Jupiter Legacy Netlix recenzia

Seriál Jupiter´s Legacy predstavuje reálnych superhrdinov a akciu

Na Netflixe odštartoval nový seriál JUPITER´S LEGACY, ktorá nám predstavuje celkom nových superhrdinov s celkom iného univerza ako…

Na Netflixe odštartoval nový seriál JUPITER´S LEGACY, ktorá nám predstavuje celkom nových superhrdinov s celkom iného univerza ako všadeprítomného Marvel a DC. Na seriál, ktorý prišiel na prekvapenie mnohých bez nejakých veľkých predzvestí a medializácie, ide o slušný zatiaľ 8 epizódny filmársky počin originál Netflixu. Seriál sa objavil v ponuke streamovacej televíznej služby priamo s českým dabingom, hoci bez slovenských titulkov. Keďže ako seriál si nevystrieľa všetku akciu v priebehu dvoch hodín, stretávame sa s miestami plnými akcie, inokedy menej. V každom prípade je však Jupiter´s Legacy zvláštny, zaujímavý a vo viacerých uhloch pohľadu hodný pozornosti.

Jupiter Legacy Netlix recenzia

Superhrdinovia celkom iní, ako tí z komerčne známych dielní

V hlavnej úlohe sa predstavuje Josh Duhamel, ktorého si každá vybaví z nemenovaného romantického filmu, ale hlavne ako vojaka z Transformerov. Stvárňuje Sheldona, ktorý prežíva dlhší život, než bežní ľudia. Príbeh prelína súčasnosť s minulosťou, z obdobia krachu na burze, keď jeho rodina prišla o dôležitý rodinný podnik. Do súčasnosti sa mení len minimálne, no divák sa postupne zoznamuje s tým, ako sa vlastne formovala súčasnosť, ktorá pozná superhrdinov ako tých, ktorí bojujú proti zlu. Avšak riadia sa prísnym kódexom, ktorý nepovoľuje zabiť protivníka. A to aj napriek tomu, že on sám pozabíja niekoľko supehrdinov.

Superhrdinovia v súčasnosti ako ostro sledované celebrity, majú svoje životy. Aj problémy spojené so slávou, či prístupom k tomu, že sú niečím výnimoční. V tomto je seriál iný od klasiky DC a Marvel. Superhrdinovia tu žijú v súčasnosti, oplývajú rôznymi schopnosťami a využívať ich môžu aj na zlé. .. hoci vtedy, už o nich nehovoríme ako o superhrdinoch. Seriálová novinka počíta s logikou a teda hovorí o systéme, ktorý je organizovaný, aby nezdivočel a ani aj superhrdinovia boli organizovaní. Clarkovi Kentovi mohli stačiť okuliare a svet mal jasno, ako dokáže žiť Superman a nejaký nezaujímavý novinár v tom istom meste nepozorovane. Jupiter´s Legacy takéto „hlúposti“ riešiť nemôže, pretože na to pozerá z reálnejšej stránky. Je tak pre tých, čo milujú superhrdinov a dávajú dôraz aj na dej, súvislosti, hľadajú chyby, nedostatky a čím je to ťažšie, tým je to väčšie vzrúšo.

Hlavnú dejovú líniu však tvorí práve Sheldon, ako dôležitý superhrdina, dnes starší pán, ktorý pomaly čelí starobe. Jeho dve deti, Brandon a Chloe zdedili schopnosti po výnimočných rodičoch. No nasledovníka otec našiel len v Brandonovi. Vzťah s Chloe je náročnejší. Tá sa totiž snaží vyhnúť problematickému napätiu doma, celému superhrdinstvu a ani sa nezapája do bojov, pri ktorých by sa jej pomocná ruka určite zišla. Sheldon a ďalší z pôvodného zoskupenia superhrdinov brániacich svet pred veľkými hrozbami vytvárajú vlastnú filozofiu, do ktorej postupne preniká aj každý divák.

Jupiter´s Legacy si zachováva mieru reálnosti a logiky

Seriál má aj pri zmene dejovej línie a pri pohľade do minulosti stále svoju logiku. Do minulosti nepreniká len tak pre nič za nič. Neustále máme jasnejšie v tom, čo stálo za Sheldonovým životom predtým, než sa stal iným. Seriál prináša nových a celkom neznámych superhrdinov, rôzne kostýmy, a špeciálne schopnosti, ktoré na prvý pohľad ešte nepoznáme všetky. Je však oveľa viac reálnejší než iné komerčne známejšie superhero filmové počiny. To výrazne odlišuje Jupiter´s Legacy od ostatných. Samozrejme, špeciálne schopnosti a laserové oči nie sú veľmi reálne, no v rámci možností je scenár a scéna tohto seriálu oveľa viac bližšie k realite. Najbližšie je tak možno filmový Hancock, kde to filmári nepreháňali a dali tomu aj oveľa viac reálnejšiu podobu.

Jupiter´s Legacy je určite zaujímavý, miestami akciou nabitý, inokedy plný rozhovorov. Tie nám objasňujú vzťahy, kam sa chce kto uberať, alebo aký bol jeho vývoj postavy, ak pozeráme na niekoho konkrétneho z minulosti. Efekty a vizuálna stránka je na film/seriál, o ktorom sme nič netušili, na slušnej úrovni. Ani herectvo nie je najhoršie, hoci ako diváci si zvykáme hlavne na neznáme nové tváre. O nič horšie od slávnych mien.

Krátke info na záver:

• Jupiter´s Legacy vychádza z komixovej predlohy z dielne amerického vydavateľstva Image Comics.
  • Prvý príbeh vyšiel v roku 2013).
  • Autorom je Mark Millar a kresličom Frank Quitely s pomocnou rukou Petra Dohertyho (je len menovcom známeho zhýralého hudobníka, ktorý sa viac ako hudbou preslávil drogami a vzťahom s Kate Moss. Nie tou spisovateľkou, ale tou modelkou).