Slovenská pošta vylepšuje sledovanie zásielky. Čo je nové?

Slovenská pošta vylepšuje sledovanie zásielky. Čo je nové?

Vianoce a vôbec predvianočný čas je mimoriadne náročný na prepravcov. Pre každého zákazníka je najdôležitejšia práve jeho objednávka. Pri všetkom predvianočnom strese, ktorý je pravidelný, hoci cez koronu ešte výraznejší, oceňuje každý čakateľ na zásielku viac informácií. Ešte počas minulého roka sme mohli na stránkach pošty v sledovaní zásielky na adrese tandt.posta.sk po zadaní podacieho čísla vidieť veľmi málo. Viditeľný bol len časový sled zmien, ktoré zásielka podstúpila počas skenovania jej kódu. Od januára 2021 však vidíme niekoľko vylepšení, ktoré mohli byť už oveľa skôr.

Zlepšenie sledovania zásielky dá viac informácií

Zákazník s rovnakým podacím číslom, aké mal pred Vianocami, dnes získa viac informácií.  Najmä sú to jasné textové informácie, ktoré si donedávna musel zákazník dohľadávať. Sú to napríklad:

  • Dokedy je uložená zásielka (aká je lehota uskladnenia na pošte a čakanie na vyzdvihnutie)
  • Ak ide o dobierku – aká je výška dobierky
  • Hmotnosť zásielky, ktorá v systéme pošty bola, ale neprenášala sa doteraz nikam na frontend (prostredie viditeľné zákazníkovi)
  • Zobrazuje aj informácie o cieľovej pošte a jej otváracej dobe.
  • Zlepšené grafické rozhranie aj pre mobilné zariadenia

Slovenská pošta sledovanie zásielky

Zásadnou zmenou je možnosť aktivovať si notifikácie. Znamená to teda možnosť zaistiť si informácie o zmenách v zásielke. Sledovanie zásielky tak nie je odkázané len na stránky “tandt”, ale informácie môžu prísť za vami. Ak teda čaká zákazník nejakého eshopu zásielku a chce mať istotu, kedy si zásielku opípajú (oskenujú štítok obálky, či balíka na konkrétnej pošte), táto informácia sa prenesie na stránky a zároveň sa odošle notifikácia adresátovi, ktorý si notifikáciu na akúkoľvek zmenu v zásielke nastaví. Tieto zmeny a zdokonalenia sú v roku 2021 priam nevyhnutnosťou.

Slovenská pošta sledovanie zásielky

Ďalším vylepšením je sprehľadnenie sekcie venovanej presmerovaniu zásielky. Môžete tak zmeniť smerovanie zásielky na inú adresu alebo do Balíkoboxu. Na výber je pohľad odosielateľa, alebo adresáta. Samozrejme,  takéto zmeny predlžujú dobu dodania a sú štandardnou výbavou kuriérskych spoločností. Zmeny sú pritom zaujímavé aj pre obchody. Niektoré totiž môžu využívať notifikácie zmien a doručenia aj pre seba, aby mali dohľad nad kľúčovými zásielkami. Napríklad takými, ktoré smerujú k dôchodcom bez emailu. Sledovanie zásielky je prehľadnejšie a informačne bohatšie.

Rate this post

Tomáš Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.