Recenzia filmu Ghost in the Shell... pripravte sa na zážitok - ZN.SK

Recenzia filmu Ghost in the Shell… pripravte sa na zážitok

Ghost in the Shell je slávne japonské animé. Mne osobne to nič nehovorí. Registrujem animé, japonskú kultúru, Pokémonov a mangu, aj dokonca neprístupné hentai. Nepatrím medzi vyznávačom a fanúšikom pôvodného Ghost in the Shell, majora v podobe robotickej ženy ovládanej ľudským mozgom. Možno o to viac som nemal očakávania pri sledovaní filmovej novinky, ktorá práve prichádza do slovenských kín, dokonca skôr, než v USA. Nuž a práve pre nulové očakávania som si tak mohol vychutnať film, ktorý bol v konečnom dôsledku viditeľne inšpirovaný svojou predlohou, no zároveň bol zážitkom. Doslova.

Ghost in shell

V krátkosti o filme

Dievča prichádza o život, ale zachránia jej mozog. Motivované tým, že ju o život pripravili teroristami, je jej mozog vložený do robotického zariadenia postaveného na nerozoznanie od skutočného človeka. Má tak byť viac ako len robotom, má byť účinnou zbraňou v boji proti zločinu. Ten zločin sa samozrejme postupne ukáže ako otázny a viac zamotaný. Hlavná postava, Major, (naozaj ženská postava) je po stránke robotickej dielom spoločnosti Hanka, čo bude určite zaujímavé sústo pre akúkoľvek Hanku na Slovensku. Divák sa postupne dostáva do zapletenca a pozadia jej vzniku, jej úlohy aj pôvodu, no hlavne k pravde o tom, čím bolo to pôvodné dievča, ktoré zneužili pre tento účel.

Ghost in the shell ako duch v škrupine

Prečo film uvádzajú pod pôvodným názvom sa dá pochopiť. Sila pôvodného názvu, ktorý sa doteraz neprekladal je dôvodom, rovnako ako hlúpo znejúci preklad, ktorý síce je pravdou, no výsledok by nemal už taký efekt. Neprekladať názov tak nie je možné považovať za chybu. Film si tak drží svoj imidž, aj keď, treba priznať, vyznieva to podozrivo.

Ghost in the shell

Hlavná úloha Scarlett Johanson nie je Japonka. Šok! Pre niektorých určite, ak sa o filme dozvedeli práve teraz. Filmová produkcia film naozaj zasadila do Japonska budúcnosti, v ktorom žijú Japonci, aj anglicky hovoriaci ľudia. Budúcnosti, ktorá je mimoriadne pokroková, plná veľmi zaujímavých vízií, aké sú veľmi reálne aj vďaka nástupu technológií. Nejde tak o film, ktorý by bol celkom umelou kópiou bezduchej nekvalitnej animovanej rozprávky, ale má aj svoje myšlienky a žiaľ pravdivé fakty. Dej filmu je zasadený do takej budúcnosti, v ktorej sa objavuje reklama presne v tých podobách, do akých sa dostáva už dnes. postupne budú výškové budovy pretínať holografické otravné vízie, len zvláštnosťou sú staré autá na cestách. Mávnem rukou, veď aj dnes vidieť sem tam nejaký trabant, tak prečo by film z budúcnosti nemohol mať auto z roku 1998? Aj vylepšovanie ľudí technológiami naberá obrátky neuveriteľných rozmerov. Vízia budúcnosti však nebude to jediné prekvapivé. Vizuálna stránka filmu je niečím, čo sa nebude dať len tak ľahko prekonať. Pôvodné Ghost in the shell inšpirovalo Matrix a bude tu viditeľné mnohé, čo mohlo tou inšpiráciou byť. Divák sa môže tešiť na „z brucha“ vypustený pomer 98% sveta vytvoreného vo svete moderných technológií. Scéna je naozaj výnimočná, efekty a technológie majú veľmi pekné prevedenie a to najlepšie, čo vo filme je, je Scarlett v sexi podobe a tak úzkom kostýme, že užší už nemožno vytvoriť.

Ak nepatríte medzi fanúšikov Ghost in the Shell, nezúfajte. Možno práve preto si to užijete ešte viac. Môj pohľad tak nie je pohľadom fanúšika pôvodnej predlohy.

Réžia: Rupert Sanders
Scenár: Jamie Moss, Masamune Shirow (autor predlohy)
Kamera: Jess Hall
Hudba: Clint Mansell
Hrajú: Scarlett Johansson, Michael Pitt, Takeši Kitano, Juliette Binoche, Michael Wincott

5 (100%) 1 hlas[ov]
Tomáš, šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.

Polydaktýlia
7 známych osobností, ktoré sa vraj narodili s prstom navyše

Vysoké Tatry