Recenzia: Banzai, ilustrovaný sprievodca (nielen) pre deti o Japonsku

… je najdlhší podvodný tunel na svete,

…niet väčšej urážky, ako vojsť do domu v topánkach,

…komiksy nájdete aj na kreditkách alebo lietadlách?

Toto je len zopár zaujímavých faktov, ktoré sa dozviete v novej knihe Banzai. (Toto je Japonko pre deti).

banzai sprievodca o japonsku

Banzai – Ilustrovaný sprievodca Japonskom

Kniha Banzai je zostavená ako encyklopédia pre deti, ktorá v jednotlivých častiach predstavuje rôzne fakty o krajine zapadajúceho slnka, Japonsku. Knihu by sme mohli nazvať aj ilustrovaným sprievodcom pre deti. Jej obsah zachytáva z každého rožka troška, niečo z geografie, niečo z histórie, niečo z gastronómie, niečo z módy, niečo z tradícií. Čitateľ tu nájde informácie o najtypickejších japonských symboloch: suši, origami, kimone, čaji, bojových umeniach, kreslených filmoch.

Táto cestovateľská publikácia zachytáva aj menej známe fakty, napríklad, prečo Japonci používajú čínske znaky, prečo bolo a je v škôlkach a školách povinné skladanie papiera, prečo sa žiadne predstavenie nezaobíde bez drevených bábok, ktoré obsluhujú 3 ľudia, čo je tušové maliarstvo, prečo je kenda najobľúbenejšia hračka Japonska, čo sú gumené budovy, prečo v japonských domácnostiach vonia čerstvo pokosená tráva, aký je super-hyper-mega-extra-zdvorilý stupeň zdvorilosti, čo je hanami a prečo je všetko predtým v čerešňovej verzii, prečo na jar vidieť kapry priviazané za ústa k stožiarom balkónov či k strechám. Detský čitateľ sa v knihe dozvie aj základné informácie o Japonsku, ako funguje školstvo, život v rodine, ako sa Japonci kúpu, ako stolujú, zvyky v krajine, fakty o japončine a mnoho ďalšieho.

Naozaj zaujímavé čítanie

Kniha ponúka naozaj zaujímavé čítanie o Japonsku, ktoré si od začiatku obľúbia nielen čitatelia nad 8 rokov, pre ktorých je kniha určená, ale iste aj oveľa staršie vekové kategórie. Obsah knihy zvolila autorka tak, aby vystihla tie najdôležitejšie fakty a zároveň tie najlákavejšie zaujímavosti o Japonsku. Po prečítaní budete plní nových vedomostí, ktoré vám pomerne detailne predstavia túto krajinu. Kniha vhodná nielen na čítanie doma, ale i v škole alebo záujmovom útvare.

Banzai sprievodca japonskom

Ilustrácie potešia, ulahodia oku, skvele doplnia text. Vďaka krátkym a prehľadným kapitolám sa číta ľahko a text je zrozumiteľný. Záver knihy tvorí jednoduchý slovensko-japonský slovník  doplnený zopár jednoduchými receptami na známe japonské jedlá, ktoré si môžete ľahko pripraviť aj vy sami. Svojím zaujímavým obsahom vás pohltí natoľko, že ju možno zhltnete aj na jedno posedenie.

Informácie o knihe Banzai (Toto je Japonsko pre deti):

• Autor: Zofia Fabjanowska-Micyk
  • Počet strán: 172