Slovákom nie je udržateľnosť v móde ľahostajná, chýbajú im informácie

Slovákom nie je udržateľnosť v móde ľahostajná, chýbajú im informácie

Fungovanie módneho priemyslu Slovákov zaujíma, chcú podporovať udržateľnú módu, dokonca sú ochotní si za ňu priplatiť. Chýbajú však prehľadné informácie, čo sa vo svete módy deje. Pojem udržateľnosť nie je stále jasný pre 40 % ľudí. Nevedia, čo sa za týmto výrazom ukrýva a takisto chýba povedomie o značkách, ktoré vlastne udržateľné sú.

moda a šitie

Výsledky online prieskumu Fashion (Re)search

Vyhľadávač módy GLAMI.sk dlhodobo spracováva výsledky online výskumu Fashion (Re)search, ktorý sleduje nákupné správanie Slovákov. Aktuálne výsledky sa zameriavajú na tému udržateľnosti, či Slováci chápu tento pojem a či podporujú lokálne značky.

Celkom 48 % Slovákov tvrdí, že si v priebehu posledného roka kúpili udržateľný produkt. Problém je v tom, že nevedia rozoznať, ktoré značky sú naozaj udržateľné. Vo výsledkoch prevládali značky ako Adidas, NIKE, Tommy Hilfiger, H&M alebo Guess. Skutočne udržateľné značky sa však v odpovediach objavovali málo.

Ľudia majú veľký záujem sa dozvedieť o problémoch módneho priemyslu viac, chcú vedieť, čo vlastne udržateľný produkt je, z akých materiálov značka veci vyrába, čo je recyklovateľné a pod., ale chýbajú im prehľadné informácie.  Zhruba 40 % opýtaných nevie, či výrobok, ktorý si zakúpili, bol trvalo udržateľný.

Ďalej sa vo výskume Fashion (Re)search zistilo, že 66 % respondentov tvrdí, že by si rozmysleli nákup, keby sa dozvedeli, že značka používa neetické praktiky výroby. Ľudí zaujíma, či robotníci pracujú vo férových podmienkach (24 %), či je výrobok z organických, odbúrateľných alebo recyklovateľných materiálov (43,5 %), či nie je pri výrobe znečisťované životné prostredie (51 %) a či je produkt vyrobený lokálne (18 %).

Na Slovensku a v Česku sú ľudia ochotní si priplatiť za udržateľné značky. 82 % Slovákov a 76 % Čechov chce podporovať udržateľnú módu a nemajú problém za ňu zaplatiť viac. Medzi dotazovanými krajinami sa Slovensko umiestnilo vo výsledkoch na prvej priečke.

Výskum taktiež ukázal, že viac ako polovica Slovákov nosí oblečenie v priemere 30 x. Oblečenie vyraďujeme hlavne z dôvodu, že sa nám nepáči (47 %) alebo je vynosené (44 %). Takéto kúsky nevyhadzujeme, ale snažíme sa pre nich nájsť alternatívy. Napríklad ho nosíme ako domáci odev, 89 % opýtaných daruje oblečenie na charitu alebo známym a 13 % oblečenie predá.

Najvyššiu kvalitu vyžadujeme od búnd, kabátov a obuvi. Až 15 % Slovákov sa nezaujíma o kvalitu svetrov.

Second-hand nákupy tvoria u niektorých ľudí hlavnú zložku ich nákupov. Ešte stále však prevládajú kamenné a online obchody, kde stále zavíta viac ako 77 %. Iba 5 % Slovákov nakupuje oblečenie u lokálnych dizajnérov.

O Glami.sk

Módny vyhľadávač GLAMI.sk bol spustený 17.10.2016 a až v prvom roku svojej existencie predčil veštky očakávania. GLAMI umožňuje na jednom mieste vyhľadávať podľa rôznych kategórií módne kúsky a značky naprieč 194 slovenskými eshopmi.

Ohodnoť tento článok
Tlačové správy
Tlačové správy a články našich partnerov, partnerských portálov a organizácií. Nahliadnite do noviniek rôznych služieb, príprav podujatí a noviniek v komerčnej sfére. Aj Vaša zaujímavosť, činnosť, alebo výrobok, môže byť v článku. Napíšte nám.
Viac:
5x spôsob akým médiá podsúvajú nenávisť voči vybraným politikom

Akčné kamery
Akčná kamera a jej využitie: čo má dobrá kamera vedieť?

sliepky, kohút, domáca hrabavá hydina
Kikiríkanie kohúta má až 130 decibelov, ako vzlet lietadla

Zavrieť