Remarketing, lapanie zákazníka na Slovensku má nedostatky

Remarketing, lapanie zákazníka na Slovensku má nedostatky

Len nedávno ste takmer kúpili v jednom obchode fotoaparát a tie šialené reklamy akoby to tušili, zobrazujú vo väčšej miere reklamy práve na ten jeden konkrétny foťák a jeden konkrétny obchod. Alebo ešte horšie. Len nedávno ste si kúpili foťák v konkrétnom obchode a aj mesiac po tom sa vám vo veľkej miere zobrazujú reklamy na jeho kúpu až do zbláznenia. Zoznámte sa, toto je remarketing.

Surfovanie online internet

Remarketing je pojem s ktorým sa stretávame často v oblasti internetového marketingu, inak povedané internetovej reklamy. Už všade neustále omieľané cookies v počítačoch sa starajú, že sa vŕtačky nebudú zobrazovať ženám a mužom zase lodičky s rúžom. Hovoríme o reklame samozrejme. Remarketing je však akoby ďalším levelom základných cookies, ktoré sa zameriavajú len na záujmy a pohlavie, či vek používateľa počítača. Ďalší level sa v tomto prípade môže chápať aj ako sledovanie záujmov, ale aj pohybu užívateľa k miestu nákupu. Ak teda v realite reagujete na nejakú reklamu, kliknete na ňu a dostanete sa na obchod bežný remarketing nie je tak dokonalý, aby dokázal rozoznať jednu zásadnú vec.

Nakúpili ste v obchode cez reklamu, alebo nakoniec nenakúpili?
Zásadná otázka, ku ktorej akoby mnohí nastavovatelia remarketingu nechceli poznať odpoveď, je často odignorovaná aj preto, že niektoré technológie nedokážu vyhodnotiť, či došlo k nákupu, alebo nie. Mnoho obchodov vec vyrieši tak, že na konverznú stránku, posledný krok košíka, umiestni merací kód, ktorý dáva údaj o zrealizovanom nákupe. Lenže niektoré agentúry, ktoré sa starajú o remarketing s niečím takým nepočítajú. Čo je potom výsledkom? Asi to poznáte, ide o druhý prípad z úvodu článku. Kúpite fotoaparát v konkrétnom obchode a ak ste si mysleli, že máte pokoj, nemáte. Reklamy na rovnaký model aj obchod sa vám budú zobrazovať ešte pár týždňov. V skutočnosti si systém remarketingu myslí štandardne, že ste klikli na reklamu a akoby trebalo mať istotu, že naozaj nakúpite, láme vás a láme a láme a zbytočne.

Lapanie po zákazníkovi
Nedostatočné nastavenia míňajú nemalé peniaze obchodu. Vynaložené úsilie do remarketingu, ktorý nie je dostatočný by pritom našlo lepší úžitok v lámaní tých ešte nezlomených zákazníkov. Pri správnom nastavení sa po zlomení zákazníka a zobrazení nákupnej stránky košíka v obchode prestane zobrazovať reklama, ktorá už nemá mať aký účinok, len vyznieva hlúpo. Slovenská realita napríklad pri zľavových portáloch, na Facebook reklame, či dokonca systémy na niektorých prepracovaných eshopoch samotných s vlastnými reklamami, nedokážu vyhodnotiť, či je zákazník lapený, alebo ešte nie.

TIP: Ak teda narážate na ponuku remarketingu, ktorá nie je veľmi drahá, a chcete mať presvedčeného zákazníka, že nedokončil objednávku, alebo mu niečo vošlo do jeho nákupe a chcete mu vsugerovať reklamami svoj produkt naozaj len vtedy, keď nákup zvažuje, potom sa informujte u svojho online marketingového špecialistu do akej miery zvláda nastavenia remarketingu práve pre prípady už presvedčeného zlomeného zákazníka. Najmä Facebook, ktorý sleduje všetky naše kroky a reklamy zobrazuje podľa toho, čo vyčíta v Cookies počítača, je z nepochopiteľných príčin najmenej presný v rámci remarketingu. Zobrazená reklama na jednu službu ešte v júli, po ktorej som nakúpil 1x a viac to ani nejde a nemá zmysel, sa mi odvtedy zobrazuje permanentne. Myslí si, že som nákup len zvažoval a tak sa inzerentovi míňa kredit vlastne zbytočne.

Remarketing, lapanie zákazníka na Slovensku má nedostatky
Ohodnoť tento článok
Tomáš Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.
Viac:
mráz a príroda cez december
Mesiac December, česky prosinec: história a ďalšie jazyky

bus simulator 2018 počítačová hra
Recenzia: Bus Simulator 2018, zábavná hra na vodiča autobusu

Domov slečny peregrinovej
Premiéra filmu: Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej

Zavrieť