ZN.SK
Diaľnica D1 križovatka Blatné, uzávierka

Diaľnica D1 a križovatka Blatné: znížená rýchlosť a zúžený pruh

Počas uplynulého víkendu sa môžu motoristi pripraviť na zúženie dopravy v miestach diaľnice D1 a križovatky Blatné do jedného…

Počas uplynulého víkendu sa môžu motoristi pripraviť na zúženie dopravy v miestach diaľnice D1 a križovatky Blatné do jedného jazdného pruhu z dôvodu prác na moste a analýzy dopravy. Rýchlosť je spomalená na 60 Km/h. Počas víkendu sa lokalita okolo mostu pri Blatnom nestretáva s výraznými zápchami aj pre fakt, že na možné spomalenie a obmedzenia upozorňujú tabule a odporúčajú sa úseku vyhnúť obchádzkami. Cesta z Bratislavy do Nitry tak môže byť riešená napríklad obchádzkou cez Senec okolo bordelu, smer na Galantu, kde je od minulého roku zrekonštruovaná veľmi dobre zjazdná asfaltová cesta s výjazdom pri Seredi.

Diaľnica D1 križovatka Blatné, uzávierka pruhov

Nie je jasné, dokedy bude toto zníženie. Jediný známy dátum v rámci ukončenia prác je zatiaľ v spojitosti s definitívnym dokončením stavby, ktoré je naplánované na november tohto roku. Už dnes však majú na dvíhajúcej ceste budúceho mosta pripravené predvyrobené diely konštrukcie, ktorá sa bude nasadzovať nad diaľnicou. Vzhľadom na náročnosť tejto etapy stavby je možné očakávať ešte niekoľko krát uzatvorenie celej diaľnice, alebo aspoň smerov, pri etapovej výstavbe.

Diaľnica D1 križovatka Blatné, uzávierka

Prestavba a napojenie na diaľnicu D1

Most pri Blatnom a križovatka označovaná už vlastným názvom Blatné tesne za Sencom v smere z Bratislavy, je v poslednom čase často skloňovaný pojem. Miesto na diaľnici D1 už zaujalo médiá pri búraní mostnej konštrukcie, kedy bolo nutné celkom diaľnicu uzavrieť. V rámci rozširovania diaľnice, prípojov a vytvárania obchvatov, či pripájacích pruhov sa totiž v prípade tejto lokality buduje prvok napájaný k súčasnej diaľnici, ale aj prechádzajúci nad ňou. Preto je nutné v niekoľkých fázach počítať s obmedzením dopravy. Vo finále po dokončení výstavby bude most napojený na diaľnicu pomocou pripájacích pruhov riešených s čo najmenším dopadom na krajinu. Pripájacie pruhy totiž nie sú riešené do štvorlístka, kde je výstavbou poznačený každý roh „kríža“ križovatky, ale len protiľahlé dva lístky pomyselného „štvorlístka“, ktoré sa rozvetvujú až pred pôvodnou D1.

Mohlo by zaujímať tiež:

ZN.SK

Pod autorom ZN.SK vychádzajú články externých redaktorov a články viacerých autorov súčasne. Neraz vám tak prinášame rozsiahlu tému, alebo článok neobvyklý voči ostatnej našej tvorbe.



Inzercia

Najčítanejšie

Inzercia

Online kníhkupectvo BUX.sk

Sleduj nás na sieťach

Nájdete nás na Facebooku aj Youtube

Zatvoriť reklamu
Zatvoriť reklamu