Šumava za císaře pána kniha recenzia

Krásna kniha zaujímavostí a fotografií Šumava za císaře pána

Šumava je národným parkom, ktorý má naozaj rozsiahlu históriu a mnoho zaujímavých miest. Práve kniha, ktorá dokázala sústrediť všetky…

Šumavu poznajú aj mnohí Slováci, ktorí zavadili na mape Českej republiky po zaujímavých miestach. Skúsenejší cestovatelia, ale aj historicky však Šumavu poznajú ako unikátny prírodný priestor, ktorý má mnoho spoločného v rámci česko-nemeckej histórie, ich vzťahov a má svoje podstatné miesto aj v histórii a rozvoji českého turizmu. Šumava je národným parkom, ktorý má naozaj rozsiahlu históriu a mnoho zaujímavých miest. Práve kniha, ktorá dokázala sústrediť všetky historické poznatky o tomto priestor a mieste, musí patriť medzi publikácie na piedestále významu pre Šumavu ako takú. Prináša naozaj unikátny pohľad do histórie, ktorá mení pohľad na význam Šumavy len ako národného parku.

Šumava za císaře pána kniha recenzia

Ako dôležité miesto turizmu, miestneho lesníctva a ochranárstva a ako miesto zaujímavé pre niekoľko postavených objektov a lokality, napĺňa krásnu knihu Šumava faktami. Priebežne sa zoznamujeme s faktami, geografiou, zložením prírody, s existenciou unikátnych obrovských stromov a polôh niektorých stavieb. Všetko to má pritom kniha zdokumentované na fotografiách. Autor si dal mimoriadnu prácu pri zozbieraných materiáloch rozlíšiť, o ktoré lokality ide napriek zásadným zmenám za uplynulých sto rokov. Dáva si záležať na to, aby bol súčasťou aj príbeh a pôvod fotografie. Nie len to, čo na nej je zachované.

Krásna kniha o divokej až neporušenej prírode

Vizuálna stránka knihy, jej bohaté ilustrácie s fotografiami rôznych zdrojov a z archívov z tejto knihy robí plnohodnotný kúsok do knižnice reprezentatívnych a špeciálnych kníh. Zameriava sa síce najmä na snímky za čias Cisára pána a teda z obdobia monarchie, čo výrazne posúva obdobie do dávnej minulosti. Kniha však môže zásadne zaujať ľudí so záujmom u Šumavu a porovnávanie jej súčasnosti. Kvalita papiera a samotnej knihy ju predurčuje na uloženie medzi ostatnými krásnymi knihami s podobným kultúrnohistorickým obsahom.

Šumava za císaře pána kniha recenzia

Šumava je dodnes rozsiahlym prírodným priestorom bohato zalesneným s kamenistými útvarmi a riekou. Prechádza ňou niekoľko potokov. Dokonca sa dočítame aj o prameni, či skôr niekoľkých prameňov národnej rieky Vltava. Šumava bola v minulosti synonymom pre nespútanú a neskrotenú prírodu. V čase veľkej industrializácie, rozvoja, rozširovania miest… už vtedy dokázali ľudia v počiatkoch nachádzania významu turistiky, zhodnotiť tento divoký priestor za unikátny.  Zaujímavé je však aj neustále vyzdvihovanie významu Šumavy v rámci nemecko-českých vzťahov. Je dobrodružstvom čítať, ako čulé styky prebiehali a aké prepojenia s Nemeckom sa tu nachádzali. Ich príbehy a budúcnosť zmenila II. svetová vojna a uzavreté hranice.

Kniha s názvom Šumava za císaře pána

Nádherná 160 stranová knižka v tvrdej väzbe od Pavla Scheuflera teda nie je len o fotografiách Národného parku Šumava a šumavských lesoch od počiatkov ich dokumentovania. Je tiež súhrnom množstva zaujímavostí, ktoré môžu byť nemenej zaujímavé aj pre slovenského čitateľa. Kniha je v českom jazyku. Vychádza vo vydavateľstve Slovart. Fotografie nie sú nahádzané úplne bez logiku, ale neraz prinášajú aj popisovaný príbeh. Vysvetlenie a popis vývoja tohto miesta, respektíve pohľad na to, čo je zachytené miesto dnes.

Rovnaký autor už v minulosti priniesol pohľad do českej histórie aj prostredníctvom kníh Praha za císaře pána, knihu venovanú českému kúpeľníctvu, Krkonoše za císaře pána, ale tiež zaujímavosť v podobe pohľadu na históriu piva v knihe Pivo za císaře pána. Všetko v rámci knižnej dokumentárnej série pod vydavateľstvom Slovart.