JOJ spúšťa svoju odpoveď na markizácku Farmu. Spúšťa reality show Návštevníci, ktorú uvádza ako cestu do minulosti, ktorá zmení účastníkom budúcnosť. Už podľa prvotných záberov z ukážky sa snaží zaujať miesto na televíznom trhu, ktorého koniec si časť Slovenska vymodlila na Markíze. JOJ spúšťa svojim spôsobom kópiu klasickej farmy, aj keď v prípade kaštieľa či uzatvoreného dvora môže ísť skôr aj o zaujímavú šou s prienikom do minulosti. Dlaň po čele… reality show chystá JOJ. Zárukou tak nebude poznávanie a sondáž do minulosti, ale trápne a dehonestujúce zničenie potenciálu formátu tak ako sme sa to naučili v prípade všetkých ostatných reality show.
Nábor šestnástich
Podmienkou pre účasť v čudesnom formáte je vek od 18 do 65 rokov. Šancu má celkovo šestnástka odvážlivcov, ktorá získa miesto na „historickej farme“. Neuvádzajú a ani v ukážkach nepoužívajú iné znenie, hoci vizuálne to vyzerá na hospodársky dvor veľkej zachovanej zrekonštruovanej usadlosti. V jednom zo záberov sa objavuje aj lodný mlyn, podobné máme na Malom Dunaji ako vzácne technické pamiatky. Keďže však osadenstvo v ukážke už je súťažné, je jasné, že ide o zahraničnú reklamu a podoba slovenskej verzie môže byť naozaj iná. Možno nakoniec ani nie na Slovensku. Na záberoch sa totiž nachádza nórska lokalita a dvor Isegran. Nádherne zachované staré stavby, technické pamiatky, hospodárske usadlosti a pevnosť v Isegrane však nemajú na Slovensku alternatívu použiteľnú pre televízny štáb. Uvidíme.
Po markizáckom Ostrove ide o ďalšiu Reality show, ktorá vyvoláva otázniky. O Ostrove pritom už dlho nič nepočuť, o Návštevníkoch počuť len vďaka reklame stále viac. Lákavá výhra 50 000 EUR bude nepochybne ťahákom, prečo prilákať pozornosť záujemcov o účasť. Tí sa môžu prihlásiť vo formulári na Navstevnici.joj.sk. Farmárske reality show tak stále nekončia.
Fotografia originálneho nórskeho Isegranu, ktorého zábery JOJ používa, pochádza zo stránok: http://ostfoldmuseene.no