Veľkonočné nákupy: Polovica Slovákov plánuje minúť najviac 100 eur

Veľkonočné nákupy: Polovica Slovákov plánuje minúť najviac 100 eur

Tohoročné sviatky jari sa budú niesť v znamení šetrenia. Potvrdzuje to aktuálny online prieskum nákupného centra VIVO! Bratislava, zameraný na spotrebiteľské správanie Slovákov v súvislosti s veľkonočnými sviatkami. Výdavky chcú kresať aj o polovicu, málo tento rok „zarobia“ aj šibači.

VIVO Bratislava

Čísla z online dotazníka uskutočneného v marci 2021 hovoria jasne. Až 65 % z opýtaných má hlbšie do peňaženky, a preto rozpočet na Veľkú noc mnohí ponížia zhruba o 30 % až 50 % v porovnaní s minuloročnými sviatkami. Z prieskumu vyplýva, že kým po minulé roky zvykli Slováci minúť v priemere 140 eur na oslavu Veľkej noci, tento rok sa situácia zmenila a viac ako polovica opýtaných plánuje minúť maximálne 100 eur. Takmer 55 % ľudí tiež priznalo, že v tomto období nakupuje prevažne zľavnené výrobky.

Aby sa Slováci vyhli stresu, samotné nákupy si tretina z nich načasuje týždeň pred sviatkami, druhá tretina ich realizuje najneskôr 3 dni pred Veľkým piatkom. Prvé návaly nakupujúcich, ktorí do košíkov vhadzujú veľkonočné dobroty, už eviduje aj nákupné centrum VIVO! Bratislava. „Všímame si zvýšený záujem ľudí o veľkonočné produkty. Chcú sa zásobiť v predstihu, aby sa vyhli možnému návalu kupujúcich v nasledujúcich dňoch a zároveň tak chránia svoje zdravie v aktuálnej pandemickej situácii,“ hovorí Adrián Bódis, Country manager IMMOFINANZ pre Slovensko.

Hitparáda veľkonočných produktov

Na otázku „Aké veľkonočné produkty si kúpite?“ sa tri štvrtiny opýtaných zhodli v tom, že to budú najmä veľkonočné cukrovinky ako napríklad veľkonočný zajačik či čokoládové vajíčka, pričom druhé miesto v pomyselnej hitparáde produktov obsadili veľkonočné dekorácie ako kraslice a kvetinové aranžmány (40,7 %).

A čo nebude chýbať na sviatočnom stole? V rámci kresťanských zvykov aj tento rok dodrží väčšina členov slovenských domácností pôst, čo v prieskume to potvrdilo takmer 78 % respondentov. Prím v predveľkonočnom období teda hrajú rybacie výrobky či zelenina. Bez hostiny si mnohí nevedia predstaviť Veľkonočnú nedeľu a Veľkonočný pondelok, preto až 62,8 % respondentov bude variť a piecť rôzne sviatočné dobroty. Z potravín nebude na sviatočnom stole chýbať najmä varená údená šunka, vajíčka, majonézový zemiakový šalát, bravčový rezeň, syry, koláče, zelenina a ovocie.

Vplyv koronavírusu na sviatky jari

Prieskum tiež priblížil, ako sa na najväčších kresťanských sviatkoch podpísala pandémia koronavírusu. Tá bude mať podľa výsledkov vplyv najmä na mobilitu Slovákov. Škrt cez rozpočet spravili opatrenia zhruba polovici Slovákov, ktorí by za bežných okolností prežili sviatky na dovolenke. Viac ako 90 % Slovákov potvrdilo, že bude pre aktuálnu situáciu tento rok sláviť Veľkú noc doma, v kruhu užšej rodiny.

Covid-19 ovplyvnil aj rodinný rozpočet, čo potvrdila tretina respondentov. Okrem toho, že rodiny znižujú plánované veľkonočné výdaje na nákupy aj o polovicu, škrtať budú tiež pri veľkonočných výslužkách pre „šibačov“. Neráta s nimi takmer 70 % opýtaných.

Atmosféru Veľkej noci si však Slováci plánujú privodiť aspoň hravými dekoráciami. Svoj byt či dom si chce vyzdobiť 7 z 10 respondentov. Tradičnú šibačku plánuje dodržať len tretina Slovákov a vedrá vody si bude chystať len každý štvrtý šibač. Pätina opýtaných si ťažkú hlavu zo sviatkov a tradícií nerobí vôbec a tento rok dajú pečenie baránka, oblievačku či pletenie korbáčov úplne bokom.

„Všetko nasvedčuje tomu, že tohoročné veľkonočné sviatky budú na Slovensku komorné, ovplyvnené pandemickým vývojom. Aby sme ich však mohli bezstarostne osláviť, je potrebné zabezpečiť si potraviny bezpečne. Preto sme zaviedli rôzne opatrenia, ktoré zabezpečujú maximálny hygienický štandard pre pohodlné nakupovanie,“ dodáva Adrián Bódis.

Viac informácií nájdete na stránke https://vivo-shopping.com/sk/bratislava alebo na FB stránke https://www.facebook.com/vivobratislava.

O VIVO! Bratislava

VIVO! je úspešná značka nákupných centier spoločnosti IMMOFINANZ pôsobiacej v oblasti komerčných nehnuteľností. Tento koncept bol navrhnutý pre mestá so zásahovou oblasťou najmenej 200 000 obyvateľov. VIVO! sa vyznačuje atraktívnou ponukou nájomcov, vrátane silných medzinárodných značiek, a ponukou zameranou na celú rodinu. Portfólio VIVO! sa v súčasnosti skladá z desiatich nákupných centier s prenajímateľnou plochou o veľkosti viac než 310 000 m2, z ktorých sa štyri nachádzajú v Poľsku, štyri v Rumunsku a po jednom v Českej republike a na Slovensku Viac informácií nájdete na: https://vivo-shopping.com

Rate this post

Tlačové správy a články našich partnerov, partnerských portálov a organizácií. Nahliadnite do noviniek rôznych služieb, príprav podujatí a noviniek v komerčnej sfére. Aj Vaša zaujímavosť, činnosť, alebo výrobok, môže byť v článku. Napíšte nám.