Čo vidieť v Dubaji? Neponúka v skutočnosti nič, iba súčasnosť - ZN.SK

Čo vidieť v Dubaji? Neponúka v skutočnosti nič, iba súčasnosť

Dubaj je jeden z najobľúbenejších cieľov turistov v arabskom svete. Jeden z Emirátov, ktorý v posledných desaťročiach ťažil najmä z ropy a obchodovania s ňou. Záujem Emirátu v poslednom desaťročí sa musel zamerať na podporu turizmu, pretože ropa sa začala prudko míňať. Všetko, čo bolo v Dubaji vybudované, by zostalo navnivoč. Turizmus, ktorý sa v Dubaji vybudoval, vyrástol na ničom a z určitého pohľadu stále toto “nič” ponúka.

Dubaj pohľad z hora

Dubaj a trpká pravda o kultúrnom bohatstve

Dubaj nedokáže ponúknuť z pohľadu histórie a kultúrneho významu v zásade nič významné. Nájsť možno len určité prvky odkazujúce na sokoliarstvo, aj to len vzácne. Zažiť je možné aj noc v púšti, no tu končíme. Dubaj pred 50 rokmi bol len púšťou, kde žili v rôznych obciach a rybárskych dedinách miestni. Mnohým sa ale postupne zmenil život, prosperovali ak boli Dubajčania. Dubaj predal práva na ťažbu tým, čo sa v tom vyznali a tí zas priniesli prostriedky a rast celému Emirátu. V samotnom Dubaji sa zvýšila populácia vďaka obrovskému prílevu robotníkov z Afriky a Ázie. Bolo nutné stavať, získané peniaze z ropy investovať do výstavby, rozvoja. Z Dubaja sa stávalo čoraz viac obľúbené sídlo spoločností. Postupne ho začal aj svetový trh vnímať ako obchodné a bankové centrum. Medzinárodné letisko zabezpečilo celkový rozvoj Emirátu a prosperuje z neho aj viacero ďalších najmä dnes. Dnešná letecká doprava využíva letisko Dubaj ako jedno z najvýznamnejších svetových prestupných letísk.

Čo ponúka turistom, návštevníkom zo Slovenska?

Dubaj nemá čo kultúrne, alebo prírodné ponúknuť, napriek tomu tam ideme. Prečo? Môže za to imidž miesta, ktoré investovalo neuveriteľné peniaze do marketingu, architektúry a rozvoja všetkého, od dopravy po ubytovanie a jednotlivé služby. Slováci vnímajú Dubaj ako luxusné miesto s nádhernými známymi stavbami. Vidia nákupné možnosti a množstvo lesku. Ovplyvnení všetkými celebritami, marketingom cestoviek a nasadeným imidžom, tak do Dubaja mieria ďalší a ďalší. Byť v Dubaji znamená ukázať, že na to máte, že ste moderní a že patríte medzi tých úspešných. Čiže aj práve lesk a luxus môže by lákadlo. Ale pre bežného Slováka?

Sklamanie po príchode pre…

Slováci reálne prichádzajú do Dubaja, no len pragmatický Slovák prizná skutočnosť, že mu Dubaj neponúkol nič hodnotné a kultúrne. Prírodné krásy sa nachádzajú len ak v mori. Morský život môže byť bohatý. Krajina postavená z piesku a na piesku všetok stavebný materiál dováža. Dováža takmer všetko. Ochutnávať miestnu gastronómiu znamená ochutnávať jedlá z celého sveta, z kuchyne Číňanov, afrických aj arabských kuchárov.  Pracujú tu ľudia z celého sveta, aj mnohí Slováci. Dubajská kultúra neexistuje, čiže vidieť sa dá multikultúrna krajina prezentovaná hlavne arabskými prejavmi. Napriek tomu tu platia dubajské zákony a známe sú aj prípady problémov za prejavy náklonnosti opačnému pohlaviu, hoci vlastnej manželke. Pozor však, údajný zákon Maroduša je len internetový hoax, ktorý nezakladá v ničom na pravde. V Dubaji môže bežný turista naraziť na ubytovanie ďaleko od pláže s luxusnými službami, alebo na hotely priamo pri pláži. Nie je možné očakávať to, čo je prezentované na každej snímke. Blízkosť Burj Arab alebo Burj Kalifa. Častým sklamaním je fakt, že už len vstup stojí 40 EUR ak nie viac.

Dubaj Burj Khalifa

Navštíviť centrum znamená využiť dopravné služby hotela, alebo taxíkov. V mestách je možné naraziť na architektúru, moderné ulice, podniky, šialené teplo a diametrálne odlišné prostredie v taxíkoch a budovách, výrazne klimatizované. Na uliciach a na cestách sa objavujú luxusné vozidlá, nachádzajú sa tu aj zberateľské vozidlá miliardárov, sériová výroba, ktorá inde vo svete leží v garáži, alebo cestuje v kamiónoch. V prístavoch kotvia luxusné jachty renomovaných staviteľov jácht. Kto sa vyzná a holduje technike tohto typu, nachádza ukojenie chúťok. No jedine očami. Inou oblasťou záujmu je to, čo ponúkne pri záujme nakupovať. Otázne je, ako veľmi chcete míňať. Zadarmo nezískate nič, ako bežný turista často krát nezískate zadarmo ani len úsmev. Na bežné slovenské pomery neprístupné sú obchody značkových predajcov , svetových módnych značiek, ale aj celkom neznáme značky práve preto, že majú možno na celom svete dve tri pobočky. Atraktívne sú bazáry, predajcovia s novým tovarom a obrovským množstvom fejkového, ale žiadaného tovaru. Iná oblasť je zlato, ktoré si doprajú aj Slováci.

