ZN.SK
billboardy a reklama

Startup: keď spúšťate projekt a chcete lacnú outdoor reklamu

Pri spúšťaní svojho projektu musíte siahnuť po reklame, či chcete alebo nie. V akejkoľvek forme. Primárne pre online projekt online, no tiež outdoor reklamu

Pri spúšťaní akýchkoľvek podnikateľských zámerov, malých či veľkých prevádzok, alebo akejkoľvek zárobkovej činnosti bez odkupovania zabehnutej, ide o startup. Ten môže byť zdĺhavý, rýchly, či vôbec nezačne. Záleží od veľa faktorov vrátane toho, či vôbec chcete aby začal. Istotne ste si všimli mnohí z tých, čo nás sledujú pozorne, že ZN.SK vzniklo po predaji predošlého úspešného magazínu. Pôvodný pokračuje, ale na ZN.SK sa viac rozprúdil dovtedy menší projekt. Aj práve na ZN.SK pritom spúšťame svojim spôsobom startup projekt, inak povedané spúšťame nový magazín, ktorý potrebuje online aj offline – outdoor reklamu. Aj preto si z vlastných skúseností pri iných projektoch trúfame púšťať v rámci aktuálneho do vecí, ktoré majú zmysel a nie sú rizikami. Tak trochu zároveň seriál nášho rastu a tak trochu denník správnych rozhodnutí nášho magazínu vám dnes predstaví možnosti, ktoré máte vonku.

billboardy a reklama

Povedzte o svojej firme ľuďom vonku
Outdoor reklama je vo všeobecnosti práve tá reklama, vďaka ktorej si vás všimnú na cestách, pri športe a zábave. Podnikáte v cestovnom ruchu v obci Stará Bystrica? Potom si situácia žiada, aby ste aj svoju reklamu mali tam, kde bude na očiach. Možno ide o drobnú atrakciu, ktorú sa oplatí propagovať cez obec, v obecných informačných kanáloch, spolupracovať s miestnymi reštauráciami, kde sa človek zdrží a pri čítaní menu lístka môže naraziť aj na partnera. Naopak atrakcia môže propagovať reštauráciu vo svojom areály. Aké jednoduché. Nie vždy to ide a predsa to pomáha. Drobné zámery a podnikanie si žiadajú premýšľať. Brožúry, turistickí sprievodcovia, tabule, informačné tabule, alebo turistické portály. Ak hovoríme o outdoor reklame, potom na povolených miestach a samozrejme s povolením dokážete reklamu vyriešiť pomocou reklamných plachiet. Do 15 EUR zvládnete jednu plachtu a náklady vás tak nemôžu položiť.

Zaujímavé novinky majú svoje plachty oddnes
V rámci nášho pomalšieho startupu bez veľkého riskovania máme aj my svoju vlastnú outdoorovú reklamu, aj keď zatiaľ len skrytú pod stolom.
Dnes nám dorazil balíček z www.celopolep.skrKHAN s.r.o. s dielňou v Kalinkove pri Bratislave, kde starostlivo zabalené boli naše plachty. Tie sa na budúci rok objavia na Historickom festivale na Červenom Kameni, kde budeme mediálnym partnerom, ale aj na lyžiarskom stredisku na Zamagurí. Objednávka mala pritom asi len tri vety s odkazom na logo, ktoré sme potrebovali vytlačiť. Trvalo to 36 hodín a kuriér už dnes zvonil. Vlastne táto skúsenosť a najmä ceny, pri ktorých je celá propagácia vecou pár desiatok eur a fľaše vína za zavesenie plachty na plot so všetkými povoleniami, prípadne podpora podujatia, bola štartovacím motorom na článok a zopár inšpirácií aj ostatným. Radi tak uvedieme vždy spoločnosť, s ktorou máme dobré skúsenosti pri našich začiatkoch.

