ZN.SK
Zdravie

Prežite jar bez chrípky a prechladnutia: Ako posilniť imunitu?

Aj vy si zvyknete naplno užívať prvé horúce jarné dni? Spolu s týmto ročným obdobím však často prichádza aj tradičná jarná únava, ktorá…

Aj vy si zvyknete naplno užívať prvé horúce jarné dni? Spolu s týmto ročným obdobím však často prichádza aj tradičná jarná únava, ktorá je spojená s oslabenou obranyschopnosťou organizmu a vyššou náchylnosťou na rôzne ochorenia. Čo môžete spraviť, aby ste sa chorobám úspešne vyhli? Prinášame vám niekoľko overených spôsobov, ako účinne podporiť imunitu!

Zdravie

Základom sú zdravé črevá

Možno by ste to nepovedali, no práve tráviaci trakt tvorí veľkú časť imunity človeka. Podľa niektorých zdrojov až 70 %. Práve preto by ste mu mali venovať dostatok pozornosti. Podporiť ho môžete napríklad zvýšeným príjmom probiotík, ktoré sa prirodzene nachádzajú v kyslej kapuste, kefíre či kvalitných jogurtoch.

Pre optimálnu činnosť čriev je potrebná tiež vláknina, ktorú do tela najprirodzenejšie prijmete z ovocia, zeleniny a strukovín. Jej výborným zdrojom sú jablká. V supermarketoch Tesco ich počas apríla získate za skvelé ceny, stačí si pozrieť najnovší akciový leták. Napríklad, aktuálne prebieha 40 % zľava na ukladané jablká Evelina. Za pozornosť tiež stojí akcia na 250-gramové balenie zdravých a chutných Baby paradajok len za 2,29 €.

Prijímajte dostatok vitamínov a minerálov

Z hľadiska posilnenia imunity je veľmi dôležitý najmä vitamín C. Odporúčaná denná dávka pre dospelých je 80 mg. Nič však nepokazíte, keď ho budete prijímať aj viac – napríklad z citrusov. Dbajte tiež na pravidelný príjem vitamínu D a E.

Strážte si aj príjem minerálov – na imunitu vplýva predovšetkým zinok. Jeho výborným zdrojom je hovädzie mäso, ale nájdete ho tiež v strukovinách a obilninách. Ak vás trápi jarná únava, obohaťte vašu stravu o viac horčíka, ktorý prispieva k správnemu fungovaniu nervového systému.

Nepodceňujte spánok!

Ak dlhodobo nemáte dostatok spánku, budete sa cítiť slabo a unavene, pričom môže poklesnúť váš mentálny výkon. A čo je podstatné, taktiež sa zhoršuje imunita. Dávajte si preto pozor, aby ste každý deň spali ideálne 7 až 8 hodín.

spánok

Ak sa vám nedá zaspať a počas noci sa často budíte, vyskúšajte kvalitné bylinné čaje na podporu spánku, ktoré dokážu upokojiť nervový systém.

Pravidelná fyzická aktivita

Pri športe sa vyplavujú hormóny šťastia, vďaka ktorým sa budete cítiť jednoducho skvele. Dochádza k zmierneniu stresu či nervozity a celkovému posilneniu imunitného systému. Navyše, intenzívnejšie potenie zabezpečí rýchlejšie vylučovanie toxínov a iných škodlivých látok z tela. Nezáleží na tom, či uprednostňujete beh, ľahký jogging, moderný fitness, turistiku, bicyklovanie alebo plávanie. Každá fyzická aktivita sa počíta!

Otužovanie

Skvelým spôsobom, ako posilniť imunitu, je aj pravidelné otužovanie. Začať s ním môžete aj vy, a to hneď dnes. Stačí si na pár sekúnd pri sprchovaní pustiť studenú vodu. Čas pod chladnou vodou postupne predlžujte. Vaše telo sa vďaka tomu stane odolnejším voči zime a nebude tak náchylné na prechladnutie.

Mohlo by zaujímať tiež:

Tlačové správy

Tlačové správy a články našich partnerov, partnerských portálov a organizácií. Nahliadnite do noviniek rôznych služieb, príprav podujatí a noviniek v komerčnej sfére. Aj Vaša zaujímavosť, činnosť, alebo výrobok, môže byť v článku. Napíšte nám.

Inzercia




Inzercia

Sleduj nás na sieťach

Nájdete nás na Facebooku aj Youtube

Zatvoriť reklamu
Zatvoriť reklamu