Dubaj pohľad z hora

Samozrejme, nakoniec sú tu pláže. Pieskové pláže, more. Niečo cez 70 kilometrov pláží. Opaľovanie. Pre slovenských dovolenkárov má hodnotu, ak sa môžu opaľovať v cudzine. Na dubajskej pláži, pretože palmové zátišie a nádherný modrý hotelový bazén skrátka na Slovensku nie je. Žiaľ, Slnko je však presne tá istá žiarivá guľa, ktorá svieti nad Slovenskom.

Dubaj je cieľom len pre niekoho

Naplno spokojný môže byť návštevník Dubaja len v prípadoch, kedy prichádza cielene s vedomým, čo mu ponúkne. Keď sa dokáže orientovať v doprave v cudzine, alebo má zaistenú dopravu na miesta, ktoré chce vidieť. Rátať musí s miestami, ktoré sú mladé, hoci technologicky vyspelé. Niektoré sú umelo vytvorené ako atrakcie. Sú to napríklad fontány, niektoré pamätníky a prvky architektúry. Očakávať krajinu podobnú na Turecko, Egypt, alebo hociktorú z bežných plavkových destinácií, nie je možné. Preto treba aj Dubaj chápať ako moderné mesto, ktoré je celé dielom človeka.

Čo vidieť v Dubaji? Neponúka v skutočnosti nič, iba súčasnosť
5 (100%) 1 hlas[ov]
Tomáš Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.

Pokračovaním návštevy webstránky súhlasíte s používaním Cookies podrobnosti

ZN.SK používa Cookies

Magazín ZN.SK k svojmu fungovaniu využíva reklamné plochy, ktoré môžu pracovať so súbormi cookies. Súbory cookies v konečnom dôsledku používa, pretože nemá na výber. Dnes takmer všetky stránky používajú Cookies. Cookies sú súbory, v ktorých sa nachádzajú údaje o vašich záujmoch, orientácii na určité konkrétne oblasti záujmov, vekovú kategóriu a tiež umožňujú reklamným plochám zaistiť relevantnú reklamu aj k pohlaviu. Tieto stránky neuchovávajú osobné údaje o Vašej osobe, žiadne citlivé údaje súvisiace s adresou, heslami, alebo ďalšími prístupovými údajmi do stránok, zabezpečených prostredí a podobne. Zberom cookies nedochádza k zachytávaniu hesiel, ani osobnej komunikácie. Využívať ich môže Facebook, Google, alebo mnoho iných systémov.
Toto hlásenie a upozornenie vyplýva z povinnosti európskych zákonov upozorňovať na zber a čítanie Cookies. Internetom nazvaný zákon ako absurdný, ukladá povinnosť portálom upozorňovať na zber cookies, ktorý je pritom bežnou súčasťou online práce s počítačmi viac rokov.
Používanie cookies najlepšie definuje prehlásenie samotného Google:

Ako používa spoločnosť Google súbory cookie


Cookie je krátky textový súbor, ktorý do prehliadača odosielajú navštívené webové stránky. Webovým stránkam umožňuje zapamätať si informácie o vašej návšteve, napríklad preferovaný jazyk a ďalšie nastavenia. Ďalšia návšteva stránok tak môže prebehnúť ľahšie a môže byť produktívnejšia. Súbory cookie sú dôležité. Bez nich by bolo prehliadanie webu oveľa zložitejšie.

Súbory cookie používame na množstvo cieľov. Používame ich napríklad na ukladanie vašich predvolieb bezpečného vyhľadávania, na výber relevantných reklám, na sledovanie počtu návštevníkov na stránke, na zjednodušenie registrácie do nových služieb a na ochranu vašich údajov. Pozrite si zoznam typov súborov cookie, ktoré Google používa, a prečítajte si o tom, ako spoločnosť Google a jej partneri tieto súbory cookie používajú v inzercii. Naše pravidlá ochrany osobných údajov vysvetľujú, ako chránime pri používaní súborov cookie vaše osobné údaje a iné informácie.

Zdroj a kompletné vysvetlenie na: https://www.google.com/policies/technologies/cookies/

Zatvoriť

Viac:
V službách zla, Robert Galbraith
J. K. Rowlingová píše aj pod pseudonymom Robert Galbraith

Shiness: The Lightning Kingdom
Recenzia hry: Shiness The Lightning Kingdom, RPG na japonský spôsob

Extrémne extrémy robotníkov
Robotníci babráci a špekulanti a skvelé vtipné fotografie

Zavrieť