Strieborné korčule

Ruská filmová novinka Strieborné korčule (Silver skates) na Netflixe

S názvom Strieborné korčule / Stříbrné brusle (Silver Skates) prichádza romantický film s prvkami histórie, až akčnosti, ktorý si určite…

Ruská kinematografia má mnoho zaujímavých kúskov. Len niektoré objavili slovenské súkromné televízie, iné nám priplávali počas socializmu. Neobvykle sa však k slovenskému divákovi dostáva jeden zaujímavý titul z Ruska aj cez Netflix. S názvom Strieborné korčule / Stříbrné brusle (Silver Skates) prichádza romantický film s prvkami histórie, až akčnosti, ktorý si určite zaslúži divácku pozornosť.

Príbeh z Petrohradu a jeho zamrznutých kanálov

Petrohrad a ruské dejiny sú veľkou neznámou pre súčasnú mladú generáciu. Rovnako tak mestá a miesta na ruskej mape, čo je nepochybne veľká škoda. Tento film tak môže byť výrazným prekvapením, ako vôbec mesto Petrohrad vyzerá, hoci nádherné a bohaté je aj dnes. Vodné kanály počas zimy zamrznuté, boli aj v minulosti miestom konania rôznych trhov a pohybu predajcov. Tu sa vna Vianoce pred Novým Rokom 1900 odohráva príbeh lásky a mimoriadne nadanej ženy, ktorá ako jedna z mála sa rozhodne študovať. No doba jej vzdelaniu nepraje a nenachádza ani pochopenie u vplyvného otca. Zámožná slobodná žena sa však stretáva s neskúseným zlodejom, ktorý si postupne získava jej srdce. Cesta k ich láske nie je úplne jednoduchá, ale najmä tvorí jadro filmu, ktorý je prekvapivo zábavný, prináša napätie a niekoľko príbehov.

Strieborné korčule majú mnoho kvalít

Nejde o jedinú príbehovú líniu a tak sa dá na film pozerať ako na súbor niekoľkých udalostí a osudov. Neobyčajne zaujímavé, pútavé a vizuálne atraktívne filmové dielo. Nie je nudné. Prináša nám pohľad na niečo, čo nepoznáme. Zamrznuté vodné kanály a korčuľovanie, ktoré v ňom má dávnu tradíciu. Vidíme dobové uniformy, spôsoby, nálady, aj protestné vyjadrenia voči buržoázii. Nie je v ňom žiadna propaganda, ani žiadne ukryté slová, aké by znepríjemňovali filmový zážitok. Diváka so záujmom o históriu, romantiku a akciu zároveň zaujme. Zároveň tak trochu poučí, že aj ruský súčasný film nám môže naozaj ponúknuť kvalitný zážitok. Film s dátumom výroby 2020 je novinkou, dokonca s českým dabingom, čím je zážitok na Netflixe opäť viac prístupnejší povedzme aj rodičom, či ďalším generáciám.

Link na Netflix: Strieborné korčule