Trápia vás sezónne ochorenia? 6 tipov ako naštartovať imunitu!

Trápia vás sezónne ochorenia? 6 tipov ako naštartovať imunitu!

Imunitu si buduje náš organizmus celý život. Pre telo je najprirodzenejší spôsob budovania imunity dostatok pohybu, spánku a slnečných lúčov. Alfou a omegou každého z nás je zostať zdravým počas celého roka. Imunitný systém je súhrnom širokej škály procesov, ktoré chránia  zdravie.  Z odborného hľadiska znamená imunita odolnosť živého organizmu sa brániť voči pôvodcom chorôb.  Oslabená imunita má hneď niekoľko príznakov, zároveň ale platí, že sa u každého prejavuje individuálne.

6 budíkov pre imunitu

Na to, aby sme boli zdraví nestačí správne jesť a cvičiť. Stres, málo spánku či nedostatok vitamínu C taktiež nenápadne ruší činnosť imunity. Zlá nálada, negatívne pocity, stresové situácie, opakované nadmerné telesné a psychické vyčerpanie prináša oslabenie obranyschopnosti, a tým aj náchylnosť k zasiahnutiu ochoreniami. A preto si doprajte pravidelnú dávku aktivít, ktoré vedia správne a účinne naštartovať imunitu.

Zdravie

1. Pitný režim

Nielen zdravá strava s dostačujúcim príjmom vitamínu C, ale aj dostatok tekutín v tele vplýva na imunitu. Vyhnite sa však koncentrovanému alkoholu, ktorý imunitný systém zabíja. Dbajte na dostatočný prísun tekutín, denne vypite 2-3 litre čistej vody alebo bylinkových čajov. A to hlavne  v chladnejších dňoch. Tekutiny v organizme udržiavajú sliznice vlhké, a tak sa v nich nemôžu usadiť vírusy ani baktérie.

2. Spánok

Doprajte si minimálne osem hodín spánku. Zaspávajte a vstávajte v pravidelnom čase. Počas spánku dokáže organizmus nazbierať dostatok energie na celý deň a práve jeho nedostatok sa vie skrývať pod oslabenou imunitou.

3. Pohyb

Pohyb nie je len zábavou, ale aj príležitosťou ako si vyčistiť hlavu, oddýchnuť si, odbúrať stres, zlepšiť si kondíciu a dodať telu potrebnú dávku energie a šťastia.

4. Otužovanie a nohy v teple

Ráno alebo večer si doprajte studenú sprchu. Zapotiť sa môžete v saune, a tak odbúrate stres, prekrvíte pokožku, podporíte látkovú výmenu a reguláciu krvného tlaku. Základom je nielen otužovať, ale i udržiavať optimálnu telesnú teplotu, najmä dolných končatín. Studené nohy vedia potrápiť v podobe nepríjemného prechladnutia ale aj zápalov močových ciest. Preto noste ponožky aj papuče.

5. Nestresujte

Ak sa denne ocitáte v stresových situáciách a pracujete vo vypätom prostredí, za krátky čas sa môže táto situácia odraziť aj na vašom zdraví. Imunitný systém je vzájomne prepojený s centrálnym nervovým systémom. A preto – žiaden stres!

6. Nakopnite imunitu

vitamin CChladné obdobie je čas, kedy je organizmus vystavený rôznym vírusovým či chrípkovým ochoreniam. Zima predstavuje jedno z najťažších období pre imunitný systém. Dbať o imunitu je nutné počas celého roka, nielen v čase najvyššej núdze. Výživový doplnok značky  Maxi Vita Vitamín C + Zinok obsahuje prírodný komplex vitamínu C a zinku.

Ten sa významne  podieľa na funkcii imunitného systému. Je nevyhnutný na udržanie dobrého zdravotného stavu celého organizmu. Zinok aj vitamín C sú totiž nenahraditeľné pri tvorbe protilátok, ktoré podporujú oslabenú imunitu.

Naše telo má neuveriteľnú schopnosť chrániť nás pred vplyvmi vonkajšieho prostredia a pred hrozbou ochorení. Stačí vykonávať aktivity, ktoré na neho pôsobia pozitívne a ktoré vytvárajú tie správne impulzy na naštartovanie našej najväčšej ochrany –  imunity.


Tlačové správy a články našich partnerov, partnerských portálov a organizácií. Nahliadnite do noviniek rôznych služieb, príprav podujatí a noviniek v komerčnej sfére. Aj Vaša zaujímavosť, činnosť, alebo výrobok, môže byť v článku. Napíšte nám.