Zábava na cestách, evč okresov

Zábava na cestách, zvláštna knižka na cesty deťom do auta

Zábava na cestách je názov neobyčajnej knihy, ktorá vlastne ani nie je knihou. Určená je deťom od 8 rokov a je tak trochu prekvapením.

Zábava na cestách je názov neobyčajnej knihy, ktorá vlastne ani nie je knihou. Určená je deťom od 8 rokov a je tak trochu prekvapením. Nie len, že nevyzerá ako kniha, ale nevyzerá na prvý pohľad ani veľmi poučne. Opak je však pravdou. Zábava na cestách totiž stavia základy na okresoch Slovenska. Každému okresu venuje jednu stranu a robí to spôsobom, ktorý bude atraktívny pre každé inteligentné dieťa so záujmom o zaujímavé čítanie, alebo kuriozity. Naozaj, otestované. Úzky formát pružnej publikácie, ktorú pokojne pichnete do vrecka na prednom sedadle v aute.

Zábava na cestách, evč okresov

Pre deti počas jazdy…

Kniha samotná sama seba uvádza ako knižku, ktorú môžu rodičia dať v prípade otázok „kedy tam už budeme?“. Približuje kompletne celé Slovensko a tak EVČ áut, ktoré obieha práve posádka pomyselného auta v ktorom je táto kniha, má možnosť bližšie spoznať aj oblasť, odkiaľ auto pochádza. Každý jeden okres Slovenska je vystihnutý niekoľkými zaujímavosťami, objektmi, či zvláštnosťami, čím je dané miesto výnimočné a jedinečné. To sa dokonca autorovi veľmi dobre darí, pretože vystihuje také lokality, ktoré sú dostatočne zaujímavé aj pre zahraničného turistu a nemusia byť celkom podporované marketingom. Čitateľ sa nedozvedá o zaujímavostiach z celistvého textu. Je opticky aj fakticky oddelený.

Zábava na cestách, evč okresov

Použité obrázky sú číslované, takže je hneď aj v texte možné vyhľadať, k čomu patrí daný popis. Kniha dokáže zaujať mladého čitateľa aj na niekoho hodín a keďže ide svojim spôsobom o aktívnu knihu, rodič vie jej obsah spojiť s aktivitou počas jazdy v aute a míňaní iných vozidiel rôznych značiek. Dobrá pomôcka pre chvíle, keď sa vybije batéria na mobile, čo je v súčasnej dobe väčší ťahák ako kniha. Záleží však samozrejme od dieťaťa a jeho rodičov. Táto kniha je však hlavne poučnou. Nenásilnou formou dokáže vyvolať záujem už svojim nezvyčajným formátom a prvkom skratiek okresov. Čitateľa tak trochu zapája aj fakt, že každý okres ukrýva jednu otázku.  Odpoveď na ňu môže nájsť priamo v teréne, ak okresom prechádza, alebo môže byť vecou dohadov… do chvíle, než si nepozriete na zadných stranách správne odpovede. Nakoniec sa čitateľ dozvie aj niečo viac o jednotlivých druhoch značiek používaných na Slovensku. Nemáme totiž značky len pre bežné vozidlá, veľvyslancov a políciu, ale ešte niekoľko ďalších druhov.

Kniha vychádza v detskej edícii Stonožka vydavateľstva Ikar, v predaji ako novinka už pár dní.