Tom Gates Chaos na desiatu, 18. diel

Recenzia: 18. diel Toma Gatesa opäť prináša knihu plnú zábavy

Tom Gates je neobyčajne obyčajný piatak žijúci v mestečku Oakfield, kde chodí do školy a býva so svojimi rodičmi a sestrou Deliou…

Tom Gates je neobyčajne obyčajný piatak žijúci v mestečku Oakfield, kde chodí do školy a býva so svojimi rodičmi a sestrou Deliou. Je zábudlivý, má rád zábavu, svoje srandičky a chtiac-nechtiac vždy priťahuje problémy a chaos. No zároveň má v hlave vždy množstvo geniálnych nápadov. Miluje karamelovú zmrzlinu a kuraciu roládu.

Tom Gates po 18-ty krát

S Tomom sa človek nikdy nenudí. S jeho kamarátmi Amy, Marcusom a Derekom zažijú každý deň v škole nečakané situácie. Tie ich dobre rozosmejú, ale pri ktorých sa niekedy aj „zapotia“ kvôli tomu, ako dopadnú. V tomto diely čaká Toma pripravovaný oakfieldský mestský detský sprievod. Toho sa po prvýkrát zúčastní aj  jeho škola. Deň bez uniforiem, zábavné hodiny hudobnej výchovy s pani  Shlofickovou alebo aktivita Bobrík mlčanlivosti, ktorý pre nich navrhne pán Fullerman. Okrem toho zažije pekné chvíle s dedkom a babkou, ale i krušné chvíle so sestrou Deliou v nákupnom centre, keď sa zaseknú vo výťahu.

Tom Gates Chaos na desiatu, 18. diel

V tombole vyhrá posedenie pri čaji s učiteľmi v zborovni, a hoci najprv z tejto výhry nie je vôbec nadšený, nakoniec usúdi, že to možno bolo celkom fajn. V škole dostane na prvý pohľad ťažkú úlohu. Má napísať slohovú prácu, no spolu s čitateľmi sa mu to podarí – tí si ju môžu vychutnať aj v knihe v celom jej znení. A navyše, po škole sa šíria správy, že slávni herci Sacha Tosayová a Rod Stable sú v Oakfielde. To môže byť rozhodne zaujímavé…

Vychutná si Tom svoju obľúbenú kuraciu roládu v školskej jedálni a doma na rodinnej grilovačke?

Dostane sa Tom do vyzdobeného vozu počas oakfieldského mestského detského sprievodu?

Ako to dopadne, keď Tomova trieda bude hrať na kuchynskom náčiní?

Dostane Tomova trieda bobríka mlčanlivosti?

Čo si oblečie Tom, keď zabudne na to, že v škole majú deň bez uniforiem?

Ako to dopadne, keď sa Tom naučí štrikovať?

Akú pesničku vymyslí Tomova trieda zo slov, ktoré ich napadnú?

Je niekedy zabúdanie aj na niečo dobré?

Otázky na všetky tieto odpovede nájde detský čitateľ v desiatich nových fantastických mega vtipných príbehoch o Tomovi Gatesovi s názvom Tom Gates s podtitulom Chaos na desiatu. Kniha vychádza ako 18.diel knižnej série Tom Gates od autorky a ilustrátorky Liz Pichon, ktoré detským čitateľom robia radosť už celých 10 rokov.

Tomov originálny denník

Tom nám v knihe odkrýva svoj tajný denník, plný svojich zážitkov, myšlienok, ku ktorým, samozrejme, nesmú chýbať jeho geniálne čarbanice, komiksy a uletenosť na každej strane. Jeho denník vás iste ponorí hlbšie do knihy a nebude veru ľahké sa od nej len tak odthrhnúť. Z izby, v ktorej si budete čítať, sa iste bude občas ozývať ja rehot, no radšej žiadne z Tomových šibalstiev neskúšajte, milé deti. Vychutnajte si ich na stránkach knihy, ktorá vás rozhodne nudiť nebude.

Kniha plná zábavy a objavovania

Kniha poteší okrem samotného textu s dejom aj množstvom ďalších zaujímavých detailov. V prvom rade sa nedá opomenúť, tak ako aj pri ostatných dieloch knihy o Tomovi, bohatá ilustrovaná časť. Tá robí čítanie nezabudnuteľným zážitkom a poteší čitateľské očko každej vekovej kategórie. Čítanie nielen spestrí, ale umocní aj zábavný tón jeho významu. Čitateľ je do ilustrácií priamo zapojený, v obrázkoch je veľa odkazov, vysvetliviek, ktoré na neho čakajú a prinesú mu krásne strávený čas pri knihe plnej zábavy. Komiksové časti ponúknu 2 v jednom: príbeh a ilustrácie, ktoré sa spolu dokonale dopĺňajú.

Tom Gates Chaos na desiatu, 18. diel

V knihe čitateľ nájde aj množstvo ľahších alebo menej ľahších úloh, ktoré sú vo veľkej miere spojené s ilustráciami – v nich má napríklad zistiť, komu patria chvosty, ktorá waferka je prázdna… Kniha ponúka aj ďalšie úlohy, ako napríklad dvojstranu s obrázkami mravcov, na ktorej má čitateľ zakrúžkovať tie, ktoré majú úzke slipy, obrázky, kde majú nájsť rozdiely alebo zistiť, koľko chrobákov vidia. Tom ponúka aj súťaž: Na titulnej strane každej poviedky sú obrázky z ÚPLNE PRVÉHO dielu o Tomovi Gatesovi – Môj geniálny svet a čitateľ je vyzvaný k tomu, aby našiel všetky. Riešenia na úlohy ponúka kniha na zadných stranách, kde si čitateľ môže overitˇ a potvrdiť, či odpovedal správne.

Kniha poteší aj návodom na uletenú hru, ktorú si detskí čitatelia môžu zahrať s rodičmi či kamarátmi. Tom ponúka aj Desať fantastických výrazov Markusa, ktorý ho práve pozoruje a na ktorých sa určite zasmejete, ale aj ilustrovaný „jedálniček“ svojich 10 megadobrôt, pri ktorých vám možno aj potečú slinky, alebo i ilustrovaný zoznam 10 zvieratiek, ktoré by chcel.

Kniha ponúka naozaj originálne a zábavné čítanie, ktoré poteší azda každého čitateľa. Príbehy o Tomovi vás rozhodne nenechajú nudiť sa. Pri Tomovi zároveň nie je možné ani nesmiať sa. A preto sa po knihe oplatí siahnuť.

Informácie o knihe Tom Gates – Chaos na desiatu:

• Autor: Liz Pichon
  • Vydavateľstvo: Slovart