Recenzia komédie Prázdniny all inclusive: zábavná až šialená a exotická - ZN.SK

Recenzia komédie Prázdniny all inclusive: zábavná až šialená a exotická

Prísť do kina zabaviť sa a zasmiať chceme často. Nie vždy sa to podarí a pri popise žánru „komédia“ krútite hlavou. Prípad francúzskej komédie Prázdniny all exclusive to však určite nie je. Azda nebolo človeka, čoby z kina odchádzal v predpremiére neistý, sklamaný, či nahnevaný. Pozitívne šialená komédia, v ktorej sa neustále niečo deje a má svoje grády, nachádzate toľko ľudskej hlúposti, nešťastia a náhod a všetko to vytvára pozoruhodný príbeh plný zábavy a spoznávania brazílskej džungle.

V exotickej Brazílii niekde mimo ruch civilizácie

Mladá partia odchádza do Brazílie, kde ich ubytuje vo svojom hoteli otec Francovej snúbenice. Jej otec a vlastne ani ona zatiaľ netušia, že ju chce v Brazílii požiadať o ruku. Prvý dojem nespravil zrovna najlepší, dá sa povedať skôr najhorší a pár ďalších situácií tomu určite nepomohlo. Byť v Brazílii je však jedna veľká výzva a nedá sa sedieť na zadku a niekde na pláži. Partia preto vyrazí na spoznávanie okolia. Hostiteľ však má nápad, aby s nimi pocestovala aj jeho matka, stará pani na elektrickom vozíku, ktorej tempo a účasť v skupine ovplyvní niektoré plány, či rýchlosť úteku. Veľmi rýchlo sa dostanú do srabu… stratia sa a pri hľadaní záchrany zažijú šialené dobrodružstvá. Všetko pritom zaznamenávajú na kameru, ktorú ako jedinú pri ich hľadaní nájdu. Po nich však v tej chvíli stále nezostalo nikde žiadnej inej stopy. Záznam na kamere odhalí, čo sa naozaj odohrávalo v pralese aj mimo neho, čím si prešli a práve táto na humor najbohatšia časť bude baviť každého jedného diváka. Na obrovskom kinoplátne sa v jeden moment objaví vo vzduchu plápolajúci veľký vták, čím sa film stane nie až tak ideálny pre malé deti, avšak ak také niečo nie je pre vaše dieťa nič cudzie… pokojne a do toho, berte ho, nech sa tiež zasmeje.

Spravte si deň… a s dabingom

Táto komédia vylepšila deň hneď niekoľkým ľuďom o ktorých viem, medzi nimi aj takým, ktorých bolo treba presviedčať. Francúzska komédia je spojenie, ktorému nemusí vždy každý holdovať. Pre niekoho toto spojenie končí pri Žandárovi zo Saint Tropéz, pre iných pri Taxi Taxi. Nakoniec však nemôže ľutovať nikto, čo sa do kina prichádza zabaviť. Cítiť francúzsky humor, no celé to exotické prostredie a problémy, ktoré riešia, už nie sú tak francúzske. Scenár je o mladých ľuďoch a film tak najviac osloví práve mladých. O ich spôsobe života to je, no zároveň je to aj o láske, aj keď ide o lásku všakovakého druhu. Miestami mierne oplzlý humor, stále však bežný pre dané situácie, aj keď práve uhryznutie jedovatým pavúkom a liečebnú procedúru akú uvidíte možno aj vy, za bežnú nemožno pokladať.
Dobre sa na to pozerá, plné farieb, grafiky a života. Neustály dej a akcia. Priam až úchvatné zábery čakajú na diváka také, ktoré sú vytvárané pomocou kamier z ruky. Záznam na kamere nahráva ľudí pri rôznych situáciách, aj nebezpečných skokoch do vody, lietadla alebo pri útekoch. Je tak na záberoch jasné, čo všetko museli samotní herci podstúpiť a prežiť, aby dosiahli taký vierohodný a vyčerpávajúci zážitok, ktorým teraz bavia v kinách.

A ešte jedna vec. Už keď na začiatku zaznie dabing, aj keď len český, tým menej pozornejším odľahlo. Film je s dabingom či bez? Budem čítať titulky? Spoločne s úvodnými filmovými titulkami však zaznie aj dabing a vtedy je jasné, že ste si prišli naozaj oddýchnuť. Bez práce s čítaním a lovením v pamäti z tej jedinej pokusnej hodiny francúzštiny, či niečo zachytíte alebo nie.

Zábavná šialená prales-road-movie komédia je pred letom výbornou oddychovkou. Človeka dokonca navnadí, aby uvažoval nad morom, palmami a zážitkami v pralese. Brazília je pre nás ďaleko. No oddych si vieme dopriať kdekoľvek, aj doma na záhrade. Hlavne tak urobte, kým je leto tu.

Filmu sa venujeme aj v tejto novinke. Pri príležitosti jeho uvedenia môžete vyhrať filmové DVD balíčky, stačí sa zúčastniť.

Fidget spinner
Školácky hit roku 2017: Fidget spinner, čo to vlastne je?