Remarketing, lapanie zákazníka na Slovensku má nedostatky

Remarketing, lapanie zákazníka na Slovensku má nedostatky

Len nedávno ste takmer kúpili v jednom obchode fotoaparát a tie šialené reklamy akoby to tušili, zobrazujú vo väčšej miere reklamy práve na ten jeden konkrétny foťák a jeden konkrétny obchod. Alebo ešte horšie. Len nedávno ste si kúpili foťák v konkrétnom obchode a aj mesiac po tom sa vám vo veľkej miere zobrazujú reklamy na jeho kúpu až do zbláznenia. Zoznámte sa, toto je remarketing.

Surfovanie online internet

Remarketing je pojem s ktorým sa stretávame často v oblasti internetového marketingu, inak povedané internetovej reklamy. Už všade neustále omieľané cookies v počítačoch sa starajú, že sa vŕtačky nebudú zobrazovať ženám a mužom zase lodičky s rúžom. Hovoríme o reklame samozrejme. Remarketing je však akoby ďalším levelom základných cookies, ktoré sa zameriavajú len na záujmy a pohlavie, či vek používateľa počítača. Ďalší level sa v tomto prípade môže chápať aj ako sledovanie záujmov, ale aj pohybu užívateľa k miestu nákupu. Ak teda v realite reagujete na nejakú reklamu, kliknete na ňu a dostanete sa na obchod bežný remarketing nie je tak dokonalý, aby dokázal rozoznať jednu zásadnú vec.

Nakúpili ste v obchode cez reklamu, alebo nakoniec nenakúpili?
Zásadná otázka, ku ktorej akoby mnohí nastavovatelia remarketingu nechceli poznať odpoveď, je často odignorovaná aj preto, že niektoré technológie nedokážu vyhodnotiť, či došlo k nákupu, alebo nie. Mnoho obchodov vec vyrieši tak, že na konverznú stránku, posledný krok košíka, umiestni merací kód, ktorý dáva údaj o zrealizovanom nákupe. Lenže niektoré agentúry, ktoré sa starajú o remarketing s niečím takým nepočítajú. Čo je potom výsledkom? Asi to poznáte, ide o druhý prípad z úvodu článku. Kúpite fotoaparát v konkrétnom obchode a ak ste si mysleli, že máte pokoj, nemáte. Reklamy na rovnaký model aj obchod sa vám budú zobrazovať ešte pár týždňov. V skutočnosti si systém remarketingu myslí štandardne, že ste klikli na reklamu a akoby trebalo mať istotu, že naozaj nakúpite, láme vás a láme a láme a zbytočne.

Lapanie po zákazníkovi
Nedostatočné nastavenia míňajú nemalé peniaze obchodu. Vynaložené úsilie do remarketingu, ktorý nie je dostatočný by pritom našlo lepší úžitok v lámaní tých ešte nezlomených zákazníkov. Pri správnom nastavení sa po zlomení zákazníka a zobrazení nákupnej stránky košíka v obchode prestane zobrazovať reklama, ktorá už nemá mať aký účinok, len vyznieva hlúpo. Slovenská realita napríklad pri zľavových portáloch, na Facebook reklame, či dokonca systémy na niektorých prepracovaných eshopoch samotných s vlastnými reklamami, nedokážu vyhodnotiť, či je zákazník lapený, alebo ešte nie.

TIP: Ak teda narážate na ponuku remarketingu, ktorá nie je veľmi drahá, a chcete mať presvedčeného zákazníka, že nedokončil objednávku, alebo mu niečo vošlo do jeho nákupe a chcete mu vsugerovať reklamami svoj produkt naozaj len vtedy, keď nákup zvažuje, potom sa informujte u svojho online marketingového špecialistu do akej miery zvláda nastavenia remarketingu práve pre prípady už presvedčeného zlomeného zákazníka. Najmä Facebook, ktorý sleduje všetky naše kroky a reklamy zobrazuje podľa toho, čo vyčíta v Cookies počítača, je z nepochopiteľných príčin najmenej presný v rámci remarketingu. Zobrazená reklama na jednu službu ešte v júli, po ktorej som nakúpil 1x a viac to ani nejde a nemá zmysel, sa mi odvtedy zobrazuje permanentne. Myslí si, že som nákup len zvažoval a tak sa inzerentovi míňa kredit vlastne zbytočne.

Ohodnoť tento článok
Avatar
Tomáš Šéfredaktor magazínu ZN.SK, nadšenec pre Slovensko, jeho kultúru, zaujímavosti historické aj nehistorické, svet ako taký, aj vedu a techniku. Zaujíma ho viacero oblastí, svetové kuriozity, rekordy, aj cestovanie. Aj preto sa snaží o tvorbu nevyhradenú len na jednu oblasť.
Viac:
tetovac z auschwitzu
Recenzia: Tetovač z Auschwitzu, skutočný príbeh židovského páru

Zabíjačka, tradičné produkty, slanina, tlačenka, hurky
Z čoho dokážete pripraviť tie najlepšie zabíjačkové špeciality?

Superstar 2018, TV Markíza
Porota Superstar 2018: Habera, Cristovao, Knechtová či Ruppert?

Zavrieť