Odozva stránky je novinkou, ktorá už nejaký ten týždeň doslova trápi správcov Facebook stránok. Prvotne Facebook prišiel s riešením, ako môže stránka prezentovať údaje o tom, že je živá a má cenu sa s ňou spojiť a komunikovať s ňou na základe ukazovateľa, či vôbec administrátor odpovedá a teda všetko je v poriadku. Ukazovateľ odozvy je teda ukazovateľ toho, či je stránka živá a ako rýchlo odpovedá na správy. To, čo následne nastalo na stránkach je vtipné, trpké a nakoniec pre niekoho na chvíľkové uvažovanie nad guľkou do hlavy.
Rýchla odozva je super, ale…
Ak budujete naozaj veľké stránky veľkej firmy a záleží vám na zelenej značke, ktorá symbolizuje rýchle odpovede na otázky odberateľov správ či zákazníkov, záleží vám na tom, aby obáločka a ikona odozvy bola zelená a vyzerala dobre. Stačí však, že si dovolíte v noci spať a prísť do práce o niečo neskôr a rýchlosť odozvy na otázku klienta sa predlžuje. Chce to len náhodu – návštevníkov, ktorí píšu počas dňa, alebo krátko po tom, čo zavesíte na Facebook stránky nejakú novinku. Lenže ľudia píšu aj v noci, no vtedy už ste s prepáčením v háji. Vašou povinnosťou ako by bolo nastaviť budík na preventívne kontroly Facebooku, či nepíše nejaký zatúlanec len aby ste mali krásnu zelenú ikonku rýchlej odozvy. Samozrejme, až takýto extrém to byť nemusí, no je vašou povinnosťou byť zavesený na Facebooku stále… pochopiteľne, Facebook tým len získa.
Problémové diskusie a posledné slovo
Sú príspevky a správy od ľudí, na ktoré sa nedá odpovedať hneď. Sú aj také, ktoré v viete o čom sú a ide len o pozdrav. Človek vo Facebooku, ktorý navrhoval túto funkciu, zrejme ani nebol duševne v poriadku s celým tímom, ktorý to po ňom kontroloval. Vytvorili totiž systém, v ktorom musíte odpovedať na absolútne všetko. Čiže z Vašej strany musí byť odozva. Ak odpovedáte ako stránka na Facebooku a chcete mať dobré hodnotenie odozvy, je nevyhnutné, aby ste mali posledné slovo. Prečo to musel byť pacient? Normálny človek by asi nenastavil podmienku posledného slova, keď mnoho diskusií sa skrátka neskončí posledným slovom vždy na tej istej strane. Následne tu máme prípady ako:
KLIENT: Takže ja budem kontaktovať autorizovaného predajcu v tomto meste. Dobre teda. Ďakujem Vám za pomoc.
SPRÁVCA STRÁNOK: Áno, ďakujem že ste sa na nás obrátili. Prajem pekný deň.
KLIENT: Aj Vám pekný deň.
SPRÁVCA STRÁNOK: Ďakujem.
KLIENT: Ja ďakujem
SPRÁVCA STRÁNOK po dvoch minútach premýšľania, čo napíše, aby nevyzeral ako debil a splnil podmienku odozvy: Pekný zvyšok dňa.
KLIENT: Aj vám pekný zvyšok dňa.
SPRÁVCA STRÁNOK už zúfalý… akú odozvu dať na toto aby zastavil diskusiu?: Ďakujem.
KLIENT: :-)
SPRÁVCA kričí, trhá si vlasy… premýšľa ako zaistiť, aby mal všetky príspevky zodpovedané… a dá bodku: .
Hurá, táto vojna je vyhratá. Klient premýšľa nad tým, čo za magora mu odpovedalo na Facebook stránke automobilky a správca stránok premýšľa nad tým, ako sprosto je táto funkcia nastavená. Ak neodpoviete, klesne vám hodnotenie, pretože ste nezodpovedali klientovu požiadavku, alebo ste ho odignorovali. Keď tu zrazu z ničoho nič sa na displeji objaví po 5 dňoch nepovšimnutá správa od klienta
KLIENT: .
Prečo tam ten šialenec dal tiež bodku a kedy to stihol, že si to správca stránky pri vypínaní okna nevšimol? Takže klient nakoniec bol posledný, jeho bodka nemala odpoveď a priemerná odozva stránok klesla. Už ste absolútny ignorant, pretože ste odignorovali klienta a jeho správu… bodku do čerta! Verte tomu či nie, nejak podobne vyzerajú súčasné komunikácie. Správcovia stránok vyzerajú ako šialenci zo základnej školy ochutnávajúci fľaše tvrdého uchmatnuté zo sekretára, keď sa rodičia nepozerali. Klientovi sa nedá napísať „Viete, musím mať posledné slovo, pretože Facebook to vyhodnotí ako nezáujem o klienta, ak Vám neodpoviem…“ a pre niektorých jednotlivcov budete vyzerať ešte horšie ako pri samotnej komunikácií s pokusom o posledné slovo aj bez upozornenia.