Strach z koronavírusu podporil nečakane pivo, ktoré sa donedávna tešilo na Slovensku bežnej obľube. Z recesie a pre zhodu mien si ho však v posledných týždňoch všimli aj tí, ktorí ho dosiaľ prehliadali. Môže za to názov piva, ktorý znie Corona, respektíve Corona Extra. Jeho výrobcom je podnik Cerveceía Modelo v hlavnom meste Mexika, Mexico City a kým u nás možno nebolo tak slávne, v zahraničí je slávne už celé desaťročia.
Nasledovný súhrn zaujímavostí o tejto značke nie je reklamným článkom. V rámci gastronómie, histórie a do určitej miery pre ich zaujímavé pozadie, sme sa značke venovali v samostatnom článku.
Pivovar spoločnosti Grupo Modelo o dva roky oslávi 100 rokov. Založili ho totiž v roku 1922 a dnes je najpredávanejším pivom v USA, ktoré nepochádza z USA. V samotnom domácom Mexiku tvorí väčšinový podiel v rámci celej spotreby piva v krajine a značku poznajú v celej krajine ako jednu z ich „echt“ národných. Má tak veľký úspech, že pivo vyváža do väčšiny krajín sveta. Ide najmä o značky Corona, Modelo a Pacifico. Práve Corona sa nachádza aj v predaji na Slovensku. Ľahko ho nájdete napríklad v sieti LIDL ako pivo, ktoré často umiestňujú do chladničiek, na horné priečky.
Corona za svoju existenciu len pár krát zmenila svoje logo, no nikdy nie výrazne. Pivo Corona dnes nesie názov písaný „švabachom“, starým typom písma s vírazným zdobeným C. Objavuje sa v troch rôznych objemových veľkostiach. Hoci malý slovenský trh si pivo všimol pre podobnsoť názvu s koronavírusom toto pivo výraznejšie až teraz, čínsky trh naopak reagoval znížením záujmu. Nepochopiteľné, najmä ak pivo Mexika z pivovaru z roku 1922 a s produktom Corona s tradíciou od roku 1925 spájajú s koronavírusom z roku 2019.
0 komentárov