ZN.SK
KFC history

KFC ako Kentucky Fried Chicken – história a ponuka

KFC je druhou najväčšou sieťou reštaurácií rýchleho občerstvenia. V ponuke prevláda vyprážané kura, ktoré tvorí historický základ značky Kentucky Fried Chicken.

KFC je druhá najväčšia sieť reštaurácií rýchleho občerstvenia na svete hneď po Mc Donald’s. Jeho špecializáciou je od založenia vyprážané kurča, pričom receptúru vyprážania zmenili len párkrát. KFC je skratkou Kentucky Fried Chicken, čo napovedá niečo o pôvode značky.

KFC history
História značky znie ako príbeh z rozprávky. Harland Sanders bol dieťa, keď sa bez otca snažil pomáhať mame uživiť dve sestry. Pomáhal kde sa dalo a neskôr, keď pracoval na pumpe pri ceste US Route 25, spomenul si na niekoľko receptov, ktorého učila mama a pripravoval ich pocestným zákazníkom. Neskôr na opačnej strane cesty kúpil väčšiu pumpu s väčším priestorom na servírovanie a v roku 1936 rozbehol biznis už aj s motelom a veľkou reštauráciou.V tom čase však stále trvala príprava viac ako polhodinu, no on odmietal fritované jedlá, pretože znižovali ich kvalitu. Keď onedlho na trh prišli tlakové hrnce, hneď prvý model mierne prerobil a dosiahol tým rekordný čas prípravy, ktorý mu mohli mnohé iné reštaurácie závidieť. Dokonca neskôr zaistil výrobu špeciálnych vyprážacích nádob, ktoré niesli označenie KFC 20 Head-Cooker.
V roku 1955 sa však mohlo mnohé zmeniť odklonom dopravy výstavou cesty Interstate 75 a tak sa rozhodol expandovať. Oslovil množstvo majiteľov reštaurácií s ponukou franchisingovej spolupráce. Éru franchisingu odštartoval Pete Harman zo South Salt Lake, blízky priateľ Harlanda Sandersa. KFC sa postupne stala jednou z prvých sietí reštaurácií, ktoré prekonali hranice domoviny. Veľmi rýchlo sa udomácnili vo Veľkej Británii, Kanade, na Jamajke a o niekoľko desaťročí prekročili 110 krajín sveta s prevádzkou KFC.
Logo sa počas histórie výrazne nezmenilo pokiaľ ide o tvár na ňom. Od roku 1952 sa na ňom nachádza tvár plukovníka Harlanda, ako sa sám nechal volať. Do roku 1997 používali dlhodobo známe logo s červenými písmenkami. Od roku 2006 sa používajú logá s výraznou tmavou červenou a so sloganom „So good“.

Vedenie si podobne, ako aj iné prevádzky, potrpí na kvalitu a chuťovú stálosť. Priznávajú jedinú odlišnosť a to v chuti vďaka odlišným olejom podľa regiónov, alebo v chuti mäsa v závislosti od kŕmenia kukuricou alebo pšenicou. Za významné know-how spoločnosti je považovaná receptúra korenia a prípravy obalu drobného mäsa. Väčšie kusy sa obaľujú v inej, mäkšej korenenej zmesi, ako malé. Sortimentom siete reštaurácií je kuracie mäso – krídelká, stehienka a nemleté kuracie prsia. Partnerstvo majú s distribútorom nápojov Pepsi. Ponuku jedál obohacujú aj jedlá inšpirované mexickou (aztéckou) kuchyňou.

KFC history

KFC na Slovensku pôsobí kratšie ako Mc Donald’s a v menšom počte. Zastúpenie má v Nitre, Banskej Bystrici, Trnave a v nie príliš prístupnom mieste v Bratislave. Pôvodne mala Bratislava reštauráciu na významnom mieste priamo pri námestí SNP, avšak pre veľmi zlé vedenie nedokázala uspieť v prevádzke hneď vedľa jednej z najstarších prevádzok Mc Donald’s v Bratislave.

Pripravila Maťa

Mohlo by zaujímať tiež:

Tomáš

Tomáš
Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.



Inzercia

Inzercia

Online kníhkupectvo BUX.sk

Sleduj nás na sieťach

Nájdete nás na Facebooku aj Youtube

Zatvoriť reklamu
Zatvoriť reklamu