Pivo Corona, ešte známejšie, pritom oveľa staršie ako koronavírus

Pivo Corona, ešte známejšie, pritom oveľa staršie ako koronavírus

Strach z koronavírusu podporil nečakane pivo, ktoré sa donedávna tešilo na Slovensku bežnej obľube. Z recesie a pre zhodu mien si ho však v posledných týždňoch všimli aj tí, ktorí ho dosiaľ prehliadali. Môže za to názov piva, ktorý znie Corona, respektíve Corona Extra. Jeho výrobcom je podnik Cerveceía Modelo v hlavnom meste Mexika, Mexico City a kým u nás možno nebolo tak slávne, v zahraničí je slávne už celé desaťročia.

Beer Corona extra

Nasledovný súhrn zaujímavostí o tejto značke nie je reklamným článkom. V rámci gastronómie, histórie a do určitej miery pre ich zaujímavé pozadie, sme sa značke venovali v samostatnom článku.

Beer Corona Extra from America

Pivovar spoločnosti Grupo Modelo o dva roky oslávi 100 rokov. Založili ho totiž v roku 1922 a dnes je najpredávanejším pivom v USA, ktoré nepochádza z USA. V samotnom domácom Mexiku tvorí väčšinový podiel v rámci celej spotreby piva v krajine a značku poznajú v celej krajine ako jednu z ich “echt” národných. Má tak veľký úspech, že pivo vyváža do väčšiny krajín sveta. Ide najmä o značky Corona, Modelo a Pacifico. Práve Corona sa nachádza aj v predaji na Slovensku. Ľahko ho nájdete napríklad v sieti LIDL ako pivo, ktoré často umiestňujú do chladničiek, na horné priečky.

Beer Corona extra

Corona za svoju existenciu len pár krát zmenila svoje logo, no nikdy nie výrazne. Pivo Corona dnes nesie názov písaný “švabachom”, starým typom písma s vírazným zdobeným C. Objavuje sa v troch rôznych objemových veľkostiach. Hoci malý slovenský trh si pivo všimol pre podobnsoť názvu s koronavírusom toto pivo výraznejšie až teraz, čínsky trh naopak reagoval znížením záujmu. Nepochopiteľné, najmä ak pivo Mexika z pivovaru z roku 1922 a s produktom Corona s tradíciou od roku 1925 spájajú s koronavírusom z roku 2019.

Zopár zaujímavostí o pive Corona

  • Obsah alkoholu je na slovenské pomery nízky. Len 4,5%
  • Corona neznamená nič iné, ako „Koruna“. Kráľovská koruna.
  • V Španielsku je pivo predávané pod značkou a etiketou Coronita, pretože držiteľom ochrannej známky Corona je v krajine vinárska spoločnosť Miguel Torres SA (zal. 1870)
  • Corona sa v Mexiku, ale aj v USA spájajú s podporou a sponzoringom tých najznámejších športových podujatí, vrátane NFL či NASCAR, ako aj podporou národného futbalového mužstva Mexika.
  • V Mexiku je značka tak známa, že ak ju nemajú v obchodoch, ľudia sa čudujú „prečo“. Veď je napríklad súčasťou ponuky veľkého množstva domácich reštaurácií, drahých, lacných, street fooduminibarov v mexickom Cancúne a reklama na Coronu je aj v najodľahlejších dedinkách.
  • Coronarita je miešaný drink známy v mnohých podnikoch Severnej Ameriky. Nejde však o typický miešaný drink, ale skôr pivný koktail. Do hlbokého pohára s margeritou sa hore dnom obráti malá fľaša corony.
  • Na Slovensku sa predáva v štýle kartónových šesť-balení, aké poznáme z amerických filmov. V kartónových škatuliach s uškom. Fľaše s objemom 355 ml sa predávajú aj jednotlivo.
Avatar
Tomáš Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.
Viac:
Nedotknuteľní
Remake filmu Nedotknuteľní (The Upside) v kinách od 14. februára

Drevený artikulárny evanjelický kostol Kežmarok
Zaujímavé fakty o drevenom artikulárnom kostole v Kežmarku

Jahňacie kotlety
Flambované jahňacie kotlety s hráškovým pyré a kápiovým šalátom

Zavrieť