Letáky nie sú vždy výhrou
Letáková reklama pre online projekt nie je veľmi vhodná a prináša len málo účinkov, pokiaľ priamo nepredávate a súčasť letáku nie je kupón na zľavu, alebo mimoriadna ponuka. Ich vylepovanie po vchodoch a plotoch je však dôvodom, pre ktorý vás bude sledovať minimálne mestská polícia a tí dôslednejší vás budú karhať za znečisťovanie mesta. Letáky v schránkach nie sú príliš obľúbená aj u ľudí a pokiaľ nejde o leták, ktorý naozaj pomáha a uchytí pozornosť, končí často v koši. Len málo pravdepodobné sú prípady, kedy sa zasekne v rukách a na očiach ľudí aj menej zaujímavý leták. Ich výroba vie byť nákladná a z minulosti vieme, že aj ich roznášanie stojí nemalé peniaze. V roku 2012 a 2013 sme do výroby 10 000 letákov investovali nemalý peniaz. Oveľa väčšie peniaze šli do ľudí, ktorí prevažne na východnom Slovensku distribuovali letáky do schránok domov a bytov. Je ťažké odsledovať poctivosť roznášky a ešte ťažšie odsledovať pri online projekte aj úspešnosť. Jedine ak sa v letákoch nachádza nikde inde neuvádzaný špeciálny kód pre zľavu a to nezabúdajte na nutnosť ľudí presvedčiť ho vôbec použiť.

Vlastné auto je výborná plocha
Urobiť zo svojho auta nosič reklamy vás môže stáť minimálne náklady. Nie, neexistuje vyhláška, ktorá by vám zakazovala reklamu na vašom vozidle. Či je súkromné, alebo služobné a nezakrýva poriadny kus auta, či dokonca nemení farbu tretiny vozidla, reklamu mať napríklad na dverách, či vzadu nad značkou môžete. Autá zdobia mnohé nálepky. Občas robia ľudia reklamu Apple, či poisťovniam, detskej kozmetike BUPI s trojuholníkom, že v aute sedí dieťa a mnoho iných. Nevadí tak reklamná tabuľa na dverách.

Špiniť si auto? Nepotrebujete si ho špiniť, pretože dnes si vyžiadate v tlačiarňach magnetickú nálepku na auto. Vo vyššie spomenutej tlačiarni nás vyšla magnetická tlač nálepky, ktorú si zvesíme podľa potreby ½ metra x ½ metra za 10 EUR, čo naozaj nie je cena, ktorá by tvorila problém. Auto je celé, karoséria a lak nijako trvalo poškodená a keď sa to hodí, magnetická nálepka sa odlepí a hodí do kufra. Áno, grafiku musíte dodať. Nie každá tlačiareň vám ju bezplatne vyrobí. Ak už však máte pre firmu hotové logo, potom to nie je taký boj, ako firma bez loga.

Billboard je drahý, ale vyjednávajte
V začiatkoch nemá každý veľké peniaze a tak je dobré vedieť, kde sa dá ušetriť. Pri Billboardovej kampani sa veľmi ušetriť nedá. V balíčkoch billboardov za najnižšie ceny sa často uvádzajú aj tak, ktoré majú nízku sledovanosť a teda nízku cenu. Čím drahšie, nepochybne tým lepšia lokalita. Sledujte miesta, kde by ste chceli byť a obzrite si danú plochu pozorne. Zväčša sa prevádzkovateľ uvádza aj s kontaktom. Neraz môžete naraziť na drobného súkromníka, ktorému môže ísť o veľké peniaze, ale aj naopak o malé. Ako náhle zistí, že otvárate penzión, uvedomí si, že dlho nebol na dovolenke. O čare bartrovania si v budúcnosti ešte povieme. Ak máte hotovú grafiku a zverejňovateľa tým nezdržíte, často je priestor na otázky a zjednávanie cien. Informujte sa slušne na zľavu. Mnohým sa pri vyjednávaní podarí zverejňovateľa naštvať, no nie vždy vás naozaj potrebuje, pretože má ďalších, čo zaplatia plnú cenu. Mimochodom, idú voľby a mnoho plôch bude vypredaných. Siahnite po nich po voľbách. Jednak počas volieb plochy pribúdajú, lebo rastie aj zisk. Po voľbách už nemajú význam a občas sa podarí nájsť aj dobrú cenu. Zverejnenie vášho billboardu môže byť naozaj rôzne. Pohybovať sa môže napríklad od 120 EUR za mesiac. Pripočítajte tlač a lepenie. Billboardy, ktoré sú vysoké a žiadajú si plošinu je lepšie kupovať na dlhšie obdobie.

Mohlo by zaujímať tiež:

Tomáš

Tomáš
Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.



Inzercia

Inzercia

Online kníhkupectvo BUX.sk

Sleduj nás na sieťach

Nájdete nás na Facebooku aj Youtube

Zatvoriť reklamu
Zatvoriť reklamu