Zozn@mka

Recenzia: Zozn@mka, nová česká komédia o vzťahoch aj nie…

Zozn@mka je novou českou komédiou, ktorá sa dostáva 4. 8. do slovenských kín. Ako je evidentné z názvu, plagátov aj ukážok

Zozn@mka je novou českou komédiou, ktorá sa dostáva 4. 8. do slovenských kín. Ako je evidentné z názvu, plagátov aj ukážok, pôjde o pestrú spleť postáv, ktoré spája jedna zoznamovacia služba. Tú vedie Kristián, ktorý však reklamácie na jeho služby rieši naozaj svojsky, rieši ich osobne klamstvami typickými pre tých, čo služby internetových zoznamiek používajú s určitou profesionalitou. Viacero známych tvárí sa v najnovšej českej komédií dostáva do rôznych spojitostí, ktoré možno zachádzajú do nereálnych náhod, no o to viac pobaví, keď neustále v deji objavíte už dôverne známu postavu, ktorá len hľadá tú pravú lásku.

Zozn@mka

Jiří Langmajer, známy svojimi úlohami dnes už aj lámačov sŕdc sa zhostil stvárnenia postaršieho elegána Kristiána s chuťou po mladom mäsku, akoby tou postavou aj naozaj bol. Obzvlášť holdujúci vlastnému vzhľadu si nepochybne užíva svoje podnikanie a riadenie zoznamovacieho podniku až do chvíle, než sa jedného dňa zobudí vedľa svojej manželky a v obývačke si ho počká nie malé neplánované prekvapenie. Príbeh neustále plný situácií a postáv vie ponúknuť zábavu určite najmä rozvedeným a všetkým tým, čo sú zavesení na internetových zoznamkách. V nejednej scéne sa totiž odohrávajú presne také isté scény, ako v realite, pri reálnom zoznámení, prvých oťukávaniach a keď sem tam vo filme zaznejú myšlienky daných postáv, divák vidí, že aj tak v rôznych situáciách premýšľame inak, ako konáme.

S trochou exotiky

Film sa nakrúcal v Prahe a zároveň na Kanárskych ostrovoch na ostrove Fuerte Ventura, čo sa v spolupráci s leteckou spoločnosťou Travel Service filmárom podarilo zariadiť v rámci filmu a aj neprehliadnuteľnej reklamy. Veď jednou z hlavných hrdiniek je 35 ročná, stále slobodná letuška, ktorá by už rada konečne našla… skrátka niekoho. Nuž a tým sa film ozvláštni, keďže na jedno miesto ďaleko od rodinných Čiech sa podarí zhromaždiť zbierku tých najmenej vhodných osôb, čo vyvolá ďalšie reakcie. Asi nebolo človeka, ktorý ak toto leto ešte nedovolenkoval, nezbiehali sa mu cestovateľské „slinky“. Pokojne tak môže ísť o letnú komédiu s prímesou partnerských vzťahov, nevery a typických problémov starších, slobodných, či starších a záletných. Pre fanúšika typických českých komédií, avšak s prímesou súčasnej uponáhľanej doby a moderných technológií, pôjde o pohodový zážitok.

Vzťahy, ľudia,… a samozrejme aj oné

Film je najmä o ľuďoch. Viacero scén pri ktorých sa divák môže zasmiať, akoby napísal sám život, trpkosť zoznamovania a trápnosť niektorých situácií, z ktorých sa ťažko ide von. Trápnosť iného rangu sa objaví v scénke s homosexuálnym kaderníkom, kde sa aj kamera filmu prepla do akéhosi podivného režimu, no zvyšok filmu je už naozaj normálny. Záver filmu vygraduje len mierne, má prekvapivo niekoľko víťazov a jednu potopenú „loď“ s neustálou chuťou plaviť sa po vodách chlapských chúťok a zvedavosti. Sexu tu nie je priveľa, skôr menej, hoci každý vie, že niekde v pozadí sa odohráva. Je o ňom hovorené, hoci málo a mladší divák nemusí pochopiť vždy jednoznačne 100 percent filmu. Asi najviac ho pochopia všetci tí, čo už majú skúsenosť s nejakou tou online zoznamkou a ľuďmi na nej…

Pozor: film môže zväčšiť nedôveru už i tak málo dôverčivých žien v mužov. Kristián totiž vyzrádza údajnú pravdu o tom, akí sú nakoniec aj tak všetci muži. Azda to predsa len nie je pravda. V hľadisku v jednom momente pozrelo niekoľko žien na partnera vedľa… to vám bol pohľad… niekoľko pohľadov… s otáznikom v očiach v celej tej kinosálovej tme. Áno, aj spýtavý pohľad po mojej vlastnej pravici. Nie, naozaj nie sú všetci muži rovnakí.