna liečba nezaberá.

Sama nevie, čomu z dcériných úst má veriť, aby jej pomohla. Vzďaľuje sa jej aj manžel, u ktorého by práve teraz mala nájsť oporu. Pod ťarchou nánosu problémov však bojuje ako levica – postaví sa proti zdravému rozumu, morálke i vlastnému manželovi. Čitatelia si ju obľúbia od prvej strany a celé si to prežijú s ňou. So strachom, zdesením, silnou vôľou, vytrvalosťou. Daniela predstavuje hrdinku – matku s bezhraničnou láskou, ktorá jej pomáha nezastaviť sa na ceste za záchranou svojich detí, aj keď obetovať musí všetko. Boj za záchranu detí ju privedie na jej osobné dno, kde končia všetky jej hranice.

Mysteriózny triler Volanie krvi

„Príšery existujú. Nemajú šupiny ani nechrlia oheň. Ukrývajú sa v ľuďoch. Zvieratá zabíjajú, aby prežili alebo sa ochránili. No príšery v ľuďoch páchajú ohavnosti pre zvrátené potešenie alebo zo sebectva. Myslíme si, že sme to najlepšie, vrchol života na Zemi. Zároveň sme však aj jej prekliatím. Prinášame rozruch tam, kde prirodzene vládne pokoj. Sebectvo tam, kde je dosť pre všetkých. Snažíme sa riadiť prírodu, ktorá bez náš žila v rovnováhe milióny rokov. Riadime sa pravidlom, že naše potreby a túžby sú dôležitejšie než potreby zvyšných druhov, dokonca dôležitejšie než potreby iných ľudí. Dôležitejšie než právo ostatných na život. Je naivné báť sa zla, pretože zlo je v nás. Nedá sa mu vyhnúť, patrí k nám už pri narodení, prináleží ľudstvu. Ale to, ako prežijeme svoj život, či bude zlo našou súčasťou aj v okamihu smrti, závisí už od každého z nás.“

Volanie krvi by sa žánrovo dalo zaradiť medzi mysteriózny triler. V mnohom sa však príbeh Daniely a jej detí vymyká klasickým znakom trileru. Motív vidín hrôzy a utrpenia je v knihe dominantný a predstavuje naozaj silnú tému. Rituály spojené so smrťou sa prelínajú dvomi svetmi – minulosťou a prítomnosťou. Keď sa k témam pridajú nekonvenčné riešenia problémov, akými sú okultizmus, mágia a regresívna terapia či minulé životy, každému čitateľovi je asi jasné, že napätie sa v knihe bude dať krájať. A vďaka excelentnému pisateľskému štýlu autorky, ktorá uchopila všetky tieto oblasti bravúrne, je nálepka kvalitnej knihy zárukou. Čitateľov uchvátia tajomno, nepredvídateľné zápletky a zvraty, neočakávané rozuzlenia.

Kniha sa „číta sama“

Miška Ries nám v príbehu Volanie krvi ponúka 336 strán, ktoré sa „čítajú sami“. Hneď po otvorení kniha čitateľa vtiahne do rozbehnutého deja a autorka ho nechá všetko precítiť. Dej je pútavý, jeho gradácia je premyslená, nepredvídateľná, happy endy sa nekonajú. Napätie funguje až do poslednej strany a záver sa nekončí posledným slovom, ale doznieva v čitateľovi, ktorý si ho musí dotvoriť sám.

Informácie o knihe Volanie krvi:

• Autor: Michala Ries
  • Počet strán: